gesloten verklaring, maar....

Panridder

MF'er
27 jul 2006
68
0
Eindhoven
Beste MF'ers,

gisteren een aankondiging van beschikking binnen gekregen wegens "negeren van een geslotenverklaring", en wel op de Visstraat in Den Bosch.
Klopt, ik heb daar gereden met mijn Pan. Klopt, aan het begin en aan het einde van de straat staan borden met inrijverbod voor auto's en motoren. Maar.... ik kom helemaal niet langs die borden. Ergens halverwege komt namelijk nog een heel klein steegje op die straat uit, voor wie daar bekend is: het Tweede straatje van Best.
Vanaf een parkeerplaats achter de bebouwing kun je daar met de motor door. Daar staan echter helemaal geen borden met een geslotenverklaring. Volgens mij kunnen ze mij dat dan ook niet aanrekenen. Deze jongen gaat dus bezwaar aantekenen.
Voor wie het weten wil, ik houd u op de hoogte.

Groetjes,
Geert
 
je bent daar wel gekomen zonder over een fietspad of stoep te rijden?


anders idd bezwaar indienen
 
Je kunt toch ook met de motor aan de hand door dat steegje lopen, wanneer het een voetpad zou zijn? Ik ben er verder niet bekend, maar als je in dat steegje wel mag komen, moeten ze denk ik aan het begin van dat steegje een bord "doodlopend" neerzetten. En aan de kan van waar jij uitging een paaltje.


maarja, wie ben ik om dit te denken
 
Hee, das "mijn" tekst.

Volgens mij moet na iedere zijstraat de borden herhaald worden, tenzij het een zg. zone is.

Dus als je door dat steegje mag rijden met de motor, heb je een kans als je bezwaar indient.

Succes.
 
Je kunt toch ook met de motor aan de hand door dat steegje lopen, wanneer het een voetpad zou zijn?

Een voetpad is alleen toegankelijk voor voetgangers.
Een voetganger is iemand die loopt, en eventueel een fiets, bromfiets, kinderwagen etc aan de hand meevoert.
Als je echter een motor aan het duwen bent, dan ben je geen voetganger maar bestuurder... En mag je dus niet over een voetpad.

Edit: ah, riezebos was me voor.
 
Laatst bewerkt:
Een voetpad is alleen toegankelijk voor voetgangers.
Een voetganger is iemand die loopt, en eventueel een fiets, bromfiets, kinderwagen etc aan de hand meevoert.
Als je echter een motor aan het duwen bent, dan ben je geen voetganger maar bestuurder... En mag je dus niet over een voetpad.

Edit: ah, riezebos was me voor.

Als je afstapt op een motor ben je wel degerlijk een voetganger. Er is geen onderscheid tussen afstappen van een fiets, skelter, motor, tandem of whatever.
 
Als je afstapt op een motor ben je wel degerlijk een voetganger. Er is geen onderscheid tussen afstappen van een fiets, skelter, motor, tandem of whatever.

Je hebt gelijk vwb het afstappen, maar wat als je de motor aan de hand meeneemt. Dan (zo was het vroeger) moet je de helm dragen en blijf je een bestuurder.
Het kan zijn dat deze regel inmiddels is achterhaald, wie het weet mag het zeggen.
 
Je hebt gelijk vwb het afstappen, maar wat als je de motor aan de hand meeneemt. Dan (zo was het vroeger) moet je de helm dragen en blijf je een bestuurder.
Het kan zijn dat deze regel inmiddels is achterhaald, wie het weet mag het zeggen.


Dus als ze bij blik op de weg een motorrijder z'n rijbewijs afpakken begaat hij nog steeds een misdrijf als hij met zijn motor aan zijn hand (met uitgeschakelde motor) loopt? Oftewel: Je krijg je motor daar nooit legaal en onbeschadigd weg, je mag hem immers ook niet op een aanhanger duwen. Oppakken met een kraan ofzo is dan de enige manier.
 
Dus als ze bij blik op de weg een motorrijder z'n rijbewijs afpakken begaat hij nog steeds een misdrijf als hij met zijn motor aan zijn hand (met uitgeschakelde motor) loopt? Oftewel: Je krijg je motor daar nooit legaal en onbeschadigd weg, je mag hem immers ook niet op een aanhanger duwen. Oppakken met een kraan ofzo is dan de enige manier.

Of iemand anders vragen die nog wel een motorrbw heeft :9
 
Even voor de goede orde: de toegang tot het steegje loopt via een achterstraatje, achter huizen langs. Hier kun je tussen een paar paaltjes door gewoon met de motor op komen. Geen borden, helemaal niks. Het achterstraatje komt met een haakse bocht uit op het bewuste steegje. Ook hier geen bord, oh ja eentje, dat je er je hond niet mag laten poepen. Kortom, m.i. rijd ik daar volkomen legaal.
Ik probeer ff een plattegrondje bij te voegen. De groene lijn geeft mijn rijrichting aan. De oranje gekleurde delen horen bij het afgesloten deel. De zwartomrande rode cirkeltjes zijn de borden. De blauwe stipjes zijn de stadswachten die me UIT de Visstraat hebben zien komen en me opgeschreven hebben.
Overigens zit er onder de borden een bordje "uitgezonderd bestemmingsverkeer", maar ik weet niet of dat nog iets kan betekenen.

greetz,
Geert
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan