Gesmeerde tramrails

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.542
27
Haarlemmermeer
Ik dacht dat ik niet snel meer verast zou worden door de stomheid van onze overheid maar wat ik vanmorgen in de telegraaf las heeft mij toch weer met stomheid geslagen.
Ze gaan in Amsterdam de tramrails smeren met OLIE.
Ja, je leest het goed OLIE…… |( |( |(

Bewoners hadden geklaagd dat de Combino trams te veel piepend geluid maakte.
Dus wat zegt het GVB dan gaan we toch gewoon de rails smeren met olie.
Er wordt een apparaat aan gebracht waar uit via ondergrondse leidingen olie over de rails loopt.
Wel een milieuvriendelijke olie natuurlijk maar of deze ook motor vriendelijk is? :?

Die tramrailzen zijn soms al behoorlijk tricky maar als je er ook nog eens olie op gaat smeren denk ik dat je niet lang op de eerste ongelukken hoef te wachten.
 
volgens mij moeten ze eerst ff contact opnemen met de NS, kunnen ze wat leren over het verhaaltje met de bladeren in de herfst :X
 
:} :} WD40 Rules :} :}
Het is hier al vaker gezegd.


En nou zal het GVB geen excuses meer hebben om niet tussen het begin- en eindpunt met een bloedgang door A'dam te raggen, stoppen is onmogelijk. Eindelijk snel OV :} , en alle trams zijn sneltrams, en die hadden al nooit problemen met kruisend ander verkeer :? :?

Wat zal het heerlijk rustig worden, trams die als dollen rondrijden, mensen die niet meer de straat op duven vanwege OV etc.

Snel invoeren, alles smeren, de gedachte alleen al :9~ :9~
 
Het zou goed kunnen hoor. Het remmen (en ook de motorrijders) gebruiken de bovenkant van de rails. Het piepen komt door de zijdelingse beweging van de tram op de rails.

Ik zal even een piccie maken.
 
Het zou goed kunnen hoor. Het remmen (en ook de motorrijders) gebruiken de bovenkant van de rails. Het piepen komt door de zijdelingse beweging van de tram op de rails.

Ik zal even een piccie maken.
full


Hier is dus te zien dat de bovenkant van de rail wordt gebruikt om te rijden en remmen. Dit moet je ook niet smeren.

De flens zorgt ervoor dat bij een bocht de tram op de rails blijft. Dit deel gaat piepen. De zijkant kan dus gewoon gesmeerd worden, zonder dat iemand daar last van heeft.
 
Wat maken jullie je druk over een beetje olie op de rails zeg.

wat is er nu heerlijker dan geluidloze trams die overal
links en rechts langs je heen scheuren??

lijkt me prachtig hoor, trams die je niet hoort.

maar als ik zo zit te fiselefosen...uh filosoferen
kunnen ze dan niet beter rubberen wielen nemen??

geluidloos en remmen altijd, anders hadden motoren ook wel ijzeren wielen..
 
Waar doen ze dat?

Wil ik wel eens een demootje geven: Hoe z.s.m over een gesmeerde tramrails heen te rijden.

Kijk! da's nou de "jus" van het motorrijden (letterlijk)
 
(Afbeelding)

Hier is dus te zien dat de bovenkant van de rail wordt gebruikt om te rijden en remmen. Dit moet je ook niet smeren.

De flens zorgt ervoor dat bij een bocht de tram op de rails blijft. Dit deel gaat piepen. De zijkant kan dus gewoon gesmeerd worden, zonder dat iemand daar last van heeft.

Dit klopt niet helemaal, isteren op het nieuws lieten ze zien bij een proef dat de bovenkant wel degelijk werd ingesmeerd.

en het zag er akelig glad uit |(
 
Verbazingwekkend!!! Ik moest ook even 2 keer lezen, voordat ik het geloofde. Het maffe is dat de ouwe trams lang niet zo'n herrie maken. Bij mij komt ook een tram langs en als er een tering herrie te horen is, kun je er gif op in nemen dat het een nieuwe is. Toch raar dat ze het dus vroeger wel goed konden maken en nu niet meer :? Maar ipv dat ze kijken waarom het oude ontwerp zo goed was, gaan ze met olie smeren!!! |(
 
Doen ze in Den Haag ( kruising Rijswijkseweg/ Jan vd Heydenstraat ) al jaren. Ze smeren inderdaad de binnenkant van de rails dus daar heb je geen last van als motorrijder. Doen ze gewoon met een grote bokkepoot ( kwast ).
 
En toch maar wel effe gemeld bij de MAG, meldpunt gevaarlijke situaties.

En iedereen is toch lid? :? O-) Wel doen...
 
de N.S doet dat al jaren, eerst met water, maar dat was niet zo`n succes i.v.m. wateroverlast, later met vet, het is een soort scottoiler naast het spoor, als een trein het betreffende baanvak inrijdt worden er kleine beetjes vet op de zijkant gespoten
 
Was da een tram?

nog nooit gezien hier :X

maare, je rijdt toch zoiezo niet over die rails heen???
in ieder geval niet erop, dus wat is het probleem.

Met de fiets zijn ze veel lijper, ben er al eens na een avondje stappen met een voorwiel in blijven staan, dan maak je een beste klap.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan