GESTOLEN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004 MS-HV-13

5 okt 2015
242
0
Amsterdam
GESTOLEN IN AMSTERDAM ZUIDOOST

Afgelopen nacht is tussen 02.00 en 05.00 mijn GSX-R 750 gestolen in Amsterdam. Kenteken is MS-HV-13 en verder voorzien van een opvallende Akrapovic carbon uitlaat.

Motor nog geen 5 dagen op mijn naam staan...heb er niet 1 rondje op kunnen maken. :? :? :?
Stuurslot, remschijfslot en 2 kettingen lagen er om heen met een hoes...het heeft weinig geholpen.

2qv9q54.jpg


vgjs3p.jpg


2wqz911.jpg


33at1r7.jpg




MSHV13
MS HV 13
 
Laatst bewerkt:
'GESTOLEN IN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004' > 'GESTOLEN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004 MS-HV-13'
 
The fuck... Ik ga me toch echt afvragen hoe veilig het is om een mooie motor in Amsterdam neer te zetten... Ik heb mijn motor altijd in een garage gestald en daar nooit problemen mee gehad. Maar het lijkt erop, dat een motor buiten neerzetten simpelweg onmogelijk is in de stad.

Naar mijn mening is het ondertussen een echt groot probleem geworden. Ik ga serieus nadenken hoe je een motor veiliger kan stallen...

Sterkte man, ik hou m'n ogen open.
 
Ik weet niet hoe haalbaar het voor de mensen is, maar is het mogelijk om een ruimte bij een bijvoorbeeld Shurguard oid te huren en daar je motor en een fiets in te zetten.

Je motor staat (middels een alarm en extra sloten), in een afgesloten eigen ruimte in een afgesloten pand met camera's, droog en veilig.

Je spullen kan je ook daar achter laten, als je klaar bent ben rijden, op de fiets naar huis.

Nu hangt dit wel van een aantal dingen af, je moet je stalen ros niet gebruiken als woon werk verkeer, en zo'n opslag moet wel bij je in de buurt staan.

Ik weet van vrienden dat ze daar hun waterscooter "parkeren".

Misschien dat het wel mogelijk is als je dit samen met iemand doet en een iets grotere ruimte huurt.
 
Laatst bewerkt:
The fuck... Ik ga me toch echt afvragen hoe veilig het is om een mooie motor in Amsterdam neer te zetten... Ik heb mijn motor altijd in een garage gestald en daar nooit problemen mee gehad. Maar het lijkt erop, dat een motor buiten neerzetten simpelweg onmogelijk is in de stad.

Naar mijn mening is het ondertussen een echt groot probleem geworden. Ik ga serieus nadenken hoe je een motor veiliger kan stallen...

Sterkte man, ik hou m'n ogen open.
Naast je bed zetten.

Serieus denk dat je alleen maar kunt verzekeren en hopen dat het je nooit gebeurd.
Gebeurd het wel is de(financiële) schade minder groot dan wanneer je niet verzekerd bent.
Maar balen blijft het als het gebeurd.
 
Context:

Na 6 maanden zoeken afgelopen zaterdag eindelijk een nette GSXR 750 gekocht in Beverwijk. Keurige staat, met 8 jaar aan onderhoudshistorie op papier en van de 2e eigenaar. Motor was zo f*cking keurig!!!

Zaterdag na aanschaf voor de deur gezet naast mijn portiek. Op slot gezet met stuurslot en 3 sloten (waarvan 2x ART4) en dat zat weer vast aan een ijzeren regenpijp. Om aandacht te voorkomen heb ik een motorhoes er over heen getrokken en dit strak gezet met een afsluitbare gesp. Ik woon op 1 hoog en de motor stond nog geen 4-5 meter van mijn slaapkamerraam en balkon. Dus na aanschaf heeft mijn motor geen daglicht meer gezien eigenlijk en ik heb niet eens de kans gehad om er een rondje op te rijden. Geen foto's gepost op FB, Insta of MF, dus het moet een voorbijganger zijn geweest.

Vanochtend keek ik dus naar beneden en zag ik alleen de LP Defender (art4) op de stoep liggen......balen balen balen. Twee keer geknipt met vermoedelijk een betonschaar. De hoes hebben ze ook meegenomen.

Ik wil niet eens aan de verzekering denken en mijn dekking (ik ben wel WA+ gedekt bij KNMV)...wil mijn GSXR gewoon terug.

Zo zie je maar weer, wij motorrijders zoeken weken soms maanden, werken ons kapot om het te kunnen betalen en binnen een paar tellen is het allemaal weg.
 
Zwaar klote zeg, zeker omdat je er zo weinig mee gereden hebt.

Die uitlaat is dus vrij apart, ik zou dan marktplaats goed in de gaten houden als ik jou was, en dan voornamelijk de onderdelen van suzuki
 
Laatst bewerkt:
Lullig man, hoop dat je hem nog terug krijgt. Als mede amsterdammer leef ik echt met je mee. Heb zelf voor 60€ per maand maar een plek in een stalling gehuurd, want ik zou echt ziek zijn als ie gejat wordt na alle moeite die ik ervoor gedaan heb (naar engeland gereisd om hem te halen) Kan ie natuurlijk ook nog gewoon gejat worden maar minder kans op gelegenheidsdiefstal. Aan de andere kant heeft mijn buurman jaar in jaar uit een ducati los op de stoep buiten staan, als er 1 motor kans maakt gejat te worden zou dat hem toch moeten zijn zou je denken, maar dat gaat dus al jaren goed.
In ieder geval succes.
 
Sterkte en hopelijk komt de gixxer veilig en heelhuids terug.

Ooit eens een fireblade op deze wijze van mij gestolen en ik sliep er ook een paar meter boven,niets gehoord :Z .
Dat ze betrapt worden is heel klein,hun geluk :Y betrap ik ze dan hebben ze serieus pech ;)
 
Bedankt allemaal, het is nu simpelweg wachten. Vanavond rij ik een rondje door Amsterdam en bekijk ik even de hotspots om te kijken of de GSXR daar niet staat af te koelen. Daarna geef ik het op en zet ik het uit mijn hoofd.

Mocht ik er fatsoenlijk uitkomen met de verzekeraar dan ga ik het nog één keer proberen, maar dan in een box stallen met tracker. Hier zit zo geen plezier meer in en ik heb geen zin om dit vaker mee te gaan maken.
 
The fuck... Ik ga me toch echt afvragen hoe veilig het is om een mooie motor in Amsterdam neer te zetten... Ik heb mijn motor altijd in een garage gestald en daar nooit problemen mee gehad. Maar het lijkt erop, dat een motor buiten neerzetten simpelweg onmogelijk is in de stad.
Er staan duizenden motoren buiten op straat alleen al in Amsterdam....Dus de kans dar er iets mee gebeurt is ook veel groter dan die 5 motoren die ergens in Kuttekrabbersveen staan.
Naar mijn mening is het ondertussen een echt groot probleem geworden. Ik ga serieus nadenken hoe je een motor veiliger kan stallen...

Sterkte man, ik hou m'n ogen open.
 
Er staan duizenden motoren buiten op straat alleen al in Amsterdam....Dus de kans dar er iets mee gebeurt is ook veel groter dan die 5 motoren die ergens in Kuttekrabbersveen staan.

Als er ergens veel motoren staan, is de kans dan niet kleiner dat de jouwe slachtoffer wordt..

Sterkte TS, wat een rot situatie! :(
 
Context:

Na 6 maanden zoeken afgelopen zaterdag eindelijk een nette GSXR 750 gekocht in Beverwijk. Keurige staat, met 8 jaar aan onderhoudshistorie op papier en van de 2e eigenaar. Motor was zo f*cking keurig!!!

Zaterdag na aanschaf voor de deur gezet naast mijn portiek. Op slot gezet met stuurslot en 3 sloten (waarvan 2x ART4) en dat zat weer vast aan een ijzeren regenpijp. Om aandacht te voorkomen heb ik een motorhoes er over heen getrokken en dit strak gezet met een afsluitbare gesp. Ik woon op 1 hoog en de motor stond nog geen 4-5 meter van mijn slaapkamerraam en balkon. Dus na aanschaf heeft mijn motor geen daglicht meer gezien eigenlijk en ik heb niet eens de kans gehad om er een rondje op te rijden. Geen foto's gepost op FB, Insta of MF, dus het moet een voorbijganger zijn geweest.

Vanochtend keek ik dus naar beneden en zag ik alleen de LP Defender (art4) op de stoep liggen......balen balen balen. Twee keer geknipt met vermoedelijk een betonschaar. De hoes hebben ze ook meegenomen.

Ik wil niet eens aan de verzekering denken en mijn dekking (ik ben wel WA+ gedekt bij KNMV)...wil mijn GSXR gewoon terug.

Zo zie je maar weer, wij motorrijders zoeken weken soms maanden, werken ons kapot om het te kunnen betalen en binnen een paar tellen is het allemaal weg.
Dat is zuur inderdaad.
Vooral als je lang gezocht hebt.

Zou er ook niet aan moeten denken.
Word je wakker is de plek leeg.

Ken dat gevoel.


Alleen bedacht ik me 10 seconden later dat hij weg was voor onderhoud. :') :')
 
Als er ergens veel motoren staan, is de kans dan niet kleiner dat de jouwe slachtoffer wordt..

Sterkte TS, wat een rot situatie! :(
Ligt er aan wat er naast staat en wat je hebt.
Of je een gsxr naast een stel. Gs jes zet of ander houd spul of tussen veel duurdere fietsen dan de jouwe.
In het tweede geval is de kans kleiner.
Terwijl het bij de eerste misschien wel grooter is.
 
Klote van je gestolen motor.
Maar 1 ding begrijp ik werkelijk niet: hoe kan je nou in hemelsnaam rustig in je bed liggen slapen met de ogen toe als je weet dat je motorfiets buiten staat, klaar om door iedereen te worden gejat en waarbij de kans daardoor ook nog eens makkelijker is dan als de fiets binnen gestalt staat.
Oke, ik begrijp echt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zijn fiets binnen te stallen, maar kom op zeg: als je een motor op die manier buiten zet dan is niet alleen de diefstalkans groter maar ook dat er koekswouzen rondlopen die s'nachts voor de lol je motor omgooien of beschadigen.
Ik woon in een dorp maar zelfs hier laat ik mijn motor niet zo buiten staan.
Ik begrijp daarom totaal niet hoe men relaxed en rustig in het warme nest kan liggen als je motor zo alleen en kwetsbaar buiten staat.
Desalnietemin: klote van je motor en succes met de verzekeringskwestie.
 
Klote dat je mooie GSX-R gejat is.. :(
Zeker aangezien je hem op de voor jouw beste wijze op slot had gezet...
Heb hem op mijn Facebook gezet,misschien helpt het,weet ik niet natuurlijk,maar nooit geschoten is altijd mis.
Wens je veel sterkte ermee..
Groet -O-
 
Klote van je gestolen motor.
Maar 1 ding begrijp ik werkelijk niet: hoe kan je nou in hemelsnaam rustig in je bed liggen slapen met de ogen toe als je weet dat je motorfiets buiten staat, klaar om door iedereen te worden gejat en waarbij de kans daardoor ook nog eens makkelijker is dan als de fiets binnen gestalt staat.
Oke, ik begrijp echt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zijn fiets binnen te stallen, maar kom op zeg: als je een motor op die manier buiten zet dan is niet alleen de diefstalkans groter maar ook dat er koekswouzen rondlopen die s'nachts voor de lol je motor omgooien of beschadigen.
Ik woon in een dorp maar zelfs hier laat ik mijn motor niet zo buiten staan.
Ik begrijp daarom totaal niet hoe men relaxed en rustig in het warme nest kan liggen als je motor zo alleen en kwetsbaar buiten staat.
Desalnietemin: klote van je motor en succes met de verzekeringskwestie.


Kun je wel lekker MF'en, wetende dat de sloten van jouw stalling ook heel makkelijk open te breken zijn en jouw motor in die stalling staat?
 
Ligt er aan wat er naast staat en wat je hebt.
Of je een gsxr naast een stel. Gs jes zet of ander houd spul of tussen veel duurdere fietsen dan de jouwe.
In het tweede geval is de kans kleiner.
Terwijl het bij de eerste misschien wel grooter is.

Ligt eraan welke dief op dievenpad is. De joyrider pakt wat ie makkelijk kan jatten.
De dief die op bestelling werkt zal voor de centen gaan.
 
Maar 1 ding begrijp ik werkelijk niet: hoe kan je nou in hemelsnaam rustig in je bed liggen slapen met de ogen toe als je weet dat je motorfiets buiten staat, klaar om door iedereen te worden gejat en waarbij de kans daardoor ook nog eens makkelijker is dan als de fiets binnen gestalt staat.
Oke, ik begrijp echt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zijn fiets binnen te stallen, maar kom op zeg: als je een motor op die manier buiten zet dan is niet alleen de diefstalkans groter maar ook dat er koekswouzen rondlopen die s'nachts voor de lol je motor omgooien of beschadigen.
Ik woon in een dorp maar zelfs hier laat ik mijn motor niet zo buiten staan.
Ik begrijp daarom totaal niet hoe men relaxed en rustig in het warme nest kan liggen als je motor zo alleen en kwetsbaar buiten staat.
Desalnietemin: klote van je motor en succes met de verzekeringskwestie.

Zoals ik heb aangegeven, ik had de motor pas 5 dagen (afgelopen zaterdag gekocht). Citybox/Huureenbox vroeg 50 euro per maand, maar de baliemedewerkster gaf aan dat er geen licht/stroom is en dat de motorboxen ook last hebben van lekkages en vocht bij lichte regenval...dus dat werd 'm even niet. Had ik het zaterdag gelijk moeten weg zetten? Misschien wel ja. Feit is dat het gewoon heel snel gegaan is en mijn motorfiets maar een uurtje in die 5 dagen open en bloot te zien was vanwege de hoes.
 
Als het moet krijg je alles wel open.

Precies. Schijnveiligheid dus dat ie wel lekker slaapt omdat zn motor in een afgesloten garage of schuur staat en niet op straat.

In een garage kan de dief op zn gemak de boel doorknippen, zonder angst om ontdekt te worden. Op straat is de kans op ontdekking groter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan