Gestolen: Africa Twin CRF1000A 2018

Youri_

MF'er
24 apr 2006
118
13
Rotterdam
Hoi allemaal!

Gisternacht is helaas mijn super mooie tricolore Africa twin uit een gezamenlijke garage gestolen in Rotterdam. De twee ART4 sloten die erop zaten gaven weinig weerstand.

De motor heeft een Remus sportuitlaat en een zwarte topkoffer van sw-motech.

Er zijn camera beelden van de diefstal waarbij 1 dader soort van herkenbaar in beeld is. De politie gaat een onderzoek starten.

Op het moment dat ik erachter kwam was het al 30 uur later. Mijn huismeester die al enkele uren na de diefstal hiervan op de hoogte was verdomde het om mij of de politie in te lichten. Ik moest erachter door een briefje te lezen op de paal naast mijn parkeerplaats met kapot geslepen sloten.

Anyway het is extra zuur omdat ik mijn all-risk verzekering begin deze maand heb omgezet naar WA omdat ik inmiddels mezelf zeker genoeg voelde op de fiets en ikzelf nu een paar maanden niet in Nederland ben waardoor ik dacht “hij staat wel veilig in die garage”. Helaas een dure les.

Het kenteken is 85-MJ-TN, mocht iemand iets zien of onderdelen voorbij zien komen hoor ik het graag.

p.s. het framenr is: JH2SD06A6JK100128

Groetjes!
 

Bijlagen

  • 2F77B15D-6A7C-44B1-AD83-E88025481038.jpeg
    2F77B15D-6A7C-44B1-AD83-E88025481038.jpeg
    197,3 KB · Weergaven: 40
  • 4C316FA9-98D7-4222-BE9C-1832FA002E3D.jpeg
    4C316FA9-98D7-4222-BE9C-1832FA002E3D.jpeg
    159,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Fijne huismeester dan, ma hoop voor je dat je em nog in fatsoenlijke staat weer vind/krijgt.
 
Je zou haast gaan vermoeden dat de huisbaas in het complot zit.

Trouwens helemaal kak van de verzekering! Paar honderd euro bespaard, en vervolgens €10.000,- het schip in.
Ik voel met je mee, en hoop het zelf nooit mee te maken!
 
Hoop voor je dat ze de motor terug vinden,maar geen All risk of op zijn minst WA + diefstal is op zijn zachts gezegd
niet erg slim bij een 2 jaar oude motor. 🥴
Verder sta je ook niet veilig in een afgesloten algemene garage,ik heb zelfs meegemaakt dat ze een motor meenamen die in een garage stond waar maar
een beperkt aantal mensen in konden met een speciale pas.
 
Hoop voor je dat ze de motor terug vinden,maar geen All risk of op zijn minst WA + diefstal is op zijn zachts gezegd
niet erg slim bij een 2 jaar oude motor. 🥴
Verder sta je ook niet veilig in een afgesloten algemene garage,ik heb zelfs meegemaakt dat ze een motor meenamen die in een garage stond waar maar
een beperkt aantal mensen in konden met een speciale pas.
Een tikje naïef misschien van mij, een dure les in elk geval.

Misschien "stiekem" een foto van de dader lekker?
Haha zat ik wel aan te denken maar dacht dat het weinig zou toevoegen 😅


In elk geval bedankt voor de fijne berichten!
 
Gossamme, wat triest.... die huismeester is in ieder geval een gruwelijke paardesnikkel, maar dat helpt je niet verder. Hoop net als de anderen dat ze (de politie) je fiets terug vinden.
 
Hartstikke KL*TE!!! Sterkte ermee.

Als die huismeester zo vreselijk verzuimt, wat is dan zijn functie nog bij jullie!
Trap 'm eruit de WW in. Een waakhond, die niks doet daar heb je niets aan!

Maar wat anders.......................
Dat je op enig moment de all-risk eruit doet dat snap ik nog wel. Je moet toch een beetje op de centjes letten.
Maar om dan gelijk naar kale WA te gaan, dat schiet wat mij betreft iets te veel door.
Zelf heb ik voor mijn Blackbird een WA+. Dan is ie wel verzekerd voor diefstal, brand, aanrijding met wild ect.
WA+ is nauwelijks duurder dan de kale WA. Daarom zeg ik: Net iets te veel bezuinigd!
 
Laatst bewerkt:
Haha zat ik wel aan te denken maar dacht dat het weinig zou toevoegen 😅
Net als de kleine kans dat iemand het gestolen vehikel tegenkomt is er de kleine kans dat iemand de dief herkent.
Waarom zou je dan niet ook gewoon die foto plaatsen?
Of zit je erg in je maag met de privacy van de dief van je dierbaar bezit?
 
Ik vind het enorm lullig voor je dat je motor gestolen is.
Bah, waarom is het toch teveel gevraagd om van andermans spullen af te blijven???
 
Super lullig dat er zo veel volk rond kan rondlopen dat niet van andermans spullen af kan blijven.
Op mijn werk zei ik wel eens tegen klanten die advies vroegen om al dan niet all risks te verzekeren: kijk naar de dagwaarde.
Is de dagwaarde nog hoog en heb je geen of weinig eigen middelen om te vervangen doe dan all risks.
Dus niet verzekeren wat je eventueel zelf kan betalen. Ook een risico inschatting. Maar dat doet de verzekeraar ook.
Bij dit geval geldt ook: je kan niet in iemands portemonnee kijken.
 
Super lullig dat er zo veel volk rond kan rondlopen dat niet van andermans spullen af kan blijven.
Op mijn werk zei ik wel eens tegen klanten die advies vroegen om al dan niet all risks te verzekeren: kijk naar de dagwaarde.
Is de dagwaarde nog hoog en heb je geen of weinig eigen middelen om te vervangen doe dan all risks.
Dus niet verzekeren wat je eventueel zelf kan betalen. Ook een risico inschatting. Maar dat doet de verzekeraar ook.
Bij dit geval geldt ook: je kan niet in iemands portemonnee kijken.
Dat betekent dus, dat mensen met minder centjes (door hoge premie allrisk) ook nooit meer zullen gaan krijgen!
Mijn BB is ook WA+. Als ie verdwijnt, dan kan ik best wel weer een vervanger kopen.
Helaas staat ie in een garage beetje achteraf, met niet een slot van de NL-bank. Daarom verzekeren voor WA+.
Net als de kleine kans dat iemand het gestolen vehikel tegenkomt is er de kleine kans dat iemand de dief herkent.
Waarom zou je dan niet ook gewoon die foto plaatsen?
Of zit je erg in je maag met de privacy van de dief van je dierbaar bezit?
Dan krijg je mss van een MF-er een PM waarin de persoon in kwestie wordt herkend. Weet je waar je zoeken moet!
 
Mag ik aub zelf de keuze hebben om iets (buiten WA) te verzekeren?
Ik heb ik de bijna 40 jaar dat ik motor- en autorijd nog nooit iets meer dan WA verzekerd. Ik draag het risico zelf wel en heb zo (tien)duizenden euro's bespaard.
Hou eens op met nóg meer verplichtingen en bevoogding svp! :N
Wa mag weg..moet standaard wa+ worden.
 
Alsof een huismeester weet van wie welk voertuig is?
Maakt niet uit zodra er een diefstal is had hij de politie moeten inschakelen,d
Mag ik aub zelf de keuze hebben om iets (buiten WA) te verzekeren?
Ik heb ik de bijna 40 jaar dat ik motor- en autorijd nog nooit iets meer dan WA verzekerd. Ik draag het risico zelf wel en heb zo (tien)duizenden euro's bespaard.
Hou eens op met nóg meer verplichtingen en bevoogding svp! :N
Inderdaad,het belangrijkste is dat andere weggebruikers gecompenseerd worden mocht je een fout maken,voor de rest moet je zelf weten
wat voor risico je wil lopen,mijn oude gebakkie ga ik echt niet meer dan alleen WA verzekeren.
 
Hartstikke KL*TE!!! Sterkte ermee.

Als die huismeester zo vreselijk verzuimt, wat is dan zijn functie nog bij jullie!
Trap 'm eruit de WW in. Een waakhond, die niks doet daar heb je niets aan!

Maar wat anders.......................
Dat je op enig moment de all-risk eruit doet dat snap ik nog wel. Je moet toch een beetje op de centjes letten.
Maar om dan gelijk naar kale WA te gaan, dat schiet wat mij betreft iets te veel door.
Zelf heb ik voor mijn Blackbird een WA+. Dan is ie wel verzekerd voor diefstal, brand, aanrijding met wild ect.
WA+ is nauwelijks duurder dan de kale WA. Daarom zeg ik: Net iets te veel bezuinigd!
Helemaal mee eens, ik had zeker WA+ moeten nemen. Ik ging er echter vanuit dat die garage veilig genoeg zou zijn.

Alsof een huismeester weet van wie welk voertuig is?
hij heeft me weleens eerder weten te bereiken voor wat anders mbt de parkeerplek. Als hij het had gewild had het gekund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan