Gestolen Amsterdam Nieuw-West: Yamaha R6 MV VL 28

DutchDevil

Rookie
11 nov 2014
8
0
Hoorn
Beste allemaal,

In de nacht van 9 maart is mijn motor gestolen in Amsterdam Nieuw-West (afgesloten garage).
KM stand zou ongeveer 27000 zijn.

Dit is overigens dezelfde nacht als dat een Suzuki GSX-R 750 uit een eerder topic is gestolen:
GESTOLEN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004 MS-HV-13

Veel opties zijn er niet:
- Rode alluminimum schroeven in kappenset
- Zwart kuipruitje
- Kentekenplaat verkort
- Geintegreerde led verlichting

Kenteken: MV-VL-28

De motor zat vast met een schijfremslot voor, schijfremslot achter en een kettingslot aan een andere motor.


TxfSLo1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Amsterdam mag ook wel eens schoon geveegd worden :X

TS succes met de hele rompslomp er om heen. -O-
 
Thanks, papierwerk is me nog wel vies tegen gevallen. Meer gedoe dan verwacht.. en ja, kan niet wachten tot die bezem hier door Amsterdam heen wordt gehaald!
 
Thanks, papierwerk is me nog wel vies tegen gevallen. Meer gedoe dan verwacht.. en ja, kan niet wachten tot die bezem hier door Amsterdam heen wordt gehaald!
Vraagje nog staat hij altijd naast due kawa of staat hij normaal binnen?

Dat zeg maar de 1 wel hebben meegenomen maar de ander niet
 
Vraagje nog staat hij altijd naast due kawa of staat hij normaal binnen?

Dat zeg maar de 1 wel hebben meegenomen maar de ander niet

Heeft altijd naast die kawa gestaan, met kettingslot aan elkaar via de achterbanden. De R6 had ook altijd een motorhoes, ze hebben dus specifiek de R6 meegenomen en de Kawasaki laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Heeft altijd naast die kawa gestaan, met kettingslot aan elkaar via de achterbanden. De R6 had ook altijd een motorhoes, ze hebben dus specifiek de R6 meegenomen en de Kawasaki laten staan.
Lijkt wel of er bendes bezig zijn bij jullie met al dat gejat in die paar dagen tijd.
De jouwe zelfs nog wel te gelijk met die andere motor :X



Misschien eens een nieuw wetje invoeren.
Elke inbreker die betrapt word bij zijn "werk" mag ongestraft neer geknuppeld worden.
 
Laatst bewerkt:
In Nieuw West kun je niet zomaar een motor parkeren, ook niet in een afgesloten parkeergarage. Mijn motor is gestolen uit QPark in 1014, met motor buurman, half jaar later idem, en vorige week hoor ik dat er vorig jaar weer een motor uit de garage is gestolen, en eerder zijn er al diverse scooters en motorscooters gestolen. Allemaal uit een "bewaakte" QPark garage. Politie doet niet meer dan aangifte opnemen, en zeggen dan "verzekerd? oh, dan is het toch niet zo erg?". Nou, als freelancer vind ik het best wel erg als ik een dag niet naar m'n werk kan, en als ik de weken erna moeite heb op m'n werk te komen.

Dus sterkte, en dring bij de politie aan dat ze 's iets gaan doen. Ik denk dat het een Oost-Europese bende is, ik heb ze een keer zien rijden (vóór de diefstallen) in een wit bestelbusje.
 
Antillianen of Roemenen, ze moeten ze wel oppakken. Politie lijkt zich niet te realiseren wat de impact is als je motor gestolen is.
 
kettingslot lachen ze om, ik ook trouwens als ik een boltcutter zou hebben.
Zo'n ketting knip je eerder los dan een teennagel.
 
In Nieuw West kun je niet zomaar een motor parkeren, ook niet in een afgesloten parkeergarage. Mijn motor is gestolen uit QPark in 1014, met motor buurman, half jaar later idem, en vorige week hoor ik dat er vorig jaar weer een motor uit de garage is gestolen, en eerder zijn er al diverse scooters en motorscooters gestolen. Allemaal uit een "bewaakte" QPark garage. Politie doet niet meer dan aangifte opnemen, en zeggen dan "verzekerd? oh, dan is het toch niet zo erg?". Nou, als freelancer vind ik het best wel erg als ik een dag niet naar m'n werk kan, en als ik de weken erna moeite heb op m'n werk te komen.

Dus sterkte, en dring bij de politie aan dat ze 's iets gaan doen. Ik denk dat het een Oost-Europese bende is, ik heb ze een keer zien rijden (vóór de diefstallen) in een wit bestelbusje.

Sinds een jaar woon ik nu in Amsterdam, met verhuizen hierheen expliciet gezocht naar een woning met een garage waar onze motoren kunnen staan. Het lijkt er op dat er een einde komt aan deze hobby tot we deze stad verlaten 0_o

Wat ik alleen niet snap is dat er in mijn omgeving motoren staan die velen malen duurder zijn dan die van mij, gewoon op straat. Deze laten ze dan wel staan, wat is Ee zo speciaal aan die van mij?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of er bendes bezig zijn bij jullie met al dat gejat in die paar dagen tijd.
De jouwe zelfs nog wel te gelijk met die andere motor :X



Misschien eens een nieuw wetje invoeren.
Elke inbreker die betrapt word bij zijn "werk" mag ongestraft neer geknuppeld worden.

Mijn stem heb je! Helaas zijn de verkiezingen net geweest. Misschien moeten we collectief een lokfiets plaatsen en die lui flink aanpakken 🤷🏻‍♀️ Politie heeft het blijkbaar toch te druk :')
 
Ik lees veel over motoren die gestolen worden.
Maar lees heel weinig over GPS trackers die dan zouden zijn geplaatst in de betreffende gestolen motoren.
Anno 2017 is dat toch betaalbaar en goed werkend?
Dus waarom dan niet allemaal zo'n GPS tracker plaatsen en aan de hand van dat de eigen motor opsporen zodat er actie kan worden ondernomen door de dief eens goed aan te spreken op zijn wangedrag.
 
Zodra je de motor in een container rijdt, is de de tracker niet meer te zien, omdat de radiosignalen niet door metaal heenkomen. Of je bekleedt de gehele laadruimte met gaas, komt het signaal ook niet meer door. (Kooi van faraday) Dieven weten dat ook.
 
Sinds een jaar woon ik nu in Amsterdam, met verhuizen hierheen expliciet gezocht naar een woning met een garage waar onze motoren kunnen staan. Het lijkt er op dat er een einde komt aan deze hobby tot we deze stad verlaten 0_o

Wat ik alleen niet snap is dat er in mijn omgeving motoren staan die velen malen duurder zijn dan die van mij, gewoon op straat. Deze laten ze dan wel staan, wat is Ee zo speciaal aan die van mij?
Je had gewoon de pech dat je het gezochte model had.
Maar Hmm was de verhuizing vrijwillig of werd je gedwongen die kant op te gaan :+
 
Zodra je de motor in een container rijdt, is de de tracker niet meer te zien, omdat de radiosignalen niet door metaal heenkomen. Of je bekleedt de gehele laadruimte met gaas, komt het signaal ook niet meer door. (Kooi van faraday) Dieven weten dat ook.
Zijn er ook geen jammers lijkt me ook niet ongewoon.

Feit blijft dat het alleen maar erger lijkt te worden.
Misschien de grenzen voor bepaalde landen iets minder open te stellen.
Hier in het oosten houden zei overigens wel met enige regelmaat controles aan de grens.
Elk busje word dan gewoon van de we gehaald.
 
Sinds een jaar woon ik nu in Amsterdam, met verhuizen hierheen expliciet gezocht naar een woning met een garage waar onze motoren kunnen staan. Het lijkt er op dat er een einde komt aan deze hobby tot we deze stad verlaten 0_o

Wat ik alleen niet snap is dat er in mijn omgeving motoren staan die velen malen duurder zijn dan die van mij, gewoon op straat. Deze laten ze dan wel staan, wat is Ee zo speciaal aan die van mij?

Uit onderzoek is gebleken dat autokrakers en dieven in Amsterdam liever te werk gaan in een afgesloten parkeergarage dan op straat. De kans dat je auto gekraakt gaat worden is een garage groter als dat op de openbare weg zou gebeuren. Vroeger had je in de meeste garages een beveiliger of opzichter die zijn rondes maakte en in een hok camerabeelden live bekeek. Ook had je in het verleden enorme overlast van drugsgebruikers die liepen te spuiten en basen omdat je in de garages warm uit het zicht stond, dezelfde figuren waren er ook niet vies van om een auto te kraken voor de financiering van hun volgende shot heroine. Tegenwoordig zijn al deze beveiligers/opzichters grotendeels geschrapt en heb je een centrale meldkamer die op afstand camera's bekijken of de slagbomen beheren.

Dus dieven/krakers gaan liever te werk in een afgesloten garage waar ze volledig gedekt zijn door de omgeving en buurtbewoners zien ze van ver al aankomen. Daarnaast blijkt vaak in Amsterdam dat VVE's/woningbouwverenigingen onderhoud en operationeel houden van camera's en toegangssystemen niet echt als een top prioriteit zien.

En dat laatste snap ik ook niet. Nu mijn motor is gejat ga ik altijd via een omweg te voet naar huis, gewoon in de buurt kijken of ik iets geks zie. Vervolgens zie ik (om de hoek) een GSX-R 600 K5 en een GSX-R 1000 K5 dag en nacht staan met maar één simpele slot...maar mijn GSX-R 750 K4 met 4 sloten + overdekt met hoes is binnen 5 dagen gejat. B|
 
Laatst bewerkt:
Ik lees veel over motoren die gestolen worden.
Maar lees heel weinig over GPS trackers die dan zouden zijn geplaatst in de betreffende gestolen motoren.
Anno 2017 is dat toch betaalbaar en goed werkend?
Dus waarom dan niet allemaal zo'n GPS tracker plaatsen en aan de hand van dat de eigen motor opsporen zodat er actie kan worden ondernomen door de dief eens goed aan te spreken op zijn wangedrag.

Hier heb ik niet heel veel aan, die GPS tracker komt niet door het beton van de garage heen, als ze het signaal dan afschermen wanneer ze hem een busje in pleuren heb ik nog steeds niet door of mijn motor weg is. Maar, wie weet is het het proberen waard.
Sinds een jaar woon ik nu in Amsterdam, met verhuizen hierheen expliciet gezocht naar een woning met een garage waar onze motoren kunnen staan. Het lijkt er op dat er een einde komt aan deze hobby tot we deze stad verlaten 0_o

Wat ik alleen niet snap is dat er in mijn omgeving motoren staan die velen malen duurder zijn dan die van mij, gewoon op straat. Deze laten ze dan wel staan, wat is Ee zo speciaal aan die van mij?
Je had gewoon de pech dat je het gezochte model had.
Maar Hmm was de verhuizing vrijwillig of werd je gedwongen die kant op te gaan :+

Vrijwillig, het was vrij simpel; Vriendin zit op het KIM in Den Helder dus is bijna niet thuis, ik werk in Amsterdam dus we verhuizen naar Amsterdam :')


Uit onderzoek is gebleken dat autokrakers en dieven in Amsterdam liever te werk gaan in een afgesloten parkeergarage dan op straat. De kans dat je auto gekraakt gaat worden is een garage groter als dat op de openbare weg zou gebeuren. Vroeger had je in de meeste garages een beveiliger of opzichter die zijn rondes maakte en in een hok camerabeelden live bekeek. Ook had je in het verleden enorme overlast van drugsgebruikers die liepen te spuiten en basen omdat je in de garages warm uit het zicht stond, dezelfde figuren waren er ook niet vies van om een auto te kraken voor de financiering van hun volgende shot heroine. Tegenwoordig zijn al deze beveiligers/opzichters grotendeels geschrapt en heb je een centrale meldkamer die op afstand camera's bekijken of de slagbomen beheren.

Dus dieven/krakers gaan liever te werk in een afgesloten garage waar ze volledig gedekt zijn door de omgeving en buurtbewoners zien ze van ver al aankomen. Daarnaast blijkt vaak in Amsterdam dat VVE's/woningbouwverenigingen onderhoud en operationeel houden van camera's en toegangssystemen niet echt als een top prioriteit zien.

En dat laatste snap ik ook niet. Nu mijn motor is gejat ga ik altijd via een omweg te voet naar huis, gewoon in de buurt kijken of ik iets geks zie. Vervolgens zie ik (om de hoek) een GSX-R 600 K5 en een GSX-R 1000 K5 dag en nacht staan met maar één simpele slot...maar mijn GSX-R 750 K4 met 4 sloten + overdekt met hoes is binnen 5 dagen gejat. B|
Dan kan ik bij deze bevestigen dat het een goed onderzoek is geweest! Inmiddels in gesprek met buren van hetzelfde complex en ook de VVE. Maar er wordt inderdaad niks aan gedaan, kost allemaal teveel geld en moeite.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een jaar woon ik nu in Amsterdam, met verhuizen hierheen expliciet gezocht naar een woning met een garage waar onze motoren kunnen staan. Het lijkt er op dat er een einde komt aan deze hobby tot we deze stad verlaten 0_o

Wat ik alleen niet snap is dat er in mijn omgeving motoren staan die velen malen duurder zijn dan die van mij, gewoon op straat. Deze laten ze dan wel staan, wat is Ee zo speciaal aan die van mij?
Er wordt veel gestolen, maar het overgrote deel natuurlijk niet.

Men komt normaliter niet hier vertellen dat zijn \ haar motor er nog staat. Pas wanneer die weg is en anders hoor je men logischerwijs niet.

Ik woon in West (binnen de ring) en die van mij staat nu +\- 4 jaar voor mijn appartement. Nog nooit iets meegemaakt. Aan dezelfde paal staat een zgan motorscooter van een buurman die daar echt 3x per jaar mee rijdt en een paal verderop staat een vrij jonge Kawa.

Het is niet zo dat alles wordt gejat in Amsterdam. Als je pech hebt dan heb je pech. Een parkeergarage is niet handig.
 
Er wordt veel gestolen, maar het overgrote deel natuurlijk niet.

Men komt normaliter niet hier vertellen dat zijn \ haar motor er nog staat. Pas wanneer die weg is en anders hoor je men logischerwijs niet.

Ik woon in West (binnen de ring) en die van mij staat nu +\- 4 jaar voor mijn appartement. Nog nooit iets meegemaakt. Aan dezelfde paal staat een zgan motorscooter van een buurman die daar echt 3x per jaar mee rijdt en een paal verderop staat een vrij jonge Kawa.

Het is niet zo dat alles wordt gejat in Amsterdam. Als je pech hebt dan heb je pech. Een parkeergarage is niet handig.

Misschien heb je wel gelijk, mijn blik op deze diefstal is op dit moment nogal verbitterd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan