Gestolen Apeldoorn : Ducati Silver Shotgun van 1972

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Monique Donders (56) is er helemaal kapot van dat haar antieke motorfiets is gestolen uit een garagebox aan de Pasteurstraat in Apeldoorn.

Ze roept iedereen op die iets opvangt over de gestolen Ducati om haar op te bellen. Via internetplatforms, bij motorliefhebbers en op verschillende fora heeft ze foto's gepost van de bijzondere motor. ,,Ik ben ermee vergroeid, al meer dan dertig jaar heb ik deze motor. Hij is langer bij me dan mijn vriend.‘’

Afgelopen zaterdagochtend om 8 uur arriveerde Donkers bij de garagebox aan de Pasteurstraat, vlakbij winkelcentrum Kerschoten, waar ze haar motorfiets heeft gestald. Een week lang was ze niet in de garage geweest. ,,In die week moet de motor zijn gestolen, maar buren die er vlakbij wonen zeggen dat ze op vrijdagavond geluid hebben gehoord in de garagebox, zo rond 22 uur.‘’

Silver shotgun
Het gaat om een vrij zeldzame motorfiets van het merk Ducati, bouwjaar 1972. Monique: ,,Het is een jubileum-editie met de naam Silver Shotgun. Daar zijn er maar een paar van in Nederland, ik ken twee andere. Heel exclusief. Toen ik deze motor zag, meer dan dertig jaar geleden, ben ik mijn motorrijbewijs gaan halen. Ik heb nog steeds contact met de eigenaar van wie ik hem destijds heb gekocht. Voor mijn werk heb ik een tweede motorfiets, maar die is inwisselbaar. Deze is bijna uniek, ik kan hem niet missen. Hij is langer bij me dan mijn vriend.‘’

Vlinders
Hoewel ze verzekerd is tegen diefstal, wil Monique niks anders dan haar Ducati terugvinden. Daarom is ze op internet overal foto's aan het verspreiden van de motor, in de hoop dat een geïnteresseerde koper haar berichten opmerkt. Of dat iemand de motorfiets zelf vindt. ,,Deze motor is een stukje van mijzelf. Als ik het geluid hoor als hij start, dan krijg ik vlinders in mijn buik. Ik hoop zo dat ik hem terugvind!‘’

Ze heeft aangifte gedaan van de diefstal bij de politie, maar meer hoop heeft ze van internetfora waar kenners kijken. Daar deelt ze de foto's. Bloknummer, framenummer, alles deelt ze. ,,Ik vind het verschrikkelijk. Iedereen die tips heeft is welkom en kan me bellen op 06-14932465.‘’
 
Foto van de motor
download.jpg


Video van een vergelijkbare motor
 
Zoiets steel je alleen in opdracht. Die zie je waarschijnlijk nooit meer terug.
 
Aanvullende info:
Kenteken VR-98-5, Chassisnummer DM350S*354899* , Framenr. 14454.
 
Omdat dit een hele specifieke motor is waar niet iedereen zo op wegrijdt ivm links remmen en rechts schakelen, ben ik bang dat Vroembert gelijk heeft...deze is waarschijnlijk in opdracht gestolen..
De eigenaresse is vrees ik al een tijdje in de gaten gehouden.

Heel veel succes, ik hoop dat ik ongelijk heb...
 
Mooie motor.

Jammer dat dit nog steeds kan gebeuren. Je zou toch denk dat als iemand dit framenummer op naam wil zetten of verzekeren, dat we dan alle botten in zijn lijf breken. Oh nee, hij zou hem ter goeder trouw van de dief gekocht kunnen hebben.
 
Dit zou mijn grootste nachtmerrie ook zijn.... Ik heb ook een garagebox elders waarin ik mijn zomerauto en mijn motoren heb gestald.
1x per week ga ik er heen om even te kijken of alles nog oke is. Ik heb in de garage ook nog eens alles vastgezet met zoveel mogelijk sloten.
Ik hoop dat je hem terugvindt maar vrees altijd het ergste:(
 
Dit zou mijn grootste nachtmerrie ook zijn.... Ik heb ook een garagebox elders waarin ik mijn zomerauto en mijn motoren heb gestald.
1x per week ga ik er heen om even te kijken of alles nog oke is. Ik heb in de garage ook nog eens alles vastgezet met zoveel mogelijk sloten.
Ik hoop dat je hem terugvindt maar vrees altijd het ergste:(
Als er stroom is, is een alarm of camera zo geplaatst...
 
Als het dievengilde iets wil hebben houden sloten ze echt niet tegen,ook een alarm en camera niet.
Enige wat helpt is het voertuig voorzien van een track en trace systeem,of een grote hond aanschaffen.
 
Dit zou mijn grootste nachtmerrie ook zijn.... Ik heb ook een garagebox elders waarin ik mijn zomerauto en mijn motoren heb gestald.
1x per week ga ik er heen om even te kijken of alles nog oke is. Ik heb in de garage ook nog eens alles vastgezet met zoveel mogelijk sloten.
Ik hoop dat je hem terugvindt maar vrees altijd het ergste:(

Voor een paar euro heb je van die goedkope GPS trackers uit china, ook modellen die beweging detecteren. Stop er een in elk voertuig en hang er een aan je garagedeur. Als er dan iemand aan de deur zit krijg je meteen een SMS.

In geval van geen stroom je garagedeur melder aan een grote batterij hangen of simpelweg een klein zonnepaneeltje op je garagedeur plakken en aan een batterijpakket aan de andere kant aansluiten.
 
Als het dievengilde iets wil hebben houden sloten ze echt niet tegen,ook een alarm en camera niet.
Enige wat helpt is het voertuig voorzien van een track en trace systeem,of een grote hond aanschaffen.
Het voorkomt niet, vertraagd alleen en verder kan je dus van afstand een kijkje nemen via je pc of foon. Een alarm dat een signaal geeft naar je foon maakt het compleet. Kan je toch iets sneller actie ondernemen i.p.v. na 4 dagen ontdekken dat er iets verdwenen is... ;)
 
Een gps tracker is een goed idee, ik ga er vanuit dat die apart door een batterij worden gevoed want de accu's heb ik verwijderd i.v.m. de winterstop.
Stroom heb ik niet in mijn garagebox, aan de ene kant jammer en aan de andere kant kunnen ze geen slijptol aansluiten.
Ik ga eens ff kijken wat het aanbod is van gps trackers.
 
Er zijn prima slijptollen met een accu. Ik hoop dat deze motor wordt teruggevonden, maar wat ik hier lees verbaast me. Alsof rechts schakelen een probleem is en alsof het dievengilde enige compassie heeft met de bezitter van een klassieker.

Alsof de politie tijd kan maken om dit soort hufters aan te pakken.

Wat kun je dan doen om zoiets te voorkomen? De mijne staat in de woonkamer en de hond past er op, maar ook dat geeft geen garantie. Ik moet er niet aan denken, mijn vrouw (RIP) zat 52 jaar geleden achterop en de emotionele waarde van zo'n motor valt niet in geld uit te drukken.

Ik krijg moordneigingen als ik er aan denk.
 
Er zijn prima slijptollen met een accu. Ik hoop dat deze motor wordt teruggevonden, maar wat ik hier lees verbaast me. Alsof rechts schakelen een probleem is en alsof het dievengilde enige compassie heeft met de bezitter van een klassieker.

Alsof de politie tijd kan maken om dit soort hufters aan te pakken.

Wat kun je dan doen om zoiets te voorkomen? De mijne staat in de woonkamer en de hond past er op, maar ook dat geeft geen garantie. Ik moet er niet aan denken, mijn vrouw (RIP) zat 52 jaar geleden achterop en de emotionele waarde van zo'n motor valt niet in geld uit te drukken.

Ik krijg moordneigingen als ik er aan denk.

Die zal gerust in een bestelbusje zijn geduwd dus het dievengilde zal het een biet geweest zijn of je links of rechts er mee moest schakelen.
Ik ben bang dat deze in stukjes op Ebay verdwijnt of hij is in opdracht van iemand die ook zo'n machine heeft gestolen om de zijne er mee op te knappen.
Je moet er inderdaad niet aan denken dat je dit overkomt en aangezien het niet de motorfiets is van Koning Willem Alexander zal de politie er niets aan doen.
 
De politie doet buiten een pv opstellen helemaal niets,alleen als ze er toevallig tegenaanlopen bij een controle
of tip zullen ze actie ondernemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan