[GESTOLEN] Ducati 907 i.e. in Nijmegen

chrisjeeeuh

Rookie
23 jul 2009
3
0
In de nacht van zondag 15 op maandag 16 november 2009 is in Nijmegen mijn geliefde Ducati 907 i.e. gestolen. Het kenteken is MV-FS-76. Mocht iemand mij kunnen helpen, bijvoorbeeld door het aanbod van deze motor of onderdelen aan mij door te spelen, dan ben ik je superdankbaar! Het is al meer dan vijftien jaar mijn droommotor en ik had 'm pas sinds afgelopen maart.

Detail is dat de passagiersvoetsteun rechts, waarmee hij vast zat aan een hek, nog in mijn bezit is. Mocht iemand daar om vragen, dan is dat dus zeer verdacht! Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik baal verschrikkelijk!!!

Met vriendelijke groet,

Chris Focking

PS: Voor de duidelijkheid: Hij stond NIET te koop, de afbeelding is van de adverteerder waar ik hem van heb gekocht. Het chassisnummer (voor mensen die wel even een check willen doen) is ZDM906P12000535 (rechts tegen balhoofd).
full
 
Laatst bewerkt:
Zwaar klote om zo ook je Motor-Forum carriere te moeten beginnen :(. Is het ontbreken van de rechter passagiersvoetsteun het enige waardoor deze zou moeten opvallen, of zijn er nog andere details?

Veel sterkte en succes.
 
Allejezus, woont er ook nog niemand in nijmegen die geen gejatte motor heeft :X

Kan er niet een apart gestolen in nijmegen topic geopend worden...

Maar evengoed veel sterkte met de afhandeling...
 
Dus hij zat alleen vast aan de voetsteun?

Wel beroerd. Kijk je al jaren uit naar je droommotor, heb je 'm eindelijk en dan gebeurt dit!

Succes met de afhandeling!

P.s. mooie fiets!
 
De dood aan ze...
ook ff je verzekeringspolis goed doornemen ivm voorwaarden.
succes!
 
Je achternaam.. 4 real?
Erg kut voor je.. wel een opvallende verschijning je motor..
 
Ik dank jullie voor de steun, het is inderdaad een nachtmerrie. Hij zat alleen met de voetsteun vast aan een hek omdat het bij dit model bijna de enige plek is waar een slot door kan. Nu denk ik: Had ik maar een extra slot gekocht zodat hij om de achterbrug kon, maar ja, ik had niet verwacht dat het voor hen zo simpel zou zijn.

Ik moet er ook even bij zeggen dat hij volledig afgedekt in een voortuintje stond met veel fietsen er voor en een lastige draai om er uit te komen. Alles bij elkaar dacht ik dat dat een dief wel voldoende zou afschrikken. Niet dus...

De spiegels (net name rechts) zijn wat beschadigd. Verder is de motor alleen herkenbaar aan de supermooie staat en het feit dat ze vrij zeldzaam zijn. Omdat de waarde laag is (ong. €2000,-) had ik 'm alleen WA verzekerd, maar zelfs met WA+ zou ik er niet veel meer voor krijgen (dagwaarde), dus dat vind ik niet zo'n ramp. Wel dat iemand het gore lef heeft om je droom en liefhebberij zo te verkrachten.

ps: Het is mijn echte naam :)
 
Ik zie zat plekken waar een slot doorheen kan. Voor plek voor een schijfslot, achter voor een schakelslot zoals een Cyclelok of een gewoon zwaar kettingslot.

Vastmaken aan dat gedeelte van je stepje is gewoon niet bijster slim/verstandig. Met een accuboormachine met een inbusbitje heb je op volle kracht binnen 10 sec. die hele step er af en kan je weglopen met de hele motor. Op de sloop halen ze dan wel weer een universeel stepje voor een paar euro.

Het blijft lullig voor je, maar als ik al 15 jaar van een bepaalde motor droomde, had ik 'm toch echt beter vastgezet. Wil niet zeggen dat ie dan ook niet gejat wordt, maar als een motor makkelijk te jatten valt, nemen ze 'm eerder mee dan eentje die wat meer toeters en bellen heeft om mee rekening te houden voor je 'm mee kan nemen.

Al met al toch nog sterkte en ik hoop dat ze 'm ongeschonden terug vinden! Het is wel een opvallende motor.
 
laten we de bestolene nu niet als dader neer zetten.
Hoe ging het ook alweer?
Een vrouw die verkracht is (sex tegen haar zin dus) kan toch ook niet schuldig zijn omdat ze in bepaalde ogen in kleding liep die 'er' om vroeg?
 
Wel balen voor je, Chris.

En je kan achteraf hele discussies voeren hoe Chris de diefstal had kunnen voorkomen.
Maar daar heeft hij nu niks meer aan.
Wij kunnen er wel van leren.
Als ze op je motor uit zijn dan krijgen ze 'm hoe dan ook een keer.

Het is niet alleen een berg metaal en plastic met een geldwaarde wat gestolen is, maar veel belangrijker; het is een stuk emotie!

Dat begrijpt iedereen wel hier op het MF.

Waarom wordt er zo vaak in Nijmegen een motor gestolen?
Dicht bij de grens?

Sterkte.
 
Fuck het Milieu, ik zet 'm niet als dader neer maar hij had best even goed na kunnen denken over hoe je 'm 's avonds weg zet in deze verrotte wereld. Hier kunnen we helemaal niets van leren (Broos) want zo zet je een motor waar je al 15 jaar op zit te geilen niet neer. Als ze nou op hele slimme manier de motor hadden meegenomen terwijl deze een schijfslot had en een ketting door het wiel en eventueel nog vastgezet via iets, ja dan hadden we er wat van kunnen leren.

En vrouwen verkrachten gaat het hier helemaal niet om, als vrouw weet je ook donders goed waar je je wel en niet in een leuke outfit kunt laten zien. Zo is de wereld nou eenmaal. Dat het eigenlijk niet zo hoort klopt, maar zoals gezegd, de wereld is verrot, maar daar kan je je op aanpassen. Net zoals we tegenwoordig allemaal sloten op ons huis hebben. Eigenlijk moet je weg kunnen lopen zonder je huis op slot te doen, maar ook dat kan niet. Net zoals je als vrouw niet over rond kan lopen met een minirokje.

Maar we kunnen er lang of kort over lullen, hij krijgt er z'n motor niet mee terug. Ik wil er alleen mee aangeven dat het gewoon niet slim is om zo je langgekoesterde liefde die je eindelijk hebt, neer te zetten. Of zijn jullie allemaal zo naïef?
 
De dagwaarde van zo'n motor is altijd nog meer dan dat je nu hebt. Ik betaal amper 8 euro voor WA+ dus dat zijn dan ook de kosten niet.

Hoewel zo'n Ducati wel wat duurder zal zijn...

In ieder geval heel erg veel succes en hoop voor je dat je hem ook weer terug zult krijgen!
Ziet er zo op de foto wel erg mooi uit.
 
Fuck het Milieu, ik zet 'm niet als dader neer maar hij had best even goed na kunnen denken over hoe je 'm 's avonds weg zet in deze verrotte wereld. Hier kunnen we helemaal niets van leren (Broos) want zo zet je een motor waar je al 15 jaar op zit te geilen niet neer. Als ze nou op hele slimme manier de motor hadden meegenomen terwijl deze een schijfslot had en een ketting door het wiel en eventueel nog vastgezet via iets, ja dan hadden we er wat van kunnen leren.

En vrouwen verkrachten gaat het hier helemaal niet om, als vrouw weet je ook donders goed waar je je wel en niet in een leuke outfit kunt laten zien. Zo is de wereld nou eenmaal. Dat het eigenlijk niet zo hoort klopt, maar zoals gezegd, de wereld is verrot, maar daar kan je je op aanpassen. Net zoals we tegenwoordig allemaal sloten op ons huis hebben. Eigenlijk moet je weg kunnen lopen zonder je huis op slot te doen, maar ook dat kan niet. Net zoals je als vrouw niet over rond kan lopen met een minirokje.

Maar we kunnen er lang of kort over lullen, hij krijgt er z'n motor niet mee terug. Ik wil er alleen mee aangeven dat het gewoon niet slim is om zo je langgekoesterde liefde die je eindelijk hebt, neer te zetten. Of zijn jullie allemaal zo naïef?

Als, als,als..........als mijn tante kloten had gehad dan was het een oom van me geweest.

Oftewel allemaal mosterd na de maaltijd gelul. Is niet meer relevant.....ook motoren die op alle mogelijke manieren vastgezet worden gaan ze mee aan de haal. Getuige het aantal gestolen topics hier op MF.
 
Oftewel allemaal mosterd na de maaltijd gelul. Is niet meer relevant.....ook motoren die op alle mogelijke manieren vastgezet worden gaan ze mee aan de haal. Getuige het aantal gestolen topics hier op MF.

Dan heb je tenminste nog je best gedaan om 'm goed op slot te zetten. Topicstarter doet dat niet. Hij zegt zelf dat het slot nergens doorheen kan. Zie jij zelf wel de foto van die motor? Ik zie tal van manieren.. zelfs tussen de spaken zie ik meer ruimte dan het kleine gaatje bij het stepje. En wordt ie dan nog gejat, ja KUT, maar je hebt in elk geval je best gedaan.

En mosterd na de maaltijd gelul? Als hij een topic had geopend met 'zet ik 'm zo goed weg?' dan had ie waarschijnlijk voldoende tips gehad.
Wil niet zeggen dat ie dan niet gejat was geweest, maar je kan zoveel beter je best doen met zoiets en wie weet had dat wel gescheeld.

Maar ik heb zo'n idee dat ik tegen een muur aan het lullen ben. |(
Deze Ducati was even goed beveiligd als de paleizen van de koninklijke familie.
Als een motor makkelijk mee te nemen is, zal dat de eerste zijn die gaat, de beter beveiligde motoren zijn wat meer planwerk en indien ze besteld zijn gaan die ook, maar goed voorbereid zijn is het halve werk. Klaar.



Af en toe heb ik zo'n idee dat motorrijders in hokjes denken en zo lang het maar in hun eigen straatje past.
Bij een ongeluk tussen auto en motor is de automobilist altijd de blinde mongool die dood moet, maar de motorrijder kan ook wel eens veelste hard hebben gereden.
Maar dat mag meestal niet gezegd worden... even zo met diefstal. Ik heb zo'n gevoel dat ik niet mag zeggen dat ie het beter had kunnen aanpakken...
Af en toe zijn bepaalde motorrijders echt een stel kortzichtige mensen :r
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijp je mijn reply niet. Wat ik bedoel te zeggen is dat al dat geleuter over beter opslot zetten NU NADAT hij gestolen is geen zin meer heeft.

De motor komt er niet meer door terug.

Dus waarom zou je in dit topic gaan liggen bokken op onder andere de topicopener dat hij hem beter opslot had moeten zetten. Is compleet zinloos.
 
Ik begrijp je reply wel, maar het had mogelijk voorkomen kunnen worden. Het is gewoon zonde als je 15 jaar naar zo'n motor hebt uitgekeken... en dan neemt iemand 'm mee omdat ie ziet dat de motor makkelijk mee te nemen is.

Ik hoop dat andere mensen die hun motor ook niet zo goed op slot hebben staan hier misschien wat van leren. Maargoed, het is verder ook compleet zinloos en ik heb m'n zegje wel weer gedaan. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan