Gestolen Honda Transalp XL600V uit 1993

Bjessica

Rookie
29 jul 2019
4
0
Hoi allemaal,

Vorige week in de nacht van maandag op dinsdag is mijn (voor mij) hagelnieuwe Transalp XL600V uit 1993 met kenteken MR-40-DX gestolen.
Hij heeft aan de linkervalbeugel een lichte beschadiging (zie foto)


Ik heb mijn motorrijbewijs in juni gehaald en toen deze prachtige motor kunnen overnemen van een lieve collega. Zo blij was ik! 15.000 op de teller, altijd binnen gestaan en prima onderhouden.
Omdat ie lang stil had gestaan had ie zeker wat kuren waardoor ik er niet meteen lekker op weg kon. Bij elke rit begon hij een km of 40 te haperen en viel het vermogen weg en uiteindelijk viel de motor uit. Vervelend maar ik dacht dat een nieuwe CDI het probleem kon verhelpen.
Nieuwe CDI besteld en zaterdag er in gezet en het leek opgelost, tot ik maandag terug kwam van een vriendin. Zelfde verhaal met haperen. Uiteindelijk thuisgekomen en de volgende ochtend de garage gebeld of ik langs kon komen. Dat mocht meteen. Ik liep de dijk op (woon op een woonboot bij Amsterdam in de buurt) en hij was weg!
Eerst dacht ik natuurlijk dat ik me had vergist maar dat kon helemaal niet, hij was echt weg! Vreselijk! Het was echt mijn nieuwe liefde, ik had m nog geen maand en letterlijk 3 x probleemloos op gereden dus het verhaal was nog lang niet af.

Ik heb aangifte gedaan en rondjes gereden of ik nog iets kon vinden of zien, maar vrienden hebben me verteld dat hij waarschijnlijk in een busje is gestopt en al uit elkaar ligt voor onderdelen of onderweg is naar het buitenland.

Ik kan het nog niet helemaal loslaten. Ik kijk elke dag online of iemand m aanbied (of onderdelen ervan) en rijd langs alle dodgy plekken of ik er daar iets van tegenkom
Een vriend vertelde dat bij een vriendin van hem 2 keer een motor is gestolen en zij het heeft gepost op een forum en toevallig zijn deze herkend en teruggevonden.
Ik weet anders echt niet wat ik nog kan doen, maar het idee dat deze motor zonder liefde nu uit elkaar wordt getrokken of wordt afgereden kan ik nog niet aan.
Hopelijk komt iemand hem nog tegen?

Groeten Jessica
 

Bijlagen

  • IMG-2750.jpg
    IMG-2750.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 26
Balen, sterkte met de afhandeling. Hopelijk goed verzekerd zodat in ieder geval de financiële schade in orde komt? Niets ten nadele van jou Transalp, maar ik begrijp niet wat het dievengilde aan een dergelijke fiets heeft. Zowel de motor als de onderdelen zullen immers geen bergen geld opleveren. Mogelijk voor joyriding of zo? Enige wat je inderdaad kan doen is de handelsites in de gaten houden en in de buurt een oogje open houden in de hoop dat ie terug gevonden word.
 
Nee, het lijkt mij ook geen goudmijn! Dat maakt het ook zo vreemd. Beter steel je een elektrische fiets (beter steel je helemaal niets natuurlijk) die zijn sowieso meer waard dan die van mij.
Dank je!
 
Pfff... niks is meer veilig.
Transalps zijn relatief (gezien de leeftijd) veel waard maar echt waarde heeft het nou ook weer niet. Gok joyride?
 
Bah wat een klotestreek... gezien de restwaarde ook vast niet tegen diefstal verzekerd?

vrienden hebben me verteld dat hij waarschijnlijk in een busje is gestopt en al uit elkaar ligt voor onderdelen of onderweg is naar het buitenland.
Vooral dat eerste lijkt me plausibel. In onderdelen brengt 'ie waarschijnlijk meer op dan rijdend... -O-
 
Sterkte met de afhandeling. Helaas jatten ze in Amsterdam echt alles. Zelf de fiets die ik gratis bij de volkskrant kreeg en na een jaar roestend half uit elkaar viel hebben ze gejat ondanks het dikke hangslot.
 
Bah wat een klotestreek... gezien de restwaarde ook vast niet tegen diefstal verzekerd?


Vooral dat eerste lijkt me plausibel. In onderdelen brengt 'ie waarschijnlijk meer op dan rijdend... -O-


Nee niet verzekerd, niet eens bij stil gestaan om te doen, zo'n oud ding!
 
Sterkte met de afhandeling. Helaas jatten ze in Amsterdam echt alles. Zelf de fiets die ik gratis bij de volkskrant kreeg en na een jaar roestend half uit elkaar viel hebben ze gejat ondanks het dikke hangslot.


Ik woon echt op een rustige plek net buiten amsterdam, mijn fiets en auto staan ook wel eens een paar dagen niet op slot, niks gebeurd.. Fietsen zijn helaas wel heel populair! zelfs die oude roestige ;)
 
Niks is nog veilig voor die klootzakken met hun lange tengels.
Alles ratten ze .
Hopelijk komt hij terecht !
En hoe denk je dat je ‘m terug krijgt :?
Echt niet zoals je ‘m hebt achter gelaten
Als mijne gejat wordt, hoop ik ‘m nooit meer te zien
Ik heb ‘m verzekerd, koop wel een nieuwe
 
Terug
Bovenaan Onderaan