Gestolen in het Westland : Aprilia Scarabeo 125

Geen gekke prijs, zuunig..
Voor je het weet is die lege plek in je voortuin opgevult met een mooie scooter.

Maak wel een proefritje om evt teleurstellingen te voorkomen. Als het wat is, kun je je scooterplezier weer fijn voortzetten :D
 
ja wie weet , komt er wel weer een nieuwe.

bij de vorige diefstal zei de verzekerings expert dat ze de sirene van het alarm vol spuiten met spaumuur schuim en de knipper lichten en lampen afplakken
met zwarte tape en dan snel doorknippen inladen met een paar man en weg zijn ze weer
 
Laatst bewerkt:
Als ze het willen krijgen ze alles, maar met het alarm wat ik heb wordt je tenminste nog gewaarschuwd via je afstandsbediening.

En ja, de reserve afstandsbediening ligt op mijn nachtkastje, dus ook s'nachts heb ik toch een stukje controle.
Thuis staat hij altijd op stil alarm en ik heb het ledje bewust NIET aangesloten.

Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar blok beton met vet slot en alarm maakt het wel moeilijker.

Hoe dan ook, ik hoop voor jou dat je met je volgende scooter niet meer dat pech hebt.
Succes met de volgende kerel.
 
wat kost dat alarm met afstands bediening?, want ik sliep er 5 meter vandaan.
dan is een honkbal knuppel snel gepakt.
 
Laatst bewerkt:
Je moet die betonblok gewoon uit de grond halen en ophangen boven de scooter. Hoor je wat hoef je maar even het draadje door te knippen. Simpel, snel en effectief. Wel even opletten dat er geen vogel op je scooter gaat zitten, da's zonde.
 
of stroom erop.

ik vraag me af als ik er een mobiele telefoon in verstop of ze hem dan snel kunnen lokaliseeren.
 
Zit ik ernaast of lijkt het dat vooral lichte motorscooters zo geliefd zijn bij het dievengilde; van de Runner bijv. is bekend dat ze het blok in een brommer uitvoering leggen en zo ''legaal'' een hele snelle brommer hebben , ideaal om tasjes mee te trekken.
Ergo: om diefstal te voorkomen, hoe zwaarder hoe beter?
 
Ik heb er hier in limburg begin van het jaar 79 euro voor betaald, maar op internet zal het allicht nu ergens goedkoper staan.

Dit is wel de prijs zonder inbouw !
 
buren hoorde wat . keken vanaf het balkon om 00.45 uur
en zagen 3 marrokanen ermee weg lopen, ze zeiden er wat van en kregen
bedreigingen naar hun hoofd geslingerd.
ik hoop dat ze zich te pletter rijden.
als je honger hebt en een brood steelt ,kan ik begrip voor op brengen.
motorscooters vallen daar niet onder.
ik hoop dat allah hen op gepaste wijze straft.
 
Laatst bewerkt:
Ik zei dat vroeger ook van dat brood en die honger, maar wat als dat brood net het laatste brood is wat jij hebt ?
En jij kan je geen nieuwe kopen en lijd honger daardoor, denk je er dan nog zo over ?

Het blijft verkeerd om te stelen.
 
Zit ik ernaast of lijkt het dat vooral lichte motorscooters zo geliefd zijn bij het dievengilde; van de Runner bijv. is bekend dat ze het blok in een brommer uitvoering leggen en zo ''legaal'' een hele snelle brommer hebben , ideaal om tasjes mee te trekken.
Ergo: om diefstal te voorkomen, hoe zwaarder hoe beter?


Je het wel gelijk denk ik, zwaardere motorscooters (Burgman 400 of zo) worden ook gestolen, maar door een andere doelgroep.

een t-max op het fietspad valt zo door de mand, een scarabeo 125 natuurlijk veel minder.
Ik ben zelf al 2 keer aangehouden met mijn scarabeo 300 in Rotterdam, ik werd verwezen naar het fietspad aldaar. Na controle van het motor kenteken moesten ze wel lachen :W

Ik werk op het voortgezet onderwijs, je wil niet weten hoeveel bekijks je hebt met een motorscooter onder de jeugd, de gilera's de aprilia's, de derby's het staat er vol mee in het fietsenhok. Tot nu toe heb ik alle sprintjes gewonnen })
 
buren hoorde wat . keken vanaf het balkon om 00.45 uur
en zagen 3 marrokanen ermee weg lopen, ze zeiden er wat van en kregen
bedreigingen naar hun hoofd geslingerd.
ik hoop dat ze zich te pletter rijden.
als je honger hebt en een brood steelt ,kan ik begrip voor op brengen.
motorscooters vallen daar niet onder.
ik hoop dat allah hen op gepaste wijze straft.

Ergens is dat toch wel "mooi"". Mijn beide motorscooters waren ook door Marokkanen gejat. Dat was niet zo lastig vast te stellen, aangezien ik (en vele anderen met mij) ze allebei regelmatig door m'n eigen straat had zien rijden. Brutaal zijn ze ook nog, de Lead werd na een week op 200 meter van m'n huis teruggevonden. De Leonardo na 10 maanden op 500 meter van m'n huis.

Ik ben dan ook niet bang het beestje bij z'n naam te noemen. Je kan ook niet zeggen dat het vooroordelen zijn. Het is gewoon zo.

En maar klagen dat bepaalde groepen importnederlanders minder kansen krijgt dan andere groepen. Hoe zou het toch komen.

Gr. Karl
 
nee nog geen nieuws, meestal wacht de verzekering een maand, kijken of hij nog teruggevonden wordt. dan moeten ze uitbetalen ,als alles klopt met papieren ,sleutels en aangifte, art 4 ketting
anker ,ect ect ik kreeg bericht om alles op te sturen naar een bedrijf die de waarde bepaald.
de nieuw waarde was 2339 euro {wat ik betaald had} en de dagwaarde 2500 euro.
omdat ik 1000 euro korting had.
maar de hema keert niet meer uit dan wat er op de bon staat min 150 eigen risico.
maargoed 7 en halve maand rijden voor 150 euro vind ik best.
maar nog even afwachten, januari
 
En als je de bon niet meer hebt?! :+
Ik heb mijn scooter verzekerd met 3 jaar nieuwwaarde dekking. Wel ook een eigen risico van 100 of 150 euro.

Ik hoop voor je dat er in elk geval weer mooie aanbiedingen komen. :)
 
in dit forum: Te Koop: Kymco Agility juni 2009 ( ik weet niet hoe je die link moet maken)

Misschien iets voor jou ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan