Gestolen in het Westland : Aprilia Scarabeo 125

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
5.022
105
westland
vandaag 6 mei 2010 gebeld door de politie; terug gevonden in den Haag, is voor de verzekering. een paar kappen ontbreken.





ZILVER GRIJS KLEUR ----- BUREN HEBBEN 3 MARROKANEN ERMEE ZIEN WEG LOPEN
nu de tweede keer is tie ook weer gestolen de aprilia scarabeo 125
na verleden jaar de honda sh 150 kwijt te zijn geraakt.
{nou veel plezier er dan maar weer mee diefjes ik hoop dat je je eigen te pletter rijdt}
als de verzekering betaald heeft maar weer uit kijken naar een nieuwe,
in het voorjaar, zo blijf je wel lekker nieuw rijden.
diefstal.jpg
 
Laatst bewerkt:
gewoon voor mijn huis had ik een blok beton van 100 kilo met een
abus wba 100 anker ,die hebben ze eerst geprobeerd uit te graven
maar daar verkeken ze zich op
en toen hebben ze het art 4 paddock ketting doorgeknipt.
 
Had je deze ervaring ook met schakelmotoren? Anders zou ik lekker weer een schakelaar gaan rijden met dan maar een topkoffer achterop.
Als mijn motorscooter wordt gejat, koop ik geen motorscooter meer terug.
Alhoewel.. ik zit nog wel te denken aan een X-Max 250 als ik hierna een motorscooter zou moeten kiezen, vind ze alleen te duur.

Wat gaat het anders deze keer worden qua scoot?
 
Neem aan dat je goed bent verzekerd nu dit al de tweede is.
Maar het blijkt kudt.
Sterkt iig
 
'deze is ook weer gestolen' > 'deze is ook weer gestolen: scarabeo 125'
 
wel verzekerd allrisk ,maar je weet maar nooit wat ze veranderd hebben,
misschien moet hij nu wel binnen staan.
en misschien wordt het wel een schakelmotor,alhoewel ik een motorscooter
wel erg lekker vindt rijden en je kan een dikke ketting onder het zadel kwijt.
als ik weer wat koop ,dan ga ik eerst een super dikke sterke ketting uit engeland laten komen.
en dan pas wat kopen.
een honda sh 300 lijkt me toch wel het mooiste met laag windscherm.
alleen erg duur.
de scarabeo 125 reed erg lekker , veel lekkerder dan de sh 150
en hij ging makkelijk 120 km/u een ook makkelijk 110 km/u tegenwind.
nooit het gevoel te weinig vermogen te hebben, wat ik bij de honda 150 wel had.
maar ik woon 2 en halve kilometer van mijn werk, en ik heb een auto.
dus het ik heb geen motorscooter nodig, maar puur voor de lol en ze rijden gewoon heerlijk.
gisteren heb ik nog 300 km gereden.
en 's'ochtends WEG alleen een door geknipt slot.
 
... een blok beton van 100 kilo met een
abus wba 100 anker, die hebben ze eerst geprobeerd uit te graven
maar daar verkeken ze zich op...
Zéker gewild die scooter...

Heel vervelend dit, wat kun je hier redelijkerwijs nog tegen doen als de scooter niet naar binnen kan...

Sterkte; laat je niet kisten.
 
balen inderdaad!! zoveel van die scarabeo's rijden er niet rond in Nederland.... misschien ziet iemand hem rijden, heb je niet meer gegevens zoals kenteken of wil je die niet geven ?

gelukkig is mijn scarabeo nog gewoon hier in de schuur, heb net even gekeken
 
'deze is ook weer gestolen: scarabeo 125' > 'Gestolen in het Westland : Aprilia Scarabeo 125'
 
Je hebt wel pech zeg. Balen voor je. Maar het uitzoeken van de opvolger zul je vast weer leuk vinden, was je wel een tijdje mee bezig herinner ik me. Hoop dat je verzkering goed is!
 
Tja, da's knap ****** Ik zou gewoon voor een oud schakelbrik gaan kijken, anders is de kans op herhaling weer erg groot lijkt me zo. Kun je bezig blijven.

Sterkte ermee
 
Tis eigenlijk te erg dat je je dan moet aanpassen (naar een ander type motor) omdat een stel apen niet van je voertuig af kunnen blijven.

Misschien dan die Honda PCX kopen Zuunig? :)
 
LAAGVLIEG
jij had een almax-ketting in engeland besteld hoe heb je die betaald ,met creditcard????
 
de honda pcx met 11,3 pk vindt ik wel erg weinig vermogen.
ik weet nog niet of een andere scooter ga kopen.
misschien als ik een almax ketting heb en een heel sterk U slot.
en als de verzekering betaald.
dan is het wel weer leuk om naar een andere te gaan kijken en onderhandelen
en als je niks in te leveren heb,helemaal ideaal.
zo staan er genoeg scooters soms al meer dan 2 jaar in de etalage.
daar moet toch veel van af te praten zijn.
bijvoorbeeld scarabeo 250 cc misschien voor 3500 rijklaar ,heb ik mogelijk interesse.
carneby 300 scherp geprijsd
liefst een sh 300 maar die geven ze niet kado.
eerst maar een tijd wachten op de verzekering , de vorige keer duurde het drie maanden.
 
Laatst bewerkt:
Met de winter in het vooruitzicht lijkt me dat deze keer geen probleem om eventueel 3 maanden te moeten wachten. Al blijft het vervelend. Vind het nog knap dat we in december pekelvrij kunnen rijden!

Toch jammer dat die Scarabeo gejat is, was wel benieuwd naar kilometerteller en GPS afwijking, aangezien ik dacht dat de Burgman 200 van mn broer ook lekker doortrok enz. maar achteraf loopt ie maar 9km/u harder in het echt. Die tellertjes laten je soms ook dingen geloven. Of had je er wel eens GPS op gehad en gekeken wat je bij 120km/u haalde?
 
LAAGVLIEG
jij had een almax-ketting in engeland besteld hoe heb je die betaald ,met creditcard????

jep met creditcard.

hij bevalt nog steeds super, wel 10 kilo zwaar maar echt niet kapot te knippen.

De gelegenheidsdief met een schaar ben je er een stap mee voor. Ook staat hij 100 van de 100 keer altijd aan iets van metaal vast zodat de gelegenheidsdieven hem niet kunnen optillen.

De slijpdieven pakken hem toch wel, maar daarom is hij allrisk verzekerd voor 18 euro per maand. Als deze scarabeo gestolen wordt koop ik een carnaby cruiser 300. Die bestond in april nog niet toen ik de scarabeo kreeg. De carnaby is 1000 euro goedkoper......
 
okee , met creditcard
als ik geld krijg, en een almax ketting in huis heb , kan ik misschien mijn vrouw en dochter
overtuigen dat hij nu toch echt niet meer gestolen wordt.
misschien ga ik dan ook voor de carneby met windscherm.
ik zag bij goedhart de scarabeo 300 , erg mooi maar nu de carnaby er is, moeilijk
te verkopen denk ik voor 1000 euro meer.
maar zit wel lekkerder dan de carnaby, jammer dat er standaard geen alarm meer op zit.
.
+in deze test knippen ze de kettingsloten wel erg snel door
http://www.mag.be/dutch/modules.php?name=News&file=article&sid=2012
 
Laatst bewerkt:
Klote man!
Voordeel is wel dat je altijd met een lage kilometerstand rondrijdt ;)

Geef je hobby niet op, scooteren is veel te leuk!
 
ja z'n automaatje rijdt erg lekker, altijd weer genieten geblazen.

een supermotard met het sh 300 motortje `met automaat lijkt me ook wel wat.
met een ruimte voor een ketting onder het zadel
 
Laatst bewerkt:
We hebben de almax ketting op mijn werk geprobeerd door te knippen. Op de afdeling metaalbewerking ligt een grote betonschaar. Kansloos op de Almax ketting. 19mm schakels bieden niet eens de grip om voldoende kracht te zetten.

Als ik jou was kocht ik lekker straks als je verzekeringsgeld teriug komt een carnaby 300.... die is voor 4 rooitjes echt wel de moeite waard. De zithouding is inderdaad minder, ruimte onder het zadel ook maar ja je kan niet alles hebben...
 
Klinkt goed, dat slot. Van de bedroevende resultaten van ART4 sloten was ik helaas al op de hoogte, om me heen zijn er een aantal mensen die een slot in hun tuin vonden. Zonder scooter.
 
ik zag de carnaby bij motoport rotterdam voor 4090 +140 euro afleverings kosten
dat vond ik niet veel de 140 euro.
en als ik niks in te ruilen heb misschien een gratis schermpje erbij!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan