Gestolen in Leusden: Yamaha FJR1300A MV-TX-33

Staan ook te koop op o.a. Marktplaats, dus gewoon verkrijgbaar via diverse media... helaas.


dan mag ik toch hopen dat ze binnenkort gewoon vanuit alle telecom aanbieders vereisen dat er identificatie word overhandigd.

tijdje geleden moest zoiets ook bij de bank, moest opeens een kopie van mijn id inleveren.

zal het de teringlijers iig moeilijker maken
 
dan mag ik toch hopen dat ze binnenkort gewoon vanuit alle telecom aanbieders vereisen dat er identificatie word overhandigd.

tijdje geleden moest zoiets ook bij de bank, moest opeens een kopie van mijn id inleveren.

zal het de teringlijers iig moeilijker maken

Lijkt mij geen doen, want MP staat vol met " gebruikte " kaartje's of mensen welke er een over hebben.

≥ Prepaidkaarten en Simkaarten - Marktplaats.nl

Dus ook een mogelijke tip, controleer het telefoon nummer alvorens een afspraak te maken.
Uiteraard heeft TS daar niets aan, maar wel een mogelijke tip voor anderen.
 
Lijkt mij geen doen, want MP staat vol met " gebruikte " kaartje's of mensen welke er een over hebben.

≥ Prepaidkaarten en Simkaarten - Marktplaats.nl

Dus ook een mogelijke tip, controleer het telefoon nummer alvorens een afspraak te maken.
Uiteraard heeft TS daar niets aan, maar wel een mogelijke tip voor anderen.

gewoon zeggen de mensen zonder registratie een sms versturen dat na 3 maanden alle niet geregistreerde sims vervallen.

ben je heel snel klaar.
 
gewoon zeggen de mensen zonder registratie een sms versturen dat na 3 maanden alle niet geregistreerde sims vervallen.

ben je heel snel klaar.

Hebben ze nog drie maanden de tijd om dit soort zaken uit te voeren en helpt het nog niet.
Daarbij kun je ook een zogenaamde " katvanger " een kaartje laten kopen, die hem vervolgens vanwege zijn drugs en drank gebruik verloren heeft... ;) en er dus nog niemand achter kom alwaar het kaartje zich bevind.

Ik denk dat dit een zeer lastig punt gaat worden om dit te voorkomen, echter wel een goed ount om aan te geven en zo op onze hoede te zijn... ;)
 
Hebben ze nog drie maanden de tijd om dit soort zaken uit te voeren en helpt het nog niet.
Daarbij kun je ook een zogenaamde " katvanger " een kaartje laten kopen, die hem vervolgens vanwege zijn drugs en drank gebruik verloren heeft... ;) en er dus nog niemand achter kom alwaar het kaartje zich bevind.

Ik denk dat dit een zeer lastig punt gaat worden om dit te voorkomen, echter wel een goed ount om aan te geven en zo op onze hoede te zijn... ;)

mmm, dan stel ik voor om als voorbeeld een stuk of 50 notoire motordieven op het marktplein op te hangen :Y

maar goed, heeft de ts niet een beter beschrijving van de dader?
postuur, leeftijd, baardgroei, etc?
 
Yep, da's een goeie, ben ik vergeten te vermelden; leeftijd begin 30, slank/ lang postuur.

grz

Beste manier is dus voortaan bij verkoop van een motor om als voorwaarde een foto te maken van de eventuele koper..., als deze daar niet mee accoord gaat... GEEN proefrit.

Uiteraard een belachelijke situatie, maar klaarblijkelijk noodzakelijk...
 
Laatst bewerkt:
Ja niet leuk. maarrrrrr als je tegen diefstal verzekerd bent, krijg je meer terug van je verzekering dan dat hij je particulier opgeleverd had.
Nou niet gaan zeggen dat je de dader in dat geval een biertje wil geven.
 
Tuurlijk wel, gezellig een biertje drinken met die gast. En als ie de laatste druppel achterover slaat hem z'n flesje achter in z'n strot rammen. })
 
Als ik verder terug kijk zie ik pas hoe goed ik van vertrouwen ben geweest;

De dader gaf meteen bij de eerste kennismaking aan dat hij geen papieren bij zich had, die waren 's morgens uit zijn wagen gestolen! Aan zijn oude Golfje waren inderdaad inbraaksporen te zien.

Verder blijkt hoe koel en berekend hij te werk is gegaan; ik mocht de sleutel van zijn wagen + de startonderbreker als onderpand hebben, wat kon hem tenslotte gebeuren!

Als klap op de vuurpijl geeft hij vlak voor het " proefrijden" aan dat hij zijn handschoenen is vergeten waarop ik als " service" mijn eigen handschoenen meegeef! Ook foetsie.

Hoop dat de verzekering meewerkt en de zaak snel afhandeld, kreeg al te horen dat zij de eerste maand niet in actie komen, ze hopen er op dat de motor alsnog bovenwater komt.

grz.

Tja... ik lees allerlei signalen die bij mij de bel al aan het rinkelen hadden gezet... :X
Geen papieren is niet proefrijden en zo zijn er meer 'benodigdheden' om te mogen proefrijden...

Neemt niet weg dat het achteraf gepraat is en dat dit gewoon een uiterst brutale manier van stelen is. Zwaar ruk voor je en ik hoop dat de verzekering met een net bedrag terugkomt, zodat jij weer kunt rijden... ;)
 
Tja... ik lees allerlei signalen die bij mij de bel al aan het rinkelen hadden gezet... :X
Geen papieren is niet proefrijden en zo zijn er meer 'benodigdheden' om te mogen proefrijden...

Neemt niet weg dat het achteraf gepraat is en dat dit gewoon een uiterst brutale manier van stelen is. Zwaar ruk voor je en ik hoop dat de verzekering met een net bedrag terugkomt, zodat jij weer kunt rijden... ;)

Tsja, achteraf kijk je een koe in z'n gat...

Inderdaad wel zaken waar je je achteraf van afvraagt of dat handig was. Maar ja, als je weleens naar Opgelicht kijkt zie je hoe ook mensen die alles behalve naïef zijn, toch in de babbels van oplichters vallen. Ook in dit geval is de dief eerst uitgebreid bezig geweest om het vertrouwen van de eigenaar te winnen. Dat blijkt wel uit het anderhalf uur durende gesprek.

Ik zal mijn ogen openhouden of de "W" hier in Alkmaar opduikt. Hoewel die kans natuurlijk erg klein is. Succes met de afhandeling.
 
Kut man en ook de manier waarop!

Verzekering (iig de KNMV) dekt dergelijke diefstal wel wanneer de eigenaar er zoveel mogelijk aan heeft gedaan om zoiets te voorkomen.
Succes met de afhandeling!

Altijd dus een laptop open laten staan en het kenteken van de borgauto/motor intikken is jammergenoeg nodig :(

tenzij de auto dezelfde dag gestolen is.
dan is de aangifte en de signalering nog niet verwerkt.

of de eigenaar van de auto is op vakantie en komt pas over een week tot de ontdekking dat z'n auto weg is.

Kortom tegen hufterig klootjesvolk, kun je je niet altijd op de juiste wijze wapenen.


helaas
 
tenzij de auto dezelfde dag gestolen is.
dan is de aangifte en de signalering nog niet verwerkt.

of de eigenaar van de auto is op vakantie en komt pas over een week tot de ontdekking dat z'n auto weg is.

Kortom tegen hufterig klootjesvolk, kun je je niet altijd op de juiste wijze wapenen.


helaas

Ik denk en kan mij ook inderdaad niet voorstellen dat je, jezelf hier tegen kunt wapenen.

Dit overkomt je of niet, achteraf is het gemakkelijk praten, maar op het moment zal een ieder zijn eigen keuze maken.
Ben ook zeker van mening dat TS zich zelf niets hoeft te verwijten.

Het is deze maatschappij / regering te verwijten, want er gebeurt toch niets mee en een ieder heeft " bijna " vrijspel om dit soort zaken met gemak en dan ook letterlijk met gemak ui te voeren.
 
Update;

Na bijna 4 maanden heeft de verzekering een schikking getroffen en uitbetaald!

Centjes bijna binnen en een nare ervarig rijker!

grz. Robbie
 
Nou, dat duurde in ieder geval lang genoeg met die verzekeraar |( , maar erg blij dat je nu in ieder geval weer verder kunt. Weet je al wat je uit gaat zoeken?

:W
 
als ze hem pakken, dan gelijk een kogel. ruimt meteen goed op. deze gasten zijn een smet voor de maatschappij.
vastzeten helpt niet. ze zijn verrot van binnen!
hoeven wij ook niet voor ze te betalen.
 
als ze hem pakken, dan gelijk een kogel. ruimt meteen goed op. deze gasten zijn een smet voor de maatschappij.
vastzeten helpt niet. ze zijn verrot van binnen!
hoeven wij ook niet voor ze te betalen.


Ton Oosterhout 8-)


clint-eastwood.jpg
 
als ze hem pakken, dan gelijk een kogel. ruimt meteen goed op. deze gasten zijn een smet voor de maatschappij.
vastzeten helpt niet. ze zijn verrot van binnen!
hoeven wij ook niet voor ze te betalen.

Trap even een topic van meer dan een jaar geleden naar boven, jôh :W

Oma heeft je nog zó gewaarschuwd!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan