Gestolen in Leusden: Yamaha FJR1300A MV-TX-33

DucBMW

MF veteraan
7 jan 2009
5.356
2.819
omgeving Leiden
Namens Rob, een kennis, plaats ik deze oproep:

Op 8 april j.l. is zijn FJR 1300 A gestolen, om 20.30 uur te Leusden.

Zo gaat het dus, je maakt een afspraak, man komt kijken, je laat een proefrit maken, en man laat zijn ( zo blijkt ) gestolen auto achter en weg is je motor!!

Voor degene die de motor tegenkomen hier de gegevens;

Bouwjaar: 2003
Kleur: Techno jade ( grijs/ groen )
Kilometerstand: 19452 km
Kenteken: MV-TX-33
Framenummer: JYARP085000001114


Op de voorzijde van de kuip is een rode "W" geplakt. Foto's:

full

full


Na nu al is bekend geworden dat de dader eerder die dag een zelfde type motor heeft geprobeerd te stelen in Alpen aan de Rijn, maar deze eigenaar heeft niet ingestemd met de proefrit!


Dadersignalement:
Dader is circa 1.90 m lang, slank postuur, met donkerblond kort haar met "gel stekeltjes". Leeftijd begin 30. Gezicht lijkt op dat van Robin van Persie. Hij droeg een 2-delig all-weather suit, en een zwarte helm met een grote doodskopsticker aan de voorkant.
Hij stelde zich voor als Erik Koopman (maar dit hoeft niet zijn eigen naam te zijn), mob.tel.nr; 06-26018415 (!), en vlgs zijn verhaal werkt hij als autoschademonteur in Alkmaar, aan zijn accent te horen komt hij eerder uit A'dam/ Amstelveen.


Een ieder is gewaarschuwt; vraag eerst een borg / papieren / een ID o.i.d. alvorens je fiets mee te geven, voor Rob was dit een zeer dure les!

Mocht iemand met bovenstaande gegevens een vermoeden hebben over de dader(s), of van de verblijfplaats van de motor kennen, dan gaarne een reactie. Dat kan via dit forum, via PB aan (vooralsnog) DucBMW, of natuurlijk de plaatselijk politie.

Dank allen, alvast voor de medewerking.
 
Laatst bewerkt:
Kut man en ook de manier waarop!

Verzekering (iig de KNMV) dekt dergelijke diefstal wel wanneer de eigenaar er zoveel mogelijk aan heeft gedaan om zoiets te voorkomen.
Succes met de afhandeling!

Altijd dus een laptop open laten staan en het kenteken van de borgauto/motor intikken is jammergenoeg nodig :(
 
Klote man,

in ieder geval beter dan afhandig gemaakt te zijn met een wapen op je gemikt zoals in Amsterdam recentelijk is gebeurt :X

En @ Jermo, als de auto 's ochtends gestolen is dan is die vaak nog niet gemeld bij RDW ;)
 
Klote man,

in ieder geval beter dan afhandig gemaakt te zijn met een wapen op je gemikt zoals in Amsterdam recentelijk is gebeurt :X

En @ Jermo, als de auto 's ochtends gestolen is dan is die vaak nog niet gemeld bij RDW ;)
Dat was in Haarlem ja, in Amsterdam doen ze zoiets niet (daar slijpen ze gewoon in het openbaar de sloten los :X ).
 
ben benieuwd wat voor type gast het was ?

Vaak heb je al een bepaald gevoel bij zo`n persoon dat hij anders voordoet dan hij in werkelijkheid is. Het is toch zwaar schorem wat er bij je langs komt.
 
Goh, dat is echt klote om zo je motor kwijt te raken....sterkte ermee.

ben benieuwd wat voor type gast het was ?

Vaak heb je al een bepaald gevoel bij zo`n persoon dat hij anders voordoet dan hij in werkelijkheid is. Het is toch zwaar schorem wat er bij je langs komt.
Ik weet het niet, als het op (geld)zaken aankomt, zijn heel veel mensen niet (meer)te vertrouwen. Ongeacht het type.
 
Het lijkt echt wel een wild west te worden in Nederland !!

Utrechtse vrouwen opgepast UTRECHT - Utrechtse autodieven hebben het de laatste weken vooral gemunt op wagens met vrouwen achter het stuur.


Zo werd maandagavond een Utrechtse van haar auto beroofd in de Hugo de Grootstraat. Toen ze uitstapte, kwam er een man op haar aflopen die de sleutels afpakte, instapte en wegreed. Haar man werd hierbij bijna aangereden. De dief, een 19-jarige man uit Utrecht, kon al snel worden aangehouden.

Het was de vierde keer in relatief korte tijd dat een Utrechtse vrouw van haar wagen werd beroofd.
 
Het lijkt echt wel een wild west te worden in Nederland !!

Utrechtse vrouwen opgepast UTRECHT - Utrechtse autodieven hebben het de laatste weken vooral gemunt op wagens met vrouwen achter het stuur.


Zo werd maandagavond een Utrechtse van haar auto beroofd in de Hugo de Grootstraat. Toen ze uitstapte, kwam er een man op haar aflopen die de sleutels afpakte, instapte en wegreed. Haar man werd hierbij bijna aangereden. De dief, een 19-jarige man uit Utrecht, kon al snel worden aangehouden.

Het was de vierde keer in relatief korte tijd dat een Utrechtse vrouw van haar wagen werd beroofd.


fijn he die multiculturele samenleving :') :X
 
Gents,

Dank voor een ieder die al gereageerd heeft op de diefstal van mijn motor, speciaal Paulus de Crosskabouter voor het plaatsen van het topic incl. de foto's.

Mooi klote verhaal, dacht echt met een serieus persoon te maken hebben, kreeg in het gesprek (1,5 uur) niet het gevoel met een oplichter te maken te hebben daar was het gesprek te leuk/ amicaal voor.

Mbt de motor kan ik weinig meer vertellen dan dat er op de foto's te zien is; smetteloze nieuwstaat, nergens een krasje oid. Helaas dus ook geen specifieke herkenningspunten.
Ik heb de motor medio vorig jaar in Duitsland gekocht bij de 1e eigenaar. De man heette " Herr Walter " wat ook meteen de verklaring is voor de rode "W" op de voorkant van de motor.
De letter zit met contactlijm vast wat betekent dat deze niet zonder beschadigen te verwijderen is.
Motor was compleet met het gereedschapsetje, afdekplaatjes en 1 sleutel.
Achterband is nieuw.
Motor nummer (opgevraagd bij de RDW); Type P507E, Motornummer; 0018502

Inmiddels ben ik in contact gekomen met een andere man die zijn FJR ook te koop heeft aangeboden en ook bezoek heeft gehad op dezelfde dag van de dader. Hij liet de dader GEEN proefrit maken waarna de deal afkestte, de dader is daarna doorgereden naar Leusden!!

Bij deze de beschikbare gegevens van de dader;

De man stelde zich voor als Erik Koopman(!), mob.tel.nr; 06-26018415 (!)
1,90 m. Donker blond kort haar met "gel stekeltjes".
Gezicht lijkt op dat van Robin van Persie.
Hij had een 2 delig allweather suit aan, zwarte helm met een grote doodskopsticker aan de voorkant.

Vlgs zijn verhaal werkt hij als autoschademonteur in Alkmaar, aan zijn accent te horen komt hij eerder uit A'dam/ Amstelveen.
Verder gaf hij aan veel verstand te hebben van spuiten en het repareren van kuipdelen.
(gaf voorbeelden enz.)
Wat mij later opviel was dat hij verbaasd was over de kleur van de motor, hij dacht dat de motor Grijs zou zijn. Heb hem toen uitgelegd dat Techno Jade op grijs lijkt maar dat het eigenlijk een mix is van Grijs/ Groen.
Bovenstaande incl. zijn bezoek aan de andere FJR geeft vlgs mij aan dat hij wellicht in opdracht op zoek was naar een Grijze 2003-2005 FJR met ABS.

Inmiddels zijn de verzekering als ook de recherche met de zaak bezig.

Ik maak me weinig ilussie mbt het terug vinden van de complete motor, denk dat de motor al in stukjes ligt en gebruikt zal worden om een schademotor mee op te knappen.
Heb inmiddels diverse motorsloperijen als ook een paar bekende motorclubs ingeschakeld, extra ogen helpen altijd.

Mocht iemand nav bovenstaande info hebben dan gaarne een mailtje, ik zal een ieder van evt. verdere ontwikkelingen op de hoogte houden.

Grz. Rob
 
Ja dan wordt het echt linke soep om je motor particulier te verkopen.
In ieder geval bedankt voor de beschrijving voor hetzelfde geld staat tie morgen bij een ander op de stoep .

Echt klote voor je zo`n mooie motorfiets .

In ieder geval mocht ik de mijne ooit particulier gaan verkopen dan eerst goed contact en bij een proefrit leg je eerst je poen maar op tafel en anders opdonderen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik verder terug kijk zie ik pas hoe goed ik van vertrouwen ben geweest;

De dader gaf meteen bij de eerste kennismaking aan dat hij geen papieren bij zich had, die waren 's morgens uit zijn wagen gestolen! Aan zijn oude Golfje waren inderdaad inbraaksporen te zien.

Verder blijkt hoe koel en berekend hij te werk is gegaan; ik mocht de sleutel van zijn wagen + de startonderbreker als onderpand hebben, wat kon hem tenslotte gebeuren!

Als klap op de vuurpijl geeft hij vlak voor het " proefrijden" aan dat hij zijn handschoenen is vergeten waarop ik als " service" mijn eigen handschoenen meegeef! Ook foetsie.

Hoop dat de verzekering meewerkt en de zaak snel afhandeld, kreeg al te horen dat zij de eerste maand niet in actie komen, ze hopen er op dat de motor alsnog bovenwater komt.

grz.
 
Laatst bewerkt:
Het moet niet gekker worden... :( :( :(

Eerst ander half uur aan de phone hangen met allerlij verhalen en dan langs komen met een gestolen auto om deze vervolgens achter te laten en er vandoor te gaan met de motor...

Het gaat nog zo erg worden, dat je bij de verkoop van bv een motorfiets eerst een foto moet maken van de eventuele koper bij een proefrit, mogelijk is dat wel een goed idee... :X

Veel sterkte gewenst en hopen dat je de bike nog terug ziet, maar zoals je zelf al aangeeft zal deze ook wel op bestelling zijn gestolen.

Kunnen ze niets met de vingerafdrukken uit het gestolen voertuig... :?
Sleutels welke achter gelaten zijn...
Heb je zelf niets waarvan je mogelijk weet dat de dief vingerafdrukken heeft achtergelaten, is deze naar het toilet geweest or what ever.
 
Laatst bewerkt:
Staat wel een Erik Koopman op Hyves, Linked en facebook. Mobiel nummer geeft geen hits op google. Hoe heb je contact gehad met deze meneer? Via de telefoon of gemaild?
 
Kan niet alles verklappen maar alles wordt op sporen (vingerafdrukken en DNA!) onderzocht, het heerschap is mbt het achterlaten van sporen niet echt secuur geweest.

Die 1,5 uur was het gesprek bij mij thuis, de afspraak was die avond ervoor in 5 minuten gemaakt.

Grz.
 
Kan niet alles verklappen maar alles wordt op sporen (vingerafdrukken en DNA!) onderzocht, het heerschap is mbt het achterlaten van sporen niet echt secuur geweest.

Die 1,5 uur was het gesprek bij mij thuis, de afspraak was die avond ervoor in 5 minuten gemaakt.

Grz.


Oka, sorry voor het gebruik van de verkeerde tijdstippen.

Nu maar hopen dat het een " bekende " is en snel gepakt gaat worden.

Ik mag toch aannemen dat je na een gesprek van 1.5 uur thuis wel mag aannemen dat het vertrouwd is, echter dus niet.

Echt ongelovelijk dit...
 
Gents,

Dank voor een ieder die al gereageerd heeft op de diefstal van mijn motor, speciaal Paulus de Crosskabouter voor het plaatsen van het topic incl. de foto's.

De man stelde zich voor als Erik Koopman(!), mob.tel.nr; 06-26018415 (!)
1,90 m. Donker blond kort haar met "gel stekeltjes".
Gezicht lijkt op dat van Robin van Persie.
Mocht iemand nav bovenstaande info hebben dan gaarne een mailtje, ik zal een ieder van evt. verdere ontwikkelingen op de hoogte houden.

Grz. Rob

Best verhaal Rob,

Iedereen al het nummer gebeld })

#31# voor je nummer geeft anonimiteit O-)

Je krijgt gelijk een voicemail... dan maar een sms-bom _O-

succes met de afhandeling
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan