Gestolen in Nijmegen Honda ML-36-ZV

Alleen mag je ook geen inbreuk maken op het portretrecht van anderen...dus als je zo een filmpje hebt gemaakt en iemand anders is erop te zien, dan mag je hem niet op internet plaatsen/openbaar maken Wel mag je het filmpje gebruiken voor eigen gebruik (=bewaren) of voor aangeven van criminaliteit aan politie.


Dus gewoon plaatsen die camera! Echter, de kans is groot wanneer je een nieuwe motor koopt, dat hij binnenkort weer weg is...dit soort bendes (want ik denk dat dat het geval is in Nijmegen) houden oude lokaties in de gaten.


Je mag geen vaste camera ophangen. Die filmpjes mag je niet gebruiken omdat ze onrechtmatig verkregen zijn. Met je camera in de hand mag wel, maar dat is dus niet echt praktisch he, elke nacht de wacht houden ;).
 
Laatst bewerkt:
Grappig, maar als je nu eens NIET mijn post inkort...dan kan je lezen dat ik in het eerste gedeelte van mijn post stelde:

Volgens mij mag iedereen filmen in het openbaar... Dat is een recht van de burgers...net zoals politie en beveiligingscamera's aan gebouwen dat mogen... je mag alleen niet je camera ophangen in het openbaar...dat heeft iets met bestemmingsplan/openbare verordening te maken enzo...maar door je eigen ruit filmen mag wel hoor...

je mag WEL een camera ophangen op je eigen erf, of in je eigen huis...of zelfs in je eigen auto! Dat je daarmee ook de straat filmt...zelfs dat mag! want filmen in het openbaar mag ook...alleen mag je hem dus niet buiten je huis aan de gevel plaatsen, als buiten je huis de openbare weg begint.

Zoals jij het stelt, zou geen enkel bedrijf camera's mogen ophangen...terwijl toch bijna alle bank en verzekeringsgebouwen vol hangen met camera's aan de buitenkant...

Of die beelden dan vervolgens wel of niet als bewijsmateriaal aangedragen mogen worden door justitie...dat is per geval afhankelijk...wanneer je iemand uitnodigt in je huis om het crimineel gedrag te vertonen...dan mocht het weer niet als bewijs gebruikt worden, omdat het uitlokking is...maar heb je hem niet uitgelokt om crimineel gedrag te vertonen...dan mag het weer wel..zoals bij een winkeldiefstal...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me beelden herinneren van een tv programma (Ik geloof Das je goed recht?) waar de buurman constant in het midden van de nacht vernielingen aanrichtte. Hierop is ook een camera binnenshuis geplaatst en met die beelden liep de buurman vervolgens tegen de lamp toen hij de auto opnieuw in het midden van de nacht bekrastte.

Ik heb misschien makkelijk praten omdat het mij gelukkig nog niet is overkomen, maar gezien de huidige situatie in Nijmegen, zou ik als ze mijn motor weg zouden halen toch echt alle mogelijkheden benutten om zodoende achter de identiteit van de daders te komen. Ik kan me haast niet voorstellen dat de politie de beelden niet zou gebruiken indien men voor de 2e keer toeslaat, zolang de camera op eigen terrein staat / hangt. Het helpt alleen maar tbv de opsporing.

Ik zeg: Doen! :)
 
Laatst bewerkt:
Onze motoren zijn nog geen paar honderd meter van jullie locatie gestolen. *zucht*

Zwarte 2004 fireblade gestolen (Nijmegen-west)

Suzuki GSX-R600 SRAD gestolen in Nijmegen!

Sterkte met het verlies, ik hou m'n ogen open.

Stiekem had ik gehoopt dat het voorbij zou zijn in Nijmegen aangezien ze in november een paar knaapjes (17 jaar!) hebben opgepakt en aan de hand daarvan motoren hebben teruggevonden. Kennelijk hebben ze nieuwe (of dezelfde) loopjongentjes weten te strikken.

Duidelijk is wel dat ze 2 motoren tegelijk kunnen meenemen. :S
 
Grappig, maar als je nu eens NIET mijn post inkort...dan kan je lezen dat ik in het eerste gedeelte van mijn post stelde:je mag WEL een camera ophangen op je eigen erf, of in je eigen huis...of zelfs in je eigen auto! Dat je daarmee ook de straat filmt...zelfs dat mag! want filmen in het openbaar mag ook...alleen mag je hem dus niet buiten je huis aan de gevel plaatsen, als buiten je huis de openbare weg begint.

Zoals jij het stelt, zou geen enkel bedrijf camera's mogen ophangen...terwijl toch bijna alle bank en verzekeringsgebouwen vol hangen met camera's aan de buitenkant...

Of die beelden dan vervolgens wel of niet als bewijsmateriaal aangedragen mogen worden door justitie...dat is per geval afhankelijk...wanneer je iemand uitnodigt in je huis om het crimineel gedrag te vertonen...dan mocht het weer niet als bewijs gebruikt worden, omdat het uitlokking is...maar heb je hem niet uitgelokt om crimineel gedrag te vertonen...dan mag het weer wel..zoals bij een winkeldiefstal...

Het fijne weet ik er niet van, maar dat klopt wel. Bij mijn werk hangt een camera die de docks in de gaten houdt, maar er stond ook een stukje openbare weg op. Gaf vorige week nog wat leuk materiaal.

 
gvd jongens ik kan me zo kwaad maken als mensen niet van andermans spullen afkunnen blijven.
ik zou idd een lok motor neerzetten met een sensor in het wiel dat als het wiel draait de benzine tank ontploft stel gieren late ontsnappen uit een dierenpark heb je de lijken ook mooi opgeruimdt!!!
wel zorgen dat ze goed gaar zijn ivm ziektes.

kwam laatst nog een gestolen motor op marktplaats tegen ging om een kawasaki vn800 classic die werd aangeboden als vn700 van 85 voor 1200 euro. in rotterdam heb er intresse ingetoond en adres gegeven inc telefoonnummer door gespeeld aan de politie in rotterdam ze zouden die zelfde dag nog gaan kijken maar heb er niks meer van gehoord.ik hoop dat de motor weer terecht is gekomen bij zijn rechtmatige eigenaar
 
korte update:

Ik heb de desbetreffende motor vanavond rond 21.45u wellicht zien rijden in Lankforst (nijmegen).
Was bezig met een dienst voor de thuiszorg toen ik een flat uit kwam in de buurt van het tankstation daar, straat 11. Ik hoorde een motor bij de pomp flink gas geven, en daarna wegrijden. De berijder van de motor had alleen een helm op, met normale jas en spijkerbroek.
Het was een zwarte cbr met rode strepen, met een kenteken waarop 36 stond (kende de rest van het kenteken niet meer uit mn hoofd).
Vervolgens reed de motorrijder en een auto van de tankplaats met hoge snelheid richting zwanenveld, waarbij ik m volgde (met grote moeite want hij reed regelmatig boven de 100, en wilde geen gevaar vormen) tot de oude dukenburgseweg.
Hier liep een agent langs de weg, (zijn rondje te lopen of zo?), en heb de man aangesproken over de motorrijder. Hij bevestigde dat deze met een redelijke snelheid een minuut geleden was langsgekomen (met een auto erachteraan, die al vanaf het tankstation meereed). Ik heb mijn verhaal gedaan en gemeld dat ik dacht dat het een gestolen motor was. De agent gaf aan er wat mee te doen, begin in zn radio te praten, en verzocht me niet verder te zoeken naar de motor en auto (hij had ook door dat er doorgereden werd).

Bij navraag na mijn dienst werd op het bureau gemeld dat de eigenaar alleen iets zou horen als de motorrijder met die gestolen motor zou worden aangehouden, anders niet. Ik vroeg of ik geen info kon krijgen maar er was tot dan toe (het was half 11) geen melding geweest van een aanhouding.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n webcam maakt vast een onrechtmatige inbreuk op het portretrecht van de dief...


Hoezo dat dan ? Als je een dagje uit gaat naar bijv. de keukenhof of een pretpark en je maakt daar wat foto's dan staan er meestal ook andere mensen bij op. Dat mag dan wel weer.
 
Woah wat een verhaal zeg! Ik zie het nu pas.. Helaas heb ik niks vernomen....
Lachen dat je er ook gewoon achteraan bent gegaan man!

Ik las iig dat het deze maand weer flink raak is geweest in de stad... grrrrr
 
Laatst bewerkt:
Hi, ik heb een topic aangemaakt over diefstal in Nijmegen. Het plan is ontstaan om met een aantal gedupeerden een lokale krant te benaderen om aandacht te vragen voor het diefstal probleem (en daarmee hopelijk de politie aansporen om iets beter hun best te doen).

Mocht je interesse hebben, lees dan even mee:

Bass55 in "Extreem veel motor diefstal Nijmegen"
 
Terug
Bovenaan Onderaan