Gestolen: KTM 690 Enduro R 2014

bASELaRTS

Rookie
11 jan 2013
6
0
Blerick
Beste MF-ers,

Afgelopen week, 12-03-2015 tussen 18:45 en 19:00, is mijn KTM 690 Enduro R uit 2014 in Venlo (Zuid) gestolen. De motor heb ik op de stoep voor de oprit geparkeerd en in nog geen 15minuten is het van slot en weg.

Kenteken is 11-MF-JT met chasisnr VBKLET406EM762225. De motor heeft een bagagerek voor zijkoffers, een stalenkarterbescherming, een (verhoogde) voorruitje als opvallendste eigenschappen. Motor is nog vers met haar 6250km...

... en helaas is all-risk met diefstal verzekering, all-risk voor de verzekerde ...

KTM690_20141130_113629.jpg
 
Zeer gewilde motor daar in de die regio die KTM'etjes. In Horst en Venlo vorig jaar twee gejat, anderhalf jaar geleden reed er eentje in Venray rond die door de politie van de motor af is gereden (duke125) en begin deze week is er in Castenray (bij Venray) ook een 690 Enduro gejat zag ik net op de Gestolen Motoren facebookpagina.
 
Hoezo all-risk voor de verzekerde? Geen goedkeurd slot o.i.d.?

Anyway, knap zuur! Ik zie regelmatig dit soort topics voorbij komen vooral in de randstad en in het zuiden maar begin hem hier in het oosten ook wel te knijpen om hem zonder zijl even buiten te laten staan...
 
Ja in de kleine letters staat vaak dat ie ergens aan vast moet staan oid. Dus al hang je er 20 schijfremslotjes en kettingen op, met weet ik heel hoeveel art sterren, heb je pech.

Kut man voor je (ken het gevoel helaas) Hoop dat het goed af loopt..
 
Laatst bewerkt:
Vaak ben je te eerlijk :(
Is dat zo? Je hebt toch een glasheldere overeenkomst? Zij verzekeren hem tegen diefstal en jij zet hem vast aan een vast punt. Dat beperkt de diefstalkans en op basis daarvan accepteren zij dat risico tegen een bepaalde premie.

Dat is toch een eerlijke zaak? Als de verzekerde zich daar niet aan houdt, moet ie geen fraude gaan plegen, dat is gewoon diefstal.
 
600 miljard per jaar vragen voor een verplichte verzekering is ook diefstal.
Gewoon ankerpuntje in de gevel schroeven en zeggen dat die vasthing.
 
Ik weet niet bij welke verzekeraar zit maar bij Ohra staat niets in de kleine lettertjes over het feit dat ie verankerd o.i.d. moet zijn. Mininale voorwaarden zijn dat je alle af-fabrieks sloten gebruikt hebt (stuurslot in mijn geval) en een ART goedgekeurd slot gebruikt hebt.

Welke naai verzekering staat dan in de kleine lettertjes dat ie verankerd moet zijn? Misschien handig voor andere MF-ers die daar verzekerd zijn :)
 
600 miljard per jaar vragen voor een verplichte verzekering is ook diefstal.
Gewoon ankerpuntje in de gevel schroeven en zeggen dat die vasthing.

Want jij betaalt ook echt 600 miljard he _O-

Als je t niet eens bent met de voorwaarden moet je een andere verzekeraar zoeken die die eisen niet heeft, keuze genoeg.
 
Want jij betaalt ook echt 600 miljard he _O-

Als je t niet eens bent met de voorwaarden moet je een andere verzekeraar zoeken die die eisen niet heeft, keuze genoeg.


In België ligt het wat verzekeren betreft wat anders dan hier. All Risk is daar zo goed als onbetaalbaar.
 
Ik weet niet bij welke verzekeraar zit maar bij Ohra staat niets in de kleine lettertjes over het feit dat ie verankerd o.i.d. moet zijn. Mininale voorwaarden zijn dat je alle af-fabrieks sloten gebruikt hebt (stuurslot in mijn geval) en een ART goedgekeurd slot gebruikt hebt.

Welke naai verzekering staat dan in de kleine lettertjes dat ie verankerd moet zijn? Misschien handig voor andere MF-ers die daar verzekerd zijn :)

Bepaalde verzekeraars hebben een zogenaamde nachtclausule, dat de motor bijv. tussen zonsondergang en zonsopgang binnen in een beveiligde ruimte moet staan en/of aan een vast object. Anderen weer bijv. tussen 23:00-06:00u (uren kunnen varieren).

Heeft meer te maken met de cataloguswaarde. Meestal voor motoren boven 15k of 20k euro.

Hoe het met deze KTM zit, vraag ik mij dan ook af. Misschien kan de TS daar antwoord op geven, deze is nieuw nog geen 10k, dus van een nachtclausule lijkt mij geen sprake.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan