Gestolen Leidschendam Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000

OCTheEagle

MF'er
21 aug 2010
133
0
In de nacht van 28 op 29 januari is voor mijn flat te Leidschendam mijn Yamaha R6 gestolen. Ondanks het schrijfremslot en een kettingslot (allen ART sloten) hebben de dieven de motor toch vakkundig, zonder sporen achter te laten, weten te stelen. De motor zal nu vast kilometers ver zijn verwijderd maar wie weet.... Helaas geen diefstalverzekering echter zou dat, met het aantal jaar dat ik de motor heb in combinatie met de dagwaarde, niet opwegen tegen de extra premiekosten.

6qIiiZ4.jpg


Kenteken: MB-TV-76, bouwjaar 2000
Unieke kenmerken:
- Davinci uitlaat
- LED knipperlichten (op foto staat nog de oude uitvoering)
- Verder stock uitvoering
 
Zonde man, zuur ook dat ie niet diefstalverzekerd was. Ik hoop voor je dat ie teruggevonden word
 
'[Gestolen] Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000' > 'Gestolen Leidschendam Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000'
 
Diefstalverzekering duur? He? Dat is gewoon WA+ , daar betaalde ik op mijn 18e voor een 10 jaar oude 600cc CBR ook maar 25 euro voor..

Ik weet niet hoor, maar dat weegt toch wel op tegen de kosten van een vervangende motor..
 
Diefstalverzekering duur? He? Dat is gewoon WA+ , daar betaalde ik op mijn 18e voor een 10 jaar oude 600cc CBR ook maar 25 euro voor..

Ik weet niet hoor, maar dat weegt toch wel op tegen de kosten van een vervangende motor..

:^
En daarnaast zou je dat geld wat je bespaard dan ook ergens opzij moeten zetten in een potje zodat je nu iets anders kan kopen.

Maarja, klote man :( -O-
 
Vandaag grote grenscontrole tussen Groningen en Zuid- Limburg. Bijna 2500 man in actie, wie weet dat ze `m eruit pikken.
Maar een slecht begin van 2014 voor je.
Succes met de verdere afhandeling.
 
Dank voor alle reacties

@Cpt. Screwbot: Je moet ook even nagaan wat er wordt uitgekeerd als je motor wordt gejat. In mijn geval zou dat de dagwaarde zijn, oftewel max 1000 euro. Dat is grofweg 3,5 jaar premie. Op basis daarvan dien je een risicoafweging te maken of je motor binnen die 3,5 jaar zal worden gejat. Neemt niet weg dat het achteraf altijd zonde is als je motor wordt gejat ongeacht hoeveel euro's wel/niet worden uitgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties

@Cpt. Screwbot: Je moet ook even nagaan wat er wordt uitgekeerd als je motor wordt gejat. In mijn geval zou dat de dagwaarde zijn, oftewel max 1000 euro. Dat is grofweg 3,5 jaar premie. Op basis daarvan dien je een risicoafweging te maken of je motor binnen die 3,5 jaar zal worden gejat. Neemt niet weg dat het achteraf altijd zonde is als je motor wordt gejat ongeacht hoeveel euro's wel/niet worden uitgekeerd.

De dagwaarde 1000 euro? He? Hoe?
 
Dank voor alle reacties

@Cpt. Screwbot: Je moet ook even nagaan wat er wordt uitgekeerd als je motor wordt gejat. In mijn geval zou dat de dagwaarde zijn, oftewel max 1000 euro. Dat is grofweg 3,5 jaar premie. Op basis daarvan dien je een risicoafweging te maken of je motor binnen die 3,5 jaar zal worden gejat. Neemt niet weg dat het achteraf altijd zonde is als je motor wordt gejat ongeacht hoeveel euro's wel/niet worden uitgekeerd.

Nee, dan kijken ze wel even op MP wat die motoren ongeveer kosten hoor. Van een vriend waaide een 1990 kawasaki ZZR om. Die was verzekerd tegen stormschade en werd TL verklaard op dagwaarde 1000 euro. Dus ik denk dat je er nog best 2200 euro ofzo voor zou krijgen.

Ik verzeker al mijn tweewielers tegen diefstal. En de mijne zijn ook geen fluit waard. Maar het verschil in premie WA vs. WA+ is zó gering, dat is het gewoon waard. Misschien worden ze niet gestolen, maar anders wordt er wel een onderdeel afgejat of lopen ze stormschade op ofzo. En dat voor 3 euro per maand méér...

Maar goed, in jouw geval mosterd na de maaltijd. Kloothommels.
 
Balen van je motor...
Zonder diefstalverzekering is het al helemaal zuur.
Enig idee wat je nu gaat doen? Vervangende motor zoeken o.i.d?

@Screwboot:
Zag die dagwaarde gisteren ook toen ik voor een verzekering keek...
1000 eurie voor een fiets die tweedehands toch meestal rond de 3000 pleuro moet opleveren B|

Valt me trouwens ook op dat die R6'jes wel HEEL vaak gestolen worden trouwens. Als je competitie in '99-'02 bekijkt zijn het inderdaad hele goede fietsen, maar een modernere Ninja of GSXR zou toch echt meer opbrengen op de zwarte markt denk ik zo...
Iemand een idee waarom juist dit model zo populair is onder het boevengilde?
 
Balen van je motor...
Zonder diefstalverzekering is het al helemaal zuur.
Enig idee wat je nu gaat doen? Vervangende motor zoeken o.i.d?

@Screwboot:
Zag die dagwaarde gisteren ook toen ik voor een verzekering keek...
1000 eurie voor een fiets die tweedehands toch meestal rond de 3000 pleuro moet opleveren B|

Valt me trouwens ook op dat die R6'jes wel HEEL vaak gestolen worden trouwens. Als je competitie in '99-'02 bekijkt zijn het inderdaad hele goede fietsen, maar een modernere Ninja of GSXR zou toch echt meer opbrengen op de zwarte markt denk ik zo...
Iemand een idee waarom juist dit model zo populair is onder het boevengilde?

Waarschijnlijk omdat de R6 '99-'02 bekend staat om het cilinderwandprobleem en goede blokken schaars beginnen te worden....
 
'[Gestolen] Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000' > 'Gestolen Leidschendam Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000'


Ik ken "Pruisisch Blauw" en "Grieks Blauw" maar wat voor speciale tint blauw is "Leidschendam Blauw"? :?



OT: Kl*te voor je, TS, temeer daar je motor er nog aardig strak uit lijkt te zien voor z'n leeftijd. ;(
 
Stiekem was mijn baas ook wel een tikkeltje blij dat m'n motor weg was; dat is voor hem weer een risico minder. :+
 
Denk dat t ook wel ligt aan hoe ermee omgegaan is , ik heb een R6 van 2002 die loopt super .
Al die spookverhalen , pfff , je kan wel s pech hebben maar dat kan met alles joh .
Owja , de R6 is te koop trouwens , mss wat voor de TS ??
Ook blauw , alles zwart gepoedercoat wat normaal alu is , nooit geen gezeik met corrosie enzo en t staat superdik .
 
Pffff...... dr zijn een paar cilinderwanden kapot gegaan bij de eerste modellen en dat zelfs maar sporadisch !
Moet de eerste nog spreken waarbij het om een R6 na 2001 ging !
Hoezo spookverhalen de wereld in helpen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan