Gestolen Leidschendam Blauwe Yamaha R6, bouwjaar 2000

Pffff...... dr zijn een paar cilinderwanden kapot gegaan bij de eerste modellen en dat zelfs maar sporadisch !
Moet de eerste nog spreken waarbij het om een R6 na 2001 ging !
Hoezo spookverhalen de wereld in helpen !

Sporadisch ????? _O-

Zijn zat gevallen over de hele wereld hoor, zelfs hier op het forum.
Buiten mijzelf heeft een vriend van mij ook zijn blok weg kunnen gooien en een andere vriend heeft zijn R6 weg gedaan omdat de compressie al drastisch minder was.
En wat ik al eerder zei heeft de R6 van '99 t/m '02 hetzelfde motorblok dus waarom zou een 2002 niet dit euvel kunnen hebben/krijgen ? :')

En nee het heeft niets met verkeerde afstelling, kilometerstand en/of verkeerd gebruik van de motor te maken, er zijn ook gevallen van compleet standaard R6'en en met hoge als zowel lage kilometerstand. Ik ben zelf bij een blok gaan kijken met nog geen 18000 km welke al een veel te lage compressie had op 1e cilinder.

Dus spookverhaal ? Denk het niet ! :W


Nu weer on topic. :)
 
Pffff...... dr zijn een paar cilinderwanden kapot gegaan bij de eerste modellen en dat zelfs maar sporadisch !
Moet de eerste nog spreken waarbij het om een R6 na 2001 ging !
Hoezo spookverhalen de wereld in helpen !

Nou ik zou zeggen koop er eentje , of als je er al een hebt, blijf er lekker op rijden. Ik zou geen motor willen waarbij je eerst het blok open moet maken om te zien of hij er wel of geen last van heeft, laat staan ineens ergens stil komen te staan..
 
Interessant die discussie over cilinderwanden 8-)

Ontopic: Vandaag de verzekeringsmaatschappij gebeld. Ik kwam erachter dat ik toch aanvullend verzekerd was onder andere tegen diefstal. Ik was heel erg verbaasd en gelijk alle polisbladen er op nagezocht. Blijkbaar heb ik een aantal jaren geleden toch een verstandige keuze gemaakt. :) Ik ben verder het archief ingedoken en ik kwam erachter dat ik juist de motor die ik daarvoor had niet tegen diefstal had verzekerd. Samengevat dus een klein lichtpuntje in de afwikkeling van m'n gestolen motor. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat ze em wel, zonder schade, terugvinden maar ik blijf die kans heel klein vinden.....
 
Interessant die discussie over cilinderwanden 8-)

Ontopic: Vandaag de verzekeringsmaatschappij gebeld. Ik kwam erachter dat ik toch aanvullend verzekerd was onder andere tegen diefstal. Ik was heel erg verbaasd en gelijk alle polisbladen er op nagezocht. Blijkbaar heb ik een aantal jaren geleden toch een verstandige keuze gemaakt. :) Ik ben verder het archief ingedoken en ik kwam erachter dat ik juist de motor die ik daarvoor had niet tegen diefstal had verzekerd. Samengevat dus een klein lichtpuntje in de afwikkeling van m'n gestolen motor. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat ze em wel, zonder schade, terugvinden maar ik blijf die kans heel klein vinden.....

Dat is mooi om te horen, beter iets dan niets terugkrijgen mocht hij niet meer teruggevonden worden :Y
 
Als ie toch verzekerd is tegen diefstal, heb je miischien ook recht op een vervangende motor ;) Alleen dat kan al een reden zijn voor een WA+ verzekering..
 
Terug
Bovenaan Onderaan