gestolen motor en de politie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je zo zeker van je 'politie'zaak bent, moet je ook niet miepen over 'bashen' want zo erg zijn de reacties (nog) niet. Of is alles bij de petten allemaal zo even positief ?.... Ik weet wel zeker van niet.

Ach, tuurlijk gaat niet alles goed bij elke organisatie. En ook niet bij politie. en die liggen gewoon onder een vergrootglas (wat ik zelf overigens niet erg vind; het houdt ze scherp).

Maar ik vind het niets toevoegen om elke misser, al dan niet van horen zeggen, uit het verleden in een topic op MF te gaan bespreken.

Heb ik al verteld van die keer dat de agent belde dat mijn gestolen motor op het bureau stond? De (motor)agent die achter de berijder aan had gezeten, was speciaal nog even blijven wachten toen ik kwam kijken/ophalen. Zo kon hij even persoonlijk met me spreken.

Hij had er achteraan gezeten, en de berijders is op z'n bek gegaan ("net goed", zei de agent, "maar zonder van je motor"). En ik was het met hem eens.

Berijder ontvlucht via achtertuinen (was midden in een woonwijk), motor onberijdbaar. Ik mocht hem nog even laten staan op het bureau, om te regelen hoe ik eea zou afhandelen.

En die keer dat de agent belde: "we hebben uw gestolen fiets gevonden". Wtf? Nu al? Uurtje later "woont u nog in de *****straat 7? Ja? Bent u zo thuis? Ja? dan komen we hem wel even bregen..."

En zo geschiedde....

Al het vermeldenswaardige heeft twee kanten. De waarheid ligt vaak in het midden.
 
[me] de mods zijn weer lekker vertegenwoordigd....;) [/me]
 
Dat is de politie van tegenwoordig he. Van de week liep ik bij ons in het centrum zag ik twee agenten een gast en een meisje van ik denk zo rond de 12 jaar bekeuren omdat ze door de stad fietste waar dat niet mocht en ze leken nog trots te kijken ook toen ze de bon uitschreven.

Nee, mijn respect voor de politie heb ik allang verloren. Dit verhaal klinkt dus ook precies zoals de hedendaagse politie is, wordt het even te moeilijk of is de verdachte een kop groter dan kijken ze de andere kant op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan