gestolen motor en de politie

Status
Niet open voor verdere reacties.

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Het is toch bizar wat je hier allemaal leest over de diefstal van motoren.
Het doet mij weer denken aan een paar jaar geleden.
Mijn broer ook een fanatiek motorrijder,koopt een suzuki 1100 omdat het verkeersprobleem in de randstad met een auto de spuigaten uitloopt.
Woonachtig in Nieuwegein en werkzaam als leraar in utrecht,met soms lesuren in omliggende gemeenten is een motor ideaal.
Op een morgen start hij de suzuki,laat hem even warmdraaien,en komt tot de konklusie,dat hij wat vergeten is mee te nemen en loopt naar binnen om het te pakken.(ca 2 meter)
Je raad het al!!!vroem WEG motor,hij ziet hem nog de straat uitrijden ,en baalt als een stekker.
De politie bellen,nou dat valt niet mee!!,maar eindelijk kontakt-het verhaal gedaan etc,met als antwoord,jammerdan,er worden dagelijks motoren gestolen in utrecht,wordt wel een aantekening gemaakt,maar voor de rest zal hij wel nooit meer terug komen,sukses met zoeken -einde verhaal.
Op school aangekomen,maakt hij excuses voor het telaatkomen en geeft de oorzaak door in de klas,en heeft verder een hopeloze baaldag.
Drie dagen later komt er een leerling(turks meisje) naar hem toe:
Meester Uw motor staat bij ons in de straat.
Nadat het meisje haar moeder heeft gebeld,en deze uit het raam het kenteken doorgaf bleek inderdaad het de gestolen suzuki te zijn.Direkt de politie gebeld,maar die had geen interesse,want er wonen zoveel buitenlanders in die straat dat aktie voeren geen nut heeft,dus zelf maar ophalen,sukses!
Het probleem was echter dat hij maar een sleutel had,die de dief dus had ,met veel gebel met de politie waren deze eindelijk bereid mijn broer naar de desbetreffende straat te brengen,op de hoek te wachten,hij de bedrading aan elkaarknopen(je voelt jezelf dan een krimineel) en wegrijden.
Aan het opsporen van de dief etc is nooit meer enige aandacht besteed!
Bizar toch!!
 
Ach ja kwestie van prioriteiten he, vind het wel normaal dat ze niet een gejatte motor opsporen, brommers op rollenbanken zetten en tieners zonder licht bekeuren is immers veel belangrijker :')
 
Ach ja kwestie van prioriteiten he, vind het wel normaal dat ze niet een gejatte motor opsporen, brommers op rollenbanken zetten en tieners zonder licht bekeuren is immers veel belangrijker :')
Ik moet zeggen dat ik dit zelf wel erg belangrijk vind (en levensgevaarlijk).
 
Hee! Het volgende politiebashtopic is geboren!
*O*

Laat ze boeven gaan vangen!
 
Kan het haast niet geloven totdat ik ook zo`n verhaal van een Utrechtse student had gehoord met dezelfde klachten over de politie als jouw. Ik geloofde de student niet , kan toch niet waar zijn dacht ik :N . Nu weet ik dat hij gelijk had :( .
 
Het is toch bizar wat je hier allemaal leest over de diefstal van motoren.
Het doet mij weer denken aan een paar jaar geleden.
Mijn broer ook een fanatiek motorrijder,koopt een suzuki 1100 omdat het verkeersprobleem in de randstad met een auto de spuigaten uitloopt.
Woonachtig in Nieuwegein en werkzaam als leraar in utrecht,met soms lesuren in omliggende gemeenten is een motor ideaal.
Op een morgen start hij de suzuki,laat hem even warmdraaien,en komt tot de konklusie,dat hij wat vergeten is mee te nemen en loopt naar binnen om het te pakken.(ca 2 meter)
Je raad het al!!!vroem WEG motor,hij ziet hem nog de straat uitrijden ,en baalt als een stekker.
De politie bellen,nou dat valt niet mee!!,maar eindelijk kontakt-het verhaal gedaan etc,met als antwoord,jammerdan,er worden dagelijks motoren gestolen in utrecht,wordt wel een aantekening gemaakt,maar voor de rest zal hij wel nooit meer terug komen,sukses met zoeken -einde verhaal.
Op school aangekomen,maakt hij excuses voor het telaatkomen en geeft de oorzaak door in de klas,en heeft verder een hopeloze baaldag.
Drie dagen later komt er een leerling(turks meisje) naar hem toe:
Meester Uw motor staat bij ons in de straat.
Nadat het meisje haar moeder heeft gebeld,en deze uit het raam het kenteken doorgaf bleek inderdaad het de gestolen suzuki te zijn.Direkt de politie gebeld,maar die had geen interesse,want er wonen zoveel buitenlanders in die straat dat aktie voeren geen nut heeft,dus zelf maar ophalen,sukses!
Het probleem was echter dat hij maar een sleutel had,die de dief dus had ,met veel gebel met de politie waren deze eindelijk bereid mijn broer naar de desbetreffende straat te brengen,op de hoek te wachten,hij de bedrading aan elkaarknopen(je voelt jezelf dan een krimineel) en wegrijden.
Aan het opsporen van de dief etc is nooit meer enige aandacht besteed!
Bizar toch!!


:Z
 
Of de berm bewaken vanuit de passagiersstoel. :Y
Of....
Of...
Boeven??
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt bizar, je zou verwachten dat de politie wel even mee gaat je motor ophalen. voor hetzelfde geld slaan ze je bewusteloos oid als je je motor ophaalt.
 
Bedoelt de TS nu dat de algehele situatie hem weer doet denken aan jaren geleden of is de motor van zijn broer jaren geleden gestolen of beiden?
 
Kan nog veel gekker,
Jaar of 10 geleden was de motor van een vriend van me gestolen.
Netjes aangifte gedaan en nooit meer iets van gehoord,ok denk je dan,niet teruggevonden
3 jawel 3 jaar later wordt hij gebeld door een agent werkzaam bij politie haaglanden,
met de vraag of hij zijn motor niet wil verkopen.
:? huh motor verkopen hoezo :?
Ja die staat al meer als een jaar hier in de opslag,bij een heler in beslag genomen.
Als u er toch niet meer in geinteresseerd bent,wil ik hem wel kopen.

En niemand daar die op het idee komt om de (vorige)eigenaar te bellen |( |(
Ondertussen had de verzekering allang uitgekeerd en waren zij dus de eigenaar,maar toch.
 
tsjee... je maakt wat mee zeg... :/

Dit is echt bizar, je zou verwachten dat de politie wel even mee gaat je motor ophalen. voor hetzelfde geld slaan ze je bewusteloos oid als je je motor ophaalt.
Ze stonden op de hoek te wachten begreep ik? Als ze direct meekwamen hadden de boefjes helemaal niet naar buiten gekomen... ik zou graag even zelf gaan om te kijken of ze niet op de meeneemactie zouden reageren.... Je weet maar nooit :W

Handige actie van ze dus in dit geval :Y
 
Jah, het verhaal van TS móet natuurlijk kloppen, anders vertelde hij het niet. Of zo........ :+
 
Drie dagen later komt er een leerling(turks meisje) naar hem toe:
Meester Uw motor staat bij ons in de straat.

_O-
Dan had ik zijn blik wel willen zien :P .
 
Laatst bewerkt:
Hee! Het volgende politiebashtopic is geboren!
*O*

Laat ze boeven gaan vangen!
Als je zo zeker van je 'politie'zaak bent, moet je ook niet miepen over 'bashen' want zo erg zijn de reacties (nog) niet. Of is alles bij de petten allemaal zo even positief ?.... Ik weet wel zeker van niet.
 
Als je zo zeker van je 'politie'zaak bent, moet je ook niet miepen over 'bashen' want zo erg zijn de reacties (nog) niet. Of is alles bij de petten allemaal zo even positief ?.... Ik weet wel zeker van niet.
Maar voegt het iets toe?
 
Als je zo zeker van je 'politie'zaak bent, moet je ook niet miepen over 'bashen' want zo erg zijn de reacties (nog) niet. Of is alles bij de petten allemaal zo even positief ?.... Ik weet wel zeker van niet.
Ik begrijp je reactie niet zo :?

Wat bedoel je met "je politiezaak"?
Noem je dit al miepen? Wacht maar tot ik echt miep!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan