Gestolen motor gevonden in Leiden!

RemcoNL

MF veteraan
6 jul 2009
5.122
1
Apeldoorn
In Leiden staat al een aantal weken een BMW 1200R (uit 2012) buiten op straat, ondertussen met spinnenwebben. Vandaag eens een fotootje gemaakt, op ovi.rdw.nl gekeken, en jawel: gestolen!
Zojuist de politie gebeld. Vreemd genoeg leken ze meer geinteresseerd te zijn in wie ik ben en waar ik woon, dan waar de motor staat. Maar goed, ze sturen vanavond nog iemand langs.

Google bracht me niet verder op kenteken.
Ik weet niet of ik er wijs aan doe hier de foto/kenteken/locatie te plaatsen, suggesties?
 
Ja precies :+ _O- Nee lekker voor jezelf houden en aan de politie over laten ;)
 
Een paar maanden terug zag ik een prima Tomos snorfiets staan. Geen slot, geen kentekenplaat. Een keurig snorfietsje waar ik zó op had kunnen wegrijden. Na een paar dagen maar eens de politie gebeld.

"Hoe weet u dat'ie gestolen is?" -Dat moet u weten, framenummer is als volgt." Wat is het kenteken?" -Zucht....

Anyway, brommertje bleek inderdaad gestolen. "We halen 'm vanavond op." Drie dagen later was'ie weg. Geen idee of oom agent 'm opgehaald heeft of dat een ander ermee vandoor gegaan is.

Met een van mijn motorscooters was het nog erger. Ze reden er de hele avond mee door mijn eigen straat. Ik 6x de politie gebeld, kwamen niet. Op een gegeven moment hadden ze 'm gesloopt, stonden ze 100 meter van mn voordeur te proberen 'm aan de praat te krijgen. Toen werd ik boos. Ik ben naar het politiebureau gelopen (500 meter de andere kant op). Stalen neuzen aan en een leeg bierflesje in mn binnenzak. Uitgelegd dat ik NU mn scooter ging halen en dat ik minimaal 1 van die gastjes wezenloos zou slaan. "Jamaar dat mag niet." -Kan me niet schelen. Toen ik terugliep om woord bij daad te voegen kwamen er 2 agentjes te fiets om de motorscooter op te halen. Geen van de 6 pubertjes weten aan te houden.

Je ziet, enige frustratie. In Engeland heeft diefstal vam motorvoertuigen prioriteit, omdat gestolen voertuig vaak worden ingezet bij andere misdrijven. Dat is hier blijkbaar anders. Goed werk van TS!
 
Met een van mijn motorscooters was het nog erger. Ze reden er de hele avond mee door mijn eigen straat. Ik 6x de politie gebeld, kwamen niet. Op een gegeven moment hadden ze 'm gesloopt, stonden ze 100 meter van mn voordeur te proberen 'm aan de praat te krijgen. Toen werd ik boos. Ik ben naar het politiebureau gelopen (500 meter de andere kant op). Stalen neuzen aan en een leeg bierflesje in mn binnenzak. Uitgelegd dat ik NU mn scooter ging halen en dat ik minimaal 1 van die gastjes wezenloos zou slaan. "Jamaar dat mag niet." -Kan me niet schelen. Toen ik terugliep om woord bij daad te voegen kwamen er 2 agentjes te fiets om de motorscooter op te halen. Geen van de 6 pubertjes weten aan te houden.

Je ziet, enige frustratie. !
erg geduldig dus..
ik had allang tussen twee auto's gestaan om ze op te wachten met m'n alu honkbalknuppel :(
 
Met een van mijn motorscooters was het nog erger. Ze reden er de hele avond mee door mijn eigen straat. Ik 6x de politie gebeld, kwamen niet. Op een gegeven moment hadden ze 'm gesloopt, stonden ze 100 meter van mn voordeur te proberen 'm aan de praat te krijgen. Toen werd ik boos. Ik ben naar het politiebureau gelopen (500 meter de andere kant op). Stalen neuzen aan en een leeg bierflesje in mn binnenzak. Uitgelegd dat ik NU mn scooter ging halen en dat ik minimaal 1 van die gastjes wezenloos zou slaan. "Jamaar dat mag niet." -Kan me niet schelen. Toen ik terugliep om woord bij daad te voegen kwamen er 2 agentjes te fiets om de motorscooter op te halen. Geen van de 6 pubertjes weten aan te houden.

Je ziet, enige frustratie. In Engeland heeft diefstal vam motorvoertuigen prioriteit, omdat gestolen voertuig vaak worden ingezet bij andere misdrijven. Dat is hier blijkbaar anders. Goed werk van TS!

Lees ik dit nu goed?

Iemand steelt jouw motorscooter om vervolgens een hele avond bij jou door te straat te gaan rijden, hem slopen en weer proberen te starten?

Waar was jij al die tijd dan? En hoe kan je naar buiten gaan en ipv naar je eigendom lopen de andere kant opgaan om naar het buro te gaan?
 
@RemcoNL

Mooi gedaan man!

Ik snap de houding van de politie wel. Het is een BWM, en ze kunnen moeilijk voorstellen dat de eigenaar 'em terug wil hebben.
O-)
 
Laatst bewerkt:
RDW-site zegt ondertussen niet meer dat-ie gestolen is.
Plaatje:
5a25fp.jpg
 
Waar was jij al die tijd dan? En hoe kan je naar buiten gaan en ipv naar je eigendom lopen de andere kant opgaan om naar het buro te gaan?

Met 6 tegen 1 maak je geen kans en een mes is snel tussen je rubben geduwd. En je mag niet voor eigen rechter spelen, hoewel justitie ook vaak niets voor je doet (of niet voldoende), kunnen de politieagenten trouwens ook weinig aan doen, want die mogen ook niets en als ze wel wat doen staat het tuig zo weer op straat om verder te gaan.

Ik zou alleen voor eigen rechter spelen als ik het allemaal netjes weg kan werken en er geen losse eindjes zijn. Maar dat komt omdat ik niet bijster veel aan justitie (dan spreek ik over de rechter, want de politie deed verder prima zijn werk!) had bij een gevalletje zware mishandeling (opzettelijk aangereden) en op dat moment eigen rechter spelen toch meer voldoening had gegeven dan de uiteindelijk uitslag van de rechtszaak. Anderen zullen het vast niet met mij eens zijn, maakt niet uit, zorg dat je zelf een keer expres overhoop gereden wordt om niets en dan praten we verder.

Nu ontopic: geweldig werk! Weer een motor terug bij de eigenaar. Hopelijk weinig verdere schade.
 
Lees ik dit nu goed?

Iemand steelt jouw motorscooter om vervolgens een hele avond bij jou door te straat te gaan rijden, hem slopen en weer proberen te starten?

Waar was jij al die tijd dan? En hoe kan je naar buiten gaan en ipv naar je eigendom lopen de andere kant opgaan om naar het buro te gaan?

Ja dat snap ik ook niet, dat is een vraag voor het stomme vragen topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan