Gestolen motor gevonden maar niet terug na 30 dagen. Wat nu?

Nilz

Rookie
15 jul 2005
24
1
A'dam
Mijn eerder gestolen Hypoermotard is na 29 dagen gevonden (aldus de verzekering).

Hij zou op 21 juni ergens bij bergingsbedrijf Vreugdenhil klaarstaan om door de verzekeraar naar mijn dealer vervoerd te worden, waar ze dan de schade-expert het bedrag voor uitkering laten bepalen.
Nu heeft de marechaussee de motor meegenomen en ergens in Badhoevedorp geplaatst.
Zowel de verzekeraar als ik weten niet waarom de marechaussee dit heeft gedaan en hoe lang mijn motor daar nog staat. de verzekeraar lijkt ook geen haast te hebben dit uit te zoeken.

Inmiddels zitten we op dag 37 dat ik zonder vervoermiddel zit.

In een brief van de verzekeraar staat dat als de motor binnen 30 dagen na diefstal wordt teruggevonden dat ze dan niet overgaan tot uitkering van casco. Dat hebben ze ook niet gedaan.

Ik ben van mening dat mijn motor niet is teruggevonden (misschien dan wel "gevonden", maar verre van "terug") en wil dus alsnog dat casco wordt uitgekeerd zodat ik een nieuwe die klaarstaat kan betalen.

Iemand tips/ervaringen met deze bizarre situatie?
 
Super irritant... Ik ken het probleem. Ik geef je poging om tot uitkering te gaan weinig kans omdat de verzekeraar dan de voorwaarden naar je terug wappert van <30 dagen. Probeer die ambtenaren achter de broek te zitten om zo snel mogelijk je motor bij een dealer te krijgen voor een schade expert. Sterkte.
 
Goh, dat is toevallig/fijn voor de verzekaar, 1 dag voordat zij moeten uitkeren.

Staat jouw kenteken bij de RDW nog te boek als gestolen?
Wat doet jouw tussenpersoon voir jou?
Wie zegt dat ie is meegenomen? Contact gegevens? Bel anders de maurchaussee...

Suc6
 
Kun je niet opnieuw aangifte doen van diefstal?

Als ik het goed begrijp heeft de marechaussee de motor gestolen bij het bergingsbedrijf
 
Heb je rechtsbijstand? Dan zou ik die eens om advies vragen...

Verder de druk opvoeren bij de verzekeraar. Hij is er niet, geen idee wanneer ik hem terugkrijg, ik wil een oplossing...
 


Politie zit er niet tussen. Marechaussee is van defensie.

Je motor is binnen de gestelde termijn van 30 dagen terug gevonden. De verzekering hoeft dus alleen de werkelijke schade uit te keren. Die zal dan wel eerst moeten worden vastgesteld. Ik kan je echt niet vertellen waarom de marechaussee je motor heeft meegenomen, heb je het al aan hen gevraagd? Het lijkt mij niet de taak van de verzekeraar om dit te doen, het is jouw motor, en je weet wie hem heeft. De vraag is alleen nog waarom en voor hoe lang.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Honda en Ducati ook, allebei motormerken, zelfde laken een pak.
 
Die "30 dagen" regel is om een grens te trekken wanneer er geen reëel uitzicht meer is op het terugvinden.


In het zeldzame geval dat een motor na deze periode nog terugkomt, komt hij de verzerkerinhsmaatshappij toe.
Die heeft de polishouden dan al de dagwaarde betaald.

In jouw geval is er wel uitzicht op het terugkeren van de motor.
 
Kan toch beter de politie hebben als de kmar
.. ehh , op zo ongeveer elk gebied ..

( yep, ervaring .. :) )


Je woont er niet zo ver vandaan, probeer een op hun bureau langs te gaan
tijdens kantoortijden en gericht vragen te stellen.
Werkt vaak veel beter als via de telefoon.

Brigade Politie & Beveiliging ( en nog een paar andere afdelingen zitten er )
Koningin Máximakazerne
Sloterweg 400
1171 VK Badhoevedorp

Ben me niet bekend bij deze specifieke locatie, maar goeie kans dat ze je bij
de portier wel de goede kant op kunnen sturen.
 
Houd er wel rekening mee dat er op het laatste stuk weg daarnaartoe een inrijverbod van kracht is. Dit wordt gecontroleerd (en gehandhaafd) door middel van cameratoezicht. Scheelt weer een prent.
 
Houd er wel rekening mee dat er op het laatste stuk weg daarnaartoe een inrijverbod van kracht is. Dit wordt gecontroleerd (en gehandhaafd) door middel van cameratoezicht. Scheelt weer een prent.


Ben me niet bekend met deze kazerne, ik * neem aan * dat er een mogelijkheid is om je aan te melden.

Al is het dan de kmar, het zijn nog steeds mensen...
er zou communicatie mogelijk moeten zijn lijkt me.
 
Kan toch beter de politie hebben als de kmar
.. ehh , op zo ongeveer elk gebied ..

( yep, ervaring .. :) )


Je woont er niet zo ver vandaan, probeer een op hun bureau langs te gaan
tijdens kantoortijden en gericht vragen te stellen.
Werkt vaak veel beter als via de telefoon.

Brigade Politie & Beveiliging ( en nog een paar andere afdelingen zitten er )
Koningin Máximakazerne
Sloterweg 400
1171 VK Badhoevedorp

Ben me niet bekend bij deze specifieke locatie, maar goeie kans dat ze je bij
de portier wel de goede kant op kunnen sturen.


Als je de marechaussee daar niet te spreken krijgt hebben ze naast de Starbucks op plaza een mooi kantoortje om aangifte te doen en vragen te stellen. Daar kunnen ze je vast helpen!
 
Uitkeren gaan ze niet doen, staat ook in de polis.

In 2013 werd mijn motor gestolen en de 30e dag terug gevonden.
Ik had het bedrag al rond met de verzekering, zouden ze uitkeren na de 30 dagen.
Sleutels en papieren hadden hun al (meegenomen door iemand van de verzekering die was komen kijken, motor was uit een afgesloten garage gestolen).

30e dag telefoon van de politie, motor is gevonden.
Verzekering gebeld en die zeiden dat ze het gingen bekijken, aangezien hun de papieren en de sleutels al hadden.
2 dagen later aangetekende post, sleutels en papieren terug.
Volgens de polis gingen ze niet tot uitkeren over omdat de motor was gevonden.
Schade moest opgemaakt worden en ik kon de motor kosteloos laten repareren, zonder dat het de no-claim zou beïnvloeden. (logisch want aan de diefstal zelf kan ik niks doen).

Toen heb ik zelf voor de andere optie gekozen, schade laten uitkeren en motor opgekocht door een opkoper.

Koste me zeker een maand extra en uiteindelijk een paar honderd euro tov het bedrag wat ik eerst zou krijgen maar ik wilde die motor zelf niet meer, zat vrij veel schade op en ook schade die je bleef zien.

Voor de dagen na de 30e dag kreeg ik een vergoeding per dag (is niet zo veel trouwens maar check je polis even). Ik denk dus dat je recht hebt op een kleine vergoeding per dag omdat je je motor nu moet missen.
Maar de dagwaarde of het bedrag wat je zou willen hebben gaan ze denk ik niet uitkeren.
 
Ben jij zo,n soort van ambtenaar die de hele dag uit het raam zit te koekeloeren? Of ben je gewoon zo'n spookambtenaar?
 
Laatst bewerkt:
Ben jij zo,n soort van ambtenaar die de hele dag uit het raam zit te koekeloeren? Of ben je gewoon zo'n spookambtenaar?

Nee ik werk buiten maar vanwaar die afkeer of in ieder geval stekelige opmerkingen als het om "de overheid" gaat?



Is dat een pose?

Misschien een beetje offtopic in dit topic. De reacties die komen hier zijn van diezelfde mensen die jij een pot nat noemt.

Kortom ik snap je niet?

Eigenlijk heb ik net mijn motorbroek uit de wasmachine gehaald om het bloed eruit te wassen van een reanimatiepoging. '(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan