Gestolen motor terug en bezoekje gehad bij de dief

Ik heb de cijfers niet bij de hand. Maar als ik me goed herinner heeft een 10% lagere gemiddelde snelheid toch wel een meetbare invloed op het aantal doden en de ernst van verwondingen.

Voor de liefhebbers: http://www.swov.nl/rapport/R-2004-09.pdf

hoe zit het dan met het effect dat mensen zich vervelen en afgeleid zijn omdat er geen concentratie priksel zijn......
Door de lagere snelheid ,, wat ook dwars gedrag in de hand leid.....
 
hoe zit het dan met het effect dat mensen zich vervelen en afgeleid zijn omdat er geen concentratie priksel zijn......
Door de lagere snelheid ,, wat ook dwars gedrag in de hand leid.....
Dwars gedrag word niet in de hand gewerkt door lage snelheid, dat word in de hand gewerkt door gebrek aan zelf-disepline O-)
 
Dwars gedrag word niet in de hand gewerkt door lage snelheid, dat word in de hand gewerkt door gebrek aan zelf-disepline O-)

dat hoeft niet perse ,, ik zat mensen die een ijzere zelf disipline hebben
maar zich zo betutteld voelen als jan onbenul behandeld voelen dat het ze allemaal geen zak meer kan schelen....
en dan minder gefocust zijn als ze normaal rijden
vooral op wegen die voor een hogere snelheid ontworpen zijn en door kulredenen kunstmatig verlaagt zijn ,, wekt zeer veel weerstand op......
 
dat hoeft niet perse ,, ik zat mensen die een ijzere zelf disipline hebben
maar zich zo betutteld voelen als jan onbenul behandeld voelen dat het ze allemaal geen zak meer kan schelen....
en dan minder gefocust zijn als ze normaal rijden
vooral op wegen die voor een hogere snelheid ontworpen zijn en door kulredenen kunstmatig verlaagt zijn ,, wekt zeer veel weerstand op......

Je spreekt jezelf tegen :+
Hoe kan je nu een 'ijzeren discipline" hebben en vervolgens een intstelling hebben van "het kan me geen zak meer schelen", omdat je jezelf betutteld voelt :?

Als je zo snel uit het veld geslagen bent, is er van een "ijzeren discipline" geen sprake, eerder van een "kartonnen" versie :P
 
ik ben niet iemand die snel reageerd op dit soort topics.
maar nu schiet het me wel erg hoog..

niet omdat ik een ouwe l*l ben, maar in de jaren 60 kon je boodschappen gaan doen
en thuis de achterdeur open laten. je fiets zette je effe snel tegen de muur (zonder slot)
maar toen den Uil aan de macht kwam en onze grenzen openzette voor onbeperkte
instroom van werkwilligen, is de ellende begonnen..
zeg nu niet dat we het aan ons zelf te danken hebben dat onze spullen gestolen worden
jaren geleden in de rechtbank geweest bij een rechtszaak over de gestolen schooter
van m'n zoon.... reactie van de dader:" als hij zo'n scooter ken betalen, ken ie
ook een andere kopen, daarom hep ik hem gestoluh"

als dat de intentie en gedachten gang is van de huidige medelander is voor
mij ook de maat vol.
eerlijkheid kent geen tijd.....aan me klompen
eerlijkheid zal bovendrijven......verzuip me dan maar

waarom kan men niet gewoon van andermans eigendom afblijven?
de eigenaar heeft misschien jaren kromgelegen om de aanschaf te kunnen doen.

en wat is er mis met het beschermen van je eigendom?
je mag hier niet eens een inbreker je huis uit slaan, je moet eerst de politie bellen
en vragen of de dief even wil wachten omdat je hem niet mag vasthouden...

post word al weer veels te lang omdat ik me weer zit op te winden.


adem in..adem uit..adem in...adem uit..adem in..adem uit..
oooohhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...............*zucht*
Helemaal mee eens, en ja,ik ben ook al heeeeeel oud (47) ((jaar...., niet geboren)
Bouwjaar '58....
 
Je spreekt jezelf tegen :+
Hoe kan je nu een 'ijzeren discipline" hebben en vervolgens een intstelling hebben van "het kan me geen zak meer schelen", omdat je jezelf betutteld voelt :?

Als je zo snel uit het veld geslagen bent, is er van een "ijzeren discipline" geen sprake, eerder van een "kartonnen" versie :P
:}
 
wooow ik kijk in dit topic ongeveer 7 paginas en een hoop boze mensen. even voor de duidelijkheid ik steel geen motoren, en een kratje bier ben ik nog niet tegengekomen, boeit ook niet ik drink niet :P

punt is dat we niet meer in de jaren 60 wonen en je gewoon je spullen op slot moet zetten, of je moet in een klein achterhoeks dorpje wonen als hier dan kan het nog. en soms gaat dat zelfs fout. zo heb ik uit gewennning al 2 x een fiets weg gezet in de stad zonder slot, 2 x foetsie. ik heb me lesje daaruit wel geleerd.nu 2 sloten.

zo moet die topicstarter ook niet zo dom zijn ze spullen niet op slot te zetten, omdat hij dondersgoed weet dat er een hoop motoren gejat worden, ookal hebben ze 10 sloten.als je hem dan zonder slot neerzet is dat vragen om ongelukken. er zal maar net iemand voorbij lopen die WEL motoren jat, het was nieteens een serieuze diefstal aangezien hij dichtbij terug gevonden was. 1 simpel slotje en hij was niet eens gejat. bij een echte diefstal had ie hem waarscheinlijk ook niet terug gevonden.

ik bedoel je kunt van roepen van "blijf van andermans spullen af", maar dat is allang niet meer, geen verhalen van "vroegah kon dat nog".tis 2006 en nu is het normaal dat je iets op slot zet. tijden veranderen, hoe graag je ook anders zou willen. het valt niet goed te praten, maar er valt ook niks aan te doen, behalve ermee te leren leven dat je voorzichtiger moet zijn op je spullen.
 
Lang verhaal .....
Je hebt wel een punt als je zegt dat het helaas niet meer anders is en dat je kan weten dat het "dievengilde" overal op de loer ligt |(

Ik vind dat je JUIST nog véél harder moet roepen dat ze van ander mans spullen af moeten blijven :(
En terug kijken op het feit dat het vroegahhh (zoals je dat noemt)anders was, lijkt me helemaal niet zo verkeert want als je niet terug kijkt op z`n tijd kan je ook nooit ontdekken waar het fout gegaan is.
En dat daar een beetje weemoed bij gepaard gaat betekend enkel dat er nog mensen zijn met gevoel :}

Ook vind ik dat je echter niet alleen de schuld bij de criminelen moet leggen want de overheid laat het grootste steekje vallen :(
Zij dienen de veiligheid van de burger te garanderen en dus ook te zorgen dat het strafrecht dusdanig in elkaar steekt dat iemand het wel uit zijn/haar hoofd laat om een mensonvriendelijke aktie te gaan uitvoeren dan wel te zorgen dat in iedergeval véélplegers verdwijnen :Y

Maar het is een beetje omgekeerde wereld geworden :(
Als slachtoffer kan je vaak al niet meer je recht halen alleen al om de financiële aspecten, terwijl criminelen de duurste advocaten kunnen nemen |(
Daarnaast vind de overheid dat een crimineel GOED opgevangen moet worden om te voorkomen dat hij/zij weer in de fout gaat (feit is wel dat 85% terug valt in zijn criminele gedrag op dit moment).
Men gaat zelfs de crimineel als slachtoffer behandelen want hij/zij heeft zo`n slechte jeugd gehad blablabla.....
Aan het werkelijke slachtoffer word hierbij compleet voorbij gegaan :?
En zo kan je nog uren door gaan !!!

Rede genoeg dus om terug te kijken naar momenten uit je leven waarin dit toch echt wel anders was.
Ook rede genoeg om jezelf te verzetten tegen het steeds verder af kalvend rechtssysteem !!
Het word pas erg gevaarlijk als we het allemaal maar gewoon gaan vinden.

Als alle Nederlanders zo zouden redeneren als de manier waarop jij het brengt betekend dat weinig goeds. :?
Dan accepteren we massaal de crimineel :?
Daar in tegen......
Met alleen klagen bereik je ook niets idd. :?
Nederland zou eigenlijk gewoon eens massaal weg moeten blijven uit de stemhokjes O-)
Maarja daar zijn we weer allemaal Nederlander voor om dat niet te doen :Z
En zo zal het wel steeds verder gaan met alle beslommeringen 8-)
 
Waar ik in ben geinteresseerd:
Wat voor soort persoon was de dief? Niet zijn hele naam en adres hier posten. Maar: Was het een jong knaapje die uit was op wat snel geld? Was het een ouder iemand die de motor wilde slopen en langzaam in onderdelen verkopen. Was het een verslaafde? Was het kwajongenswerk? Maw: Wat is/was het profiel?
 
Laatst bewerkt:
lang verhaal bla bla blaat

jij praat als of we nu met dew normen en waarden vanm nu dus niet echt anders meer weten en dat het niet gek is om andermans spullen zomaar mee te nemen..

en je zegt dat de topic starter (je bedoel eigenlijk FuriousFZX neem ik aan, was zijn motor) gewoon dom is om z'n motor alleen op het contactslot pas voor het raam neer te zetten en min of meer die dief haast gerechtvaardigd was om dat ding mee te nemen..

maar wie is er nu echt dom?? jij blijkt nog te weten hoe het vroeger (jaren 60) was en dat er toen niet gestolen werd. Ondanks die kennis vind jij het nu WEL normaal dat er gestolen wordt, want je gaf al eerder aan dat als jij een portemonee ziet liggen, jij het gewoon in je zak steekt |( Ik vraag me af wat jouw ouders (die van die goeie ouwe tijd jaren 60-70e opgegroeid zijn). Mag ik concluderen dat je ouders bij het bijbrengen van het respecteren van andermans spullen je gefaald hebben??




misschien wordt het eens tijd dat ik het je eens bij ga brengen :9 )
 
Waar ik in ben geinteresseerd:
Wat voor soort persoon was de dief? Niet zijn hele naam en adres hier posten. Maar: Was het een jong knaapje die uit was op wat snel geld? Was het een ouder iemand die de motor wilde slopen en langzaam in onderdelen verkopen. Was het een verslaafde? Was het kwajongenswerk? Maw: Wat is/was het profiel?


ik vermoed dat het een verslaafde was (zo zag hij er wel uit maargoed vooroordelen |( ) en die deze motor naar één of andere adres zou verkopen voor misschien hooguit een paar 100 euro. En deze daar in onderdelen verkocht worden.

de dief heeft zo weer ff wat "leefgeld" voor een paar dagen...
 
Het is wel interessant dat wanneer iemand een motor steelt dat velen hier moord en brand roepen, maar als een motorrijder bestraft wordt voor een extreme overtreding dan staat men in de rij met sympathie betuigingen en concept-bezwaarschriften...

Bier en chips, of waren we daar allang doorheen? :+
 
Het is wel interessant dat wanneer iemand een motor steelt dat velen hier moord en brand roepen, maar als een motorrijder bestraft wordt voor een extreme overtreding dan staat men in de rij met sympathie betuigingen en concept-bezwaarschriften...

Bier en chips, of waren we daar allang doorheen? :+

Ik denk dat het wel me valt als iemand een artikel 5 aan de broek heeft omdat ie wheelies maakt in een voetgangers gebied dan zal ie echt wel ( grootste modus zwijgt ) door een aantal mensen wel voor gek worden veklaard, maar als iemand op een ( normale doorgaande ) weg een paar km te hard rijd heb ik daar geen moeite mee.

Ik denk dat het maatschappij meer kost als er een motor gejat word en de verzekering ( we betalen allemaal mee) er voor moet bloeden of de eigenaar als ie geen uitkering krijg , dat geld zal/had ie dan ook niet aan wat anders kunnen besteden , en daarmee de economie mee afremmen dan als mensen voor een paar km € 30 mogen lappen ....

Een beetje leuke motor kost 2e hands tussen de € 3500 en € 10.000 zet dat eens af tegen het gemiddelde ( bermfiscus ) boetes ??
Zelf heb ik de afgelopen 10 jaar 650.000 km achter de wielzen liggen en als ik alle boetes bij elkaar op tel hooguit € 150 kwijt geweest .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan