Gestolen motoren naar het Oostblok???

Gekke Gerritje

Die hard MF'er
27 okt 2006
623
17
West-terschelling
Ik vraag mij af of er nou veel gestolen spul naar het voormalig Oostblok verdwijnt, net zoals bijv. met speedboten en buitenboordmotoren?? :? :?
Grenzen zijn tenslotte open!! :r :r
 
Natuurlijk verdwijnt er bijna niets naar het oostblok. Meeste blijft gewoon in nederland. Of was het je nog niet opgevallen dat de nieuwe auto van de buurman wel erg lijkt op de auto van die kennis van je die pas geleden gejat is :?
:+
 
Degene die niet door marokanen worden gebruikt om te joyriden verdwijnen naar het Oostblok :Y

Let op! Sarcasme alert!
 
Het zou kunnen dat er soms wat naar het Oostblok gaat maar helaas is het voor dieven ook vrij eenvoudig om een gestolen motor in onderdelen te verkopen. Dat levert nog best aardig wat op en je hebt geen gezeur met ontbrekende papieren etc. Ik vrees dat dit het lot is van de meeste gejatte motoren en daar zie je dus nooit meer iets van terug.
Je moet je dan ook terdege afvragen of de onderdelen die op Internet worden aangeboden niet van dit soort praktijken afkomstig zijn.
 
onderbouwing met bewijzen graag , zomaar in het wild iets roepen wat op serieuze beschuldigingen gaat lijken kan elke gek.
pas nog die gast op Tv gezien die na elke proefrit die hij doet de motor niet terugbrengt naar de eigenaar maar naar een opkoper in R,dam.
naar welk land ze verdwijnen is toen ook niet duidelijk geworden.
deze gast had er z,n hobby of zoals hij zelf vind , z,n werk van gemaakt.
werd toch elke keer weer vrijgelaten door de politie.
geen vaste woon/verblijfplaats dus ook niet op te halen door onze wetsdienaars.
wat niet op papier staat bestaat niet.
pas dus op met proefritjes aanbieden.
 
Ik vraag mij af of er nou veel gestolen spul naar het voormalig Oostblok verdwijnt, net zoals bijv. met speedboten en buitenboordmotoren?? :? :?
Grenzen zijn tenslotte open!! :r :r

Eehhh... je zoekt nog wat onderdelen en gaat binnenkort toch op vakantie... :?
 
Laatst bewerkt:
Degene die niet door marokanen worden gebruikt om te joyriden verdwijnen naar het Oostblok :Y

Let op! Sarcasme alert!


is dat wel sarcasme, lijkt me meer realiteit.

(waarom worden anders de meeste motoren gegapt in gebieden veel kansenjongeren?
 
is dat wel sarcasme, lijkt me meer realiteit.

(waarom worden anders de meeste motoren gegapt in gebieden veel kansenjongeren?

:^

Ik heb me ook laten vertellen door notabene een marokkaanse jongen, dat het voor hun heel makkelijk is om dingen mee te nemen naar Marokko. Ze betalen gewoon wat geld bij de grens (50,- had ik 't over) en dan doen die wachtertjes niet moeilijk over wat er in je busje zit.
 
:^

Ik heb me ook laten vertellen door notabene een marokkaanse jongen, dat het voor hun heel makkelijk is om dingen mee te nemen naar Marokko. Ze betalen gewoon wat geld bij de grens (50,- had ik 't over) en dan doen die wachtertjes niet moeilijk over wat er in je busje zit.

lekker laten lulle die jongen.
in Marokko moet elke buitenlandse motor/auto ingevoerd worden voor bijna onbetaalbare bedragen.
voor een auto met een waarde van 1000euro moest 3500 euro invoerrechten betaald worden.
mijn motor ging iets van 3000 euro invoerrechten kosten als ik em daar zou willen verkopen.
en denk niet dat er geen grenscontrole plaatsvind , die is strenger dan waar dan ook in de EU.
ik heb recente ervaring met de grensposten Ceuta en Nador.
we hebben pas meer dan 3 uur voor een loket gestaan om onze motoren Marokko binnen te krijgen.
en dat was alleen nog maar voor vakantie.
tevens vinden er onderweg op de gekste plaatsen politiecontroles plaats die zeker voor de locals lang duren.
het is goedkoper voor een Marrokaan om in eigen land een scooter/motor/auto te kopen.
kosten een stuk minder dan bij ons.
 
Laatst bewerkt:
lekker laten lulle die jongen.
in Marokko moet elke buitenlandse motor/auto ingevoerd worden voor bijna onbetaalbare bedragen.
voor een auto met een waarde van 1000euro moest 3500 euro invoerrechten betaald worden.
mijn motor ging iets van 3000 euro invoerrechten kosten als ik em daar zou willen verkopen.
en denk niet dat er geen grenscontrole plaatsvind , die is strenger dan waar dan ook in de EU.
ik heb recente ervaring met de grensposten Ceuta en Nador.
we hebben pas meer dan 3 uur voor een loket gestaan om onze motoren Marokko binnen te krijgen.
en dat was alleen nog maar voor vakantie.
tevens vinden er onderweg op de gekste plaatsen politiecontroles plaats die zeker voor de locals lang duren.
het is goedkoper voor een Marrokaan om in eigen land een scooter/motor/auto te kopen.
kosten een stuk minder dan bij ons.

:^ Niet alles geloven wat je hoort, Scarrrr...
 
:^ Niet alles geloven wat je hoort, Scarrrr...

Dan is 't toch vreemd dat ik foto's van die gasten zie op brommers, motoren e.d. allemaal zonder kenteken ;) en geschoten in Marokko.

Maar okay, misschien ook niet

Edit:

Beter gezegd: Gelukkig als het niet zo gaat :Y want dat maakt het allemaal minder aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:
KROATIË. 200KM/u korte broek t-shirt en zonder helm en kenteken. als ze achter me aan komen rij ik me liever dood dan dat ik gepakt word. stuk of 20 gejatte fietsen in 2 dagen tijd voorbij zien knallen.
 
Ik denk dat t merendeel van de motoren die in het Oosten van het land gejat worden richting Bulgarije en Polen enz gaan, en de motoren die in de Randstad gestolen worden daar ook wel zo'n beetje blijven voor joyriding en onderdelen. (incl verscheping naar buiten europa)
 
Ik denk dat de meeste gestolen motoren gewoon lekker in Nederland blijven .
 
toen die van mij gestolen wed zei de politie dat er een paar dingen mee konden gebeuren.

het betroff een r6:

hij word gestript van kenteken en VIN gaat circuit op.. (gebeurt schijnbaar echt, ik vond het onwaarschijnlijk)
op naar polen (gaat schijnbaar heel veel gestolen spul heen, omdat hun systeem niet zo goed is dat je er gestolen voertuigen mee kan onderscheppen)
los getrokken en verkocht voor onderdelen.
 
Ik denk dat de meeste gestolen motoren gewoon lekker in Nederland blijven .

Nééé..... dat kán helemaal niet. Wij zijn daar te eerlijk voor....... itt. die gemene Oostblokkers, Marokkanen etc. :+

Ik bedoel.... wanneer hoor je nou ooit over mensen die motoren jatten en gewoon in Nederland verkopen? Oh...... dat hoor je dus regelmatig..... :X
 
Nééé..... dat kán helemaal niet. Wij zijn daar te eerlijk voor....... itt. die gemene Oostblokkers, Marokkanen etc. :+

Ik bedoel.... wanneer hoor je nou ooit over mensen die motoren jatten en gewoon in Nederland verkopen? Oh...... dat hoor je dus regelmatig..... :X


Ja, en wanneer hoor je nou over die Bulgaren alles leegroven? Oh, regelmatig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan