Gestolen: MV Agusta Brutale 800RR

JasperVe

Rookie
9 okt 2017
4
0
Beste Forum leden,

Gisteravond om 8 uur thuis gekomen en gezien dat mijn motor is gestolen uit de bewonersgarage onder mijn woning. :(

Hij stond op het stuurslot, schijfremslot en er lag een ketting om het achterwiel.

De garage is niet zomaar toegankelijk en er hangen cameras waar de politie hopelijk mee aan de slag gaat (Ik mag ze zelf niet zien van de VVE). In deze garage staan behoorlijk wat motoren en ik heb dan ook het vermoeden dat dit geen gelegenheidsdiefstal is geweest.

Het gaat om een MV Agusta Brutale 800RR met bouwjaar 2015.

102114-2top-i.jpg


Mocht deze ergens te koop aan worden geboden of iemand hem ergens te koop zien staan dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt,

Groeten,
Jasper
 
Kut man.
Heeft de motor ook een kenteken? En waar woonde de motor?

En welkom op MF.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo mag je ze niet zien van de VVE? Het heet toch niet voor niets Vereniging van eigenaren.

In ieder geval succes!
 
Kut man.
Heeft de motor ook een kenteken? En waar woonde de motor?

En welkom op MF.

Hij stond in Zandvoort. Ik weet niet of het handig is om de kentekenplaat te posten? Heb hier geen ervaring mee..

Ik mag ze niet zien omdat de VVE ze alleen met de politie deelt. Kennelijk is dit gebruikelijk omdat het anders wellicht niet goed afloopt als je mensen herkent op de beelden...
 
Hij stond in Zandvoort. Ik weet niet of het handig is om de kentekenplaat te posten? Heb hier geen ervaring mee..

Ik mag ze niet zien omdat de VVE ze alleen met de politie deelt. Kennelijk is dit gebruikelijk omdat het anders wellicht niet goed afloopt als je mensen herkent op de beelden...
Stel iemand ziet een Brutale van dit type rijden, moeten we dan gelijk de politie inschakelen? Of is het handig om eerst een basis check zoals het kenteken te doen ...
Ik zit niet veel op de weg, maar zonder kenteken of speciale herkenbare kenmerken ga ik geen politie inschakelen als ik dit type zie rijden. Ik ga geen onschuldige motorrrijder lastig vallen :)

Wel ongelooflijk K trouwens dit! Denk je hem veilig in een gezamenlijke garage op slot te zetten :( :( . Helaas ben je niet de eerste die dit overkomt (en vast niet de laatste :N).
 
Hij stond in Zandvoort. Ik weet niet of het handig is om de kentekenplaat te posten? Heb hier geen ervaring mee..

Ik mag ze niet zien omdat de VVE ze alleen met de politie deelt. Kennelijk is dit gebruikelijk omdat het anders wellicht niet goed afloopt als je mensen herkent op de beelden...

Ja stel je voor dat je de daders zal herkennen :')
Lang leve de wet op de privacy.
 
Ja stel je voor dat je de daders zal herkennen :')
Lang leve de wet op de privacy.
je schend niet alleen de privacy van de daders maar ook van alle andere mensen welke herkenbaar in beeld zijn. gooi je hun rechten ook aan de kant omdat je motor gestolen is? hoe veel verder dan dat wil je gaan om je motor terug te krijgen?

begrijp me niet verkeerd, mij kan de privacy ook niet veel schelen als mijn motor weg is maar mocht ik de beelden in beheer hebben zou ik een zelfde mening hebben als de beheerder van deze beelden. en aangezien het duidelijk om een misdrijf gaat is aangifte doen erg gemakkelijk. de politie heeft misschien geen zeeën van tijd maar beelden opvragen en bekijken kost niet veel manuren natuurlijk, wie weet pakken ze het op.

TS, sterkte met het terug vinden en/of de afhandeling met de verzekering.
 
Stel iemand ziet een Brutale van dit type rijden, moeten we dan gelijk de politie inschakelen? Of is het handig om eerst een basis check zoals het kenteken te doen ...
Ik zit niet veel op de weg, maar zonder kenteken of speciale herkenbare kenmerken ga ik geen politie inschakelen als ik dit type zie rijden. Ik ga geen onschuldige motorrrijder lastig vallen :)

Wel ongelooflijk K trouwens dit! Denk je hem veilig in een gezamenlijke garage op slot te zetten :( :( . Helaas ben je niet de eerste die dit overkomt (en vast niet de laatste :N).

:^

Heel lullig om te zeggen, maar ik kijk er niet van op gezien het feit dat die in een deels openbare garage stond.
Garages waar andere in mogen zijn kut. Vals gevoel van veiligheid geeft het naar mijn mening.
 
Zeker een Brutale diefstal te noemen!!

Mooi kl*te dat ze 'm gejat hebben tussen zo veel andere motoren. :(
Zo'n algemene bewonersgarage is ipv veilig juist vaak garantie voor diefstal!
Toch als ik bij zoveel moois iets zou meenemen zou ik wrs ook als eerste de Brutale pakken......!!

Prachtige fiets!! :] Hoop voor je dat ie snel weer (heel) terugkomt!!

Zo'n soort motor kan je eigenlijk alleen bezitten als je een drie-dubbel afgesloten eigen garage hebt.
Maar zelfs dan is het nog geen garantie dat ie er de volgende morgen nog staat!
 
Laatst bewerkt:
L*#$^G dit, man :(

ik hoop echt dat je 'm terug krijgt
maar uit je posting komt naar voren dat ze wellicht speciaal voor jou motor op bezoek kwamen.
een kentekenplaat kun je veranderen voordat je de weg op gaat, of misschien proberen ze hem in onderdelen te verkopen?
verkoop sites in de gaten houden, en hopen dat de Politie er goed werk van maakt -O-

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er inderdaad echt goed ziek van. Maar ook vanwege het feit dat je gewoon op je eigen stukje terrein niets meer kan neerzetten van enige waarde zonder dat ze het meenemen. Ze deinzen nergens voor terug en vinden het kennelijk geen probleem om een afgesloten, met camera’s bewaakte garage in te gaan en hier met alle mogelijke risico’s om betrapt te worden spullen weg te halen. Dit heeft best wel een impact op het gevoel van veiligheid dat ik hier heb.

Het kenteken is 47-MG-BN.

Vanochtend bij de politie geweest om na te vragen wat ze nu gingen doen. De beelden zijn in ieder geval al opgevraagd bij de VVE en er waren al agenten op pad geweest om op bekende plekken in de buurt te gaan kijken.

Ik hoop echt zo dat er iets uit de camera beelden komen waar ze iets mee kunnen. De kans dat hij terug komt schat ik echter niet heel groot in.

Er staan wel een stuk of 10 motoren in de garage welke niet afgedekt en enkel op het stuurslot staan. Deze staan ook nog eens in de rijrichting opgesteld waardoor ze deze zo mee hadden kunnen nemen.

Mijn motor was afgedekt, gedraaid tegen de achter muur opgesteld waardoor hij eerst 90 graden gedraaid moest worden voor ze erbij konden. Daarnaast stonden er ook nog 2 fietsen op slot voor en zaten er 2 extra art4 sloten op.

Dit geeft mij wel echt de indruk dat ze er specifiek voor zijn gekomen.
 
Erg ruk zeg, stelletje klerelijers :(

Ze zien je misschien geregeld rijden en volgen je dan een keertje naar je huis. Dit soort garages zijn net zo toegankelijk als een gewone parkeergarage als de bewoners niet even wachten tot de deur/het hek achter hun reet gesloten is. Als dat dan weer eens het geval is, kunnen ze gewoon op hun gemak je bike jatten, hoe die ook geparkeerd staat. :(
 
Hoezo mag je ze niet zien van de VVE? Het heet toch niet voor niets Vereniging van eigenaren.

In ieder geval succes!
Privacy wetgeving ;)

Aan de ene kan wel goed aan de andere kant heb ik zoiets van tja de meeste die daar wonende ken je toch al van gezicht :+
 
Succes met de afwikkeling en hoop dat jij je motorfiets terug krijgt.
In elk geval wel een ontzettend mooie motor zeg.
Zulke zie ik niet dagelijks rijden.
Vr gr
 
Mooi klote, vrees dat je die niet meer terug ziet. Het enige wat helpt is een privé garage met 220 volt, helaas. Zou niet zo mogen zijn. Sterkte ermee.
 
Kennelijk is dit gebruikelijk omdat het anders wellicht niet goed afloopt als je mensen herkent op de beelden...
Hoezo wellich niet goed afloopt?
Je weet bij wie je 'vriendelijk' moet vragen voor je spulletjes. *O*


Of zit de dief in het bestuur van de VVE? :$ :X B|
 
Toch echt te zot voor woorden dat de VvE dit kan weigeren :/

Ben benieuwd of dit verhaal van privacy echt wettelijk geregeld is, of dat het iets is wat de VvE besloten heeft. Indien het laatste zou ik meteen een email rondsturen naar iedereen om te zorgen dat dit nu wel kan. Je betaald tenslotte zelf voor die camera's!

Van mij mogen de dieven vol met hun bakkes op het internet met alle gevolgen van dien. :(
 
Zou de volgende VVE-vergadering toch wel eventjes ter sprake brengen dat ik het nogal achterlijk vind dat zelfs de bestolene de camerabeelden niet kan bekijken als het mogelijk een insiderklusje is geweest en dat die camerabewaking van jullie allen is, en jij daar dus ook inzage in wilt hebben bij calamiteiten. Ik vind dit echt belachelijk; die beelden zouden wat mij betreft op de VVE-vergadering gezien moeten laten worden aan iedereen.

Echt te zot voor woorden dat je die niet mag inzien. Dat je ze niet zelf krijgt, dat kan ik nog wel begrijpen, maar dat zelfs de VVE waar je onderdeel van bent ze jou niet laat zien vind ik onbegrijpelijk.

Waar zijn ze bang voor? Op een aanklacht van de dader? Nou, laat maar komen dan.
 
Laatst bewerkt:
Prive parkeergarage, daar gaat privacy wetgeving niet op

EDIT: dacht ik

Als niemand het mag bekijken behalve de politie is die hele camerabewaking een grote farce.

Volgens mij is echt geen enkele wettelijke belemmering om die beelden met jou te delen. Hooguit als dit zo in de statuten van de VVE is vastgelegd dat dat niet mag. Maar ik verwacht dat als de beelden gemaakt zijn met camera's van de VVE, dat elk lid van de VVE deze in dit soort gevallen zou mogen inzien.
 
Ik ben een tijdje bestuurslid geweest van een VvE en hebben ook noodgedwongen camera's opgehangen. Dit is toen goedgekeurd tijdens de ledenvergadering en deze beelden waren voor alle inwoners vrij in te zien mits ze erom vroegen en een goede reden hadden. De VvE beheerder heeft ook nooit wat geroepen over privacy perikelen. Deze stonden allemaal op de bergingen gericht die alleen voor bewoners en inbrekers toegankelijk waren.
 
Ik ben een tijdje bestuurslid geweest van een VvE en hebben ook noodgedwongen camera's opgehangen. Dit is toen goedgekeurd tijdens de ledenvergadering en deze beelden waren voor alle inwoners vrij in te zien mits ze erom vroegen en een goede reden hadden. De VvE beheerder heeft ook nooit wat geroepen over privacy perikelen. Deze stonden allemaal op de bergingen gericht die alleen voor bewoners en inbrekers toegankelijk waren.


_O-
 
Er zijn gewoon wetten waaraan voldaan moet worden. Het lijkt mij dat je als VVE bestuurslid hier van op de hoogte bent of contact hebt met een advocaat of andere jurist die hier in kan ondersteunen.

Daarnaast kan er ook gewoon in de "huisregels" het één en ander opgenomen worden. Elke situatie is anders.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan