Gestolen Suzuki B-King / GSX1300BKA

Zika

Rookie
22 jan 2016
10
0
Gestolen tussen zondag 13:00u en dinsdag 13:00u uit besloten garage in Amsterdam-Zuidoost.
Zwarte B-King.
62-MG-HL
Bodis Q5 uitlaat.
Dynojet PC5

Heb de camerabeelden van de garage opgevraagd maar verwacht er niet veel van.

full
 
Dank.
Ligt waarschijnlijk al in stukjes.
Benieuwd wat de dagwaarde zal zijn.
 
Ben verzekerd voor diefstal, maar wat de verzekeraar ervoor zal geven?
 
De verzekering moet jou een aanbod doen.
dit vergelijk je met wat het jou zou kosten om een dergelijke motor in een zelfde staat te kunnen kopen.
Ah! maar jouw motor is weg...... dus hoe toon je staat aan..
Ik denk met rekeningen van onderhoud, onderdelen en recente foto's.
Is het aanbod te laag dan zijn er geheid beroepmogelijkheden.
Lees eerst maar eens je polis voorwaarden door.
Staat er een bij een dealer en is het aanbod fors lager? Nodig de expert dan uit voor een kop koffie bij de dealer.....

sterkte!

been there
done that
 
Laatst bewerkt:
Dank ook voor de info.
Had de B-King zelf geimporteerd uit België. Stond sinds januari op kenteken. Heb genoeg foto's gemaakt. Heb vorig week nog met een sjcam gereden waarop de kmstand van 10500 op staat. Hoop toch wel op 8-9k. In deze staat uit 2011 met Bodis en PC5 zal je hem denk ik niet voor minder dan 8500 vinden. Ik wacht het af.
 
Pfff balen, zit zelf ook in Zuidoost. Zo'n 3 weken geleden hebben ze een R1M gejat uit een ondergrondse garage vlakbij de Bijlmerdreef, motor stond er maar 2 a 3 uurtjes geparkeerd volgens het politiebericht.

Ik hou mijn ogen open!
 
Heb de foto en tekst overgenomen en op mijn Facebook gegooid.

You never know.

Klote man !!

Motor komt niet heel veel voor dus wie weet .
 
Ik heb ook eens uitgevraagd wat een diefstal verzekering nou inhoud in de praktijk bij diefstal.

Kort door de bocht......verzekeringsagent kijkt op marktplaats wat de gemiddelde vraagprijs is en daarbovenop jouw aantoonbare extra toevoegingen en daar word dan een "dagwaarde" op berekend.

Goede duidelijke recente foto's en documenten helpen daarbij.
 
Klote man. Ik ga verhuizen naar Rotterdam met een ondergrondse parkeerplaats, maar dit soort berichten stemt niet echt positief.
 
met een ondergrondse parkeerplaats, maar dit soort berichten stemt niet echt positief.

In Amsterdam zijn juist de ondergrondse parkeergarages onveilig geworden, en een auto of motor buiten parkeren in het zicht is wat veiliger. Vroeger hadden parkeergarages een opzichter of bewaker die naast het monitoren van de camera's om de zoveel tijd rondes liep. Met de komst van technologie zijn een hoop garages nu alleen voorzien van een camerasysteem met een toegangssysteem (pasje, code etc.)

Daarnaast krijgen wij zowat maandelijks op onze stadszender te zien dat woningcorporaties heel laks omgaan met het beveiligen van ondergrondse parkeergarages. Van toegangssystemen die plat liggen tot camera's die er hangen maar nog niet zijn aangesloten (nee ik heb het niet over dummies).

In sommige parkeergarages is het zo uit de hand gelopen, zoals bij mij om de hoek. Daar heb je een aantal nieuwe flats waarbij kopers ook nog een som geld betalen voor het kopen van een parkeerplek in een ondergrondse parkeergarage.

Nu is het daar bijna wekelijks raak, waardoor een hoop bewoners (die beschikken over een ondergrondse garage) hun auto of motor toch maar buiten zetten... |(
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit een gerichte actie was en geen spontane. Er staan meer motoren in de garage. De mijne stond in een hoek, het verst van de toegangspoort. Buiten staat er vaak een R1 en die staat er nog. Dus ja, buiten lijkt inderdaad veiliger.
Probeerde juist niet op te vallen. Alleen kenners zagen dat dit een Suzuki was, had nergens Suzuki emblemen staan. Reed alleen van werk(stond dan in privégarage) naar huis en af en toe een kleine tour. Ook altijd in m'n eentje. Heeft dus niet geholpen.
Wacht nog steeds op de camerabeelden. Ik heb het idee dat de VVE deze niet graag afstaan of willen tonen. Kent iemand de regelgeving voor het vrijgeven (verstrekken of tonen) van camerabeelden uit een privégarage?
 
Ik denk dat dit een gerichte actie was en geen spontane. Er staan meer motoren in de garage. De mijne stond in een hoek, het verst van de toegangspoort. Buiten staat er vaak een R1 en die staat er nog. Dus ja, buiten lijkt inderdaad veiliger.
Probeerde juist niet op te vallen. Alleen kenners zagen dat dit een Suzuki was, had nergens Suzuki emblemen staan. Reed alleen van werk(stond dan in privégarage) naar huis en af en toe een kleine tour. Ook altijd in m'n eentje. Heeft dus niet geholpen.
Wacht nog steeds op de camerabeelden. Ik heb het idee dat de VVE deze niet graag afstaan of willen tonen. Kent iemand de regelgeving voor het vrijgeven (verstrekken of tonen) van camerabeelden uit een privégarage?
Waar zijn die camera's voor als niemand naar de beelden kan kijken?
 
Via Stadgenoot verwezen naar de huismeester die weer toestemming moet krijgen van de VVE. Maar niemand die zegt: de beelden zijn bekeken en er is dit of dat te zien.
Wacht nu dus op de penningmeester van de VVE. Weet ook niet hoelang de beelden bewaard moeten worden.
 
Mja,camera's....
Als al te zien is dat hij weggehaald word is de kans op bruikbare gezichtsherkenning minimaal.

Voortaan maar een overactieve waakhond je motor laten bewaken ;)
 
Logisch dat ze moeilijk doen over de beelden. De privacy van de dader(s) moet natuurlijk wel gewaarborgd blijven :)
 
Dank ook voor de info.
Had de B-King zelf geimporteerd uit België. Stond sinds januari op kenteken. Heb genoeg foto's gemaakt. Heb vorig week nog met een sjcam gereden waarop de kmstand van 10500 op staat. Hoop toch wel op 8-9k. In deze staat uit 2011 met Bodis en PC5 zal je hem denk ik niet voor minder dan 8500 vinden. Ik wacht het af.

Klote man, zelf ook ervaring mee gehad helaas.
Vezekering moet een bedrag uitkeren waarvoor je een nieuwe kan kopen.
Het is een onderhandeling en ze doen je een bod, ben je het niet eens met het bod dan moeten ze met iets anders komen. Trek rustig twee uur voor een gesprek uit.
Goed voorbereiden dus en op MP en speurderd vergelijkbare motoren zoeken, goedkoopste en duurste een beetje middelen (wel like for like) en dan heb je je richt prijs.
Extra's als bodis en pc5 kunnen moeilijk worden tenzij je deze extra verzekerd hebt.
Verder alle bonnen erbij halen, foto's printen van de KM stand, foto's printen van de motor zelf, garage zoeken waar de motor geweest is en die bekend is met expertises. Wereldje is klein en als dat soort mensen tegen een schade expert zeggen dt de waarde 9k is dan is hij al snel 9k.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips.
Like voor like?
Wat de beelden betreft: Ik huur de plek bij stadgenoot.Stadgenoot verwijst naar de huismeester (Zone3, ingehuurd door VVE),deze verwijst naar VVE. VVE verwijst naar Stadgenoot en politie. Stadgenoot verwijst weer naar VVE. Gaat lekkerrr.
 
Met Like-For-Like bedoel ik dat je de goedkoopste en duurste fiest zoekt die in de buurt komt van de jouwe. Dus als je een dure hebt die vol carbon o.i.d. hangt maar de jouwe heeft dat niet dan is het niet de juiste vergelijking. Als je een dure hebt maar die heeft veel minder kilometers gaat het ook niet werken. Zorg dus dat je appels met appels vergelijkt en goed kan uitleggen waarom je dat is. Hoe aannemelijker je verhaal hoe eerder de verzekeraar er in mee zal gaan.

Mbt de beelden. Als het een openbare ruimte is dan zou je bij stadswacht moeten zijn. Doorgaans wordt ism de gemeente een gesloten camera systeem afgenomen en stadswacht en politie beschikken over de beelden. Staat er niets op de camera ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan