GESTOLEN: Yamaha R1 2009

Dani-81

MF veteraan
17 sep 2005
3.276
0
Beste M-Fers,

Namens mijn buurman, graag jullie aandacht voor het volgende:

GESTOLEN Yamaha R1 2009

De motor is gestolen in Rotterdam tijdens een proefrit door de zogenaamde 'potentiele' koper.

Deze zogenaamde koper gaf de sleutels van zijn Audi TT als borg.
Helaas bleek deze ook gestolen te zijn.

De politie heeft inmiddels videobeelden vanaf de van Brienenoordbrug in de richting van Breda ---> Rotterdam onderweg naar mijn buurman.

Helaas zijn er geen beelden van de motor in de tegenovergestelde richting.

Omschrijving van de R1:

Kenteken van de R1: MV-VL-19

Frame No. JYARN221OOO0O4482
Bouwjaar: 2009 (RN22)

Extra's:

akrapovic dempers + katvervanger
pipercross luchtfilter
led achterlicht
kleine kentekenplaathouder
knipperlichten voor in stadslichten verwerkt
pazzo rem+koppelingshendel met rode verstellers
pazzo veerpoot verstellers
gilles gplight verstelbare clipons
originele yamaha valblokken
duo afdekkapje
pirelli diablo supercorsa sc2's

km stand: 6600km

link naar marktplaats advertentie: http://verkopers.marktplaats.nl/11701203

De motor is aan 2 dingen duidelijk te onderscheiden van andere R1's:

1. de voorste knipperlichten zitten in de stadslichten, gat in zijkuip is dichtgemaakt met een custom-made dopje + Yamaha logo

2. Het kuipruitje van Fabbri is aan de onderzijde zwart gemaakt met folie, het was een volledig transparante ruit. De bedrading en achterzijde van dash waren zichtbaar en dit viel niet in de smaak. Vandaar de folie.



Omschrijving van dader:

Brabants accent
Donker haar, warrig model
Spleetje tussen voortanden
G-Star jas in antraciet/zwart met turquoise tekst
Spijkerbroek
Sportschoenen
Nederlandse nationaliteit
Ca. 25 jaar

Telefoonnummer die de dader gebruikte voor gesprekken: 06-34 46 93 70

De dader is omstreeks 14.30u weggereden uit de Christoffelkruid te Rotterdam.
De man droeg tijdens de proefrit de volgende spullen:

Zwarte helm
Zwarte handschoenen
Zwarte jas met rode accenten

Foto van de gestolen Audi TT:
Foto-QSQXXIJU.jpg



Als mensen de auto herkennen neem dan aub contact op.

Diverse tankstations in de omgeving zijn al benaderd voor eventuele videobeelden.

Als iemand iets gezien heeft in de buurt van Rotterdam ( Alexanderpolder ) graag een reactie via mail/ pb of als reactie in dit topic.

Alvast bedankt!!

Daniel



Edit: foto's van de R1 zijn zichtbaar in de advertentie, helaas zijn deze auteursrechtelijk beschermd.
Foto's komen z.s.m.!!
 
Laatst bewerkt:
dit zuigt echt hard.

Succes met de afhandeling.

Misschien nog even signalement van de man in kwestie erbij zetten (zowel hier als marktplaats), mogelijk is dit niet de eerste keer.
 
Laatst bewerkt:
Is het weer zover, de t*ringlijer :(

Heb al vaak van deze manier van werken gehoord, altijd originele papieren (rijbewijs) vragen of met 2 mensen laten komen, er blijft er altijd eentje achter als er een proefrit gemaakt gaat worden...

Heeft je buurman niets meer aan, maar kan altijd maar ff in de aandacht gegooid worden.
Post anders hier ook nog ff een feauteau, altijd makkelijk.

Hou m'n ogen open, succes met de afhandeling :/
 
Gvd, alweer eentje. :X

Papieren vragen is zowiezo verstandig, je kunt ook ff het kenteken invoeren op de RDW site, kun je zien of de auto als gestolen staat geregistreerd :Y

Helaas is dat nu te laat -O- sterkte ermee en ik hoop dat je hem terug vind
 
Gvd, alweer eentje. :X

Papieren vragen is zowiezo verstandig, je kunt ook ff het kenteken invoeren op de RDW site, kun je zien of de auto als gestolen staat geregistreerd :Y

Helaas is dat nu te laat -O- sterkte ermee en ik hoop dat je hem terug vind


Gewoon geldbedrag vooraf als borg vragen, testrit niet goed, geld terug. Heb je echt interesse in een motor, dan doe je dit wel.

Verzekering vergoed dit soort zaken ook niet zoals je bij Tijgertje al hebt kunnen zien met z'n Gixxer. Gewoon jezelf indekken tegen risico's. Jammer dat het zo moet maarja.
 
Gewoon geldbedrag vooraf als borg vragen, testrit niet goed, geld terug. Heb je echt interesse in een motor, dan doe je dit wel.

Verzekering vergoed dit soort zaken ook niet zoals je bij Tijgertje al hebt kunnen zien met z'n Gixxer. Gewoon jezelf indekken tegen risico's. Jammer dat het zo moet maarja.

En dan blijkt de motor gestolen en is je geld bij terugkomst weg. :W Als je echt interesse hebt dan blijkt het vaak wel uit de persoon die komt rijden en het verhaal vooraf, hoewel je natuurlijk altijd professionals ertussen hebt zitten.

Wel enorm balen hoor.
 
Wat een verhaal :/ goed balen.. hoop dat ze die oplichter/dief/crimineel snel ff inrekenen.. Voortaan dus maar, Paspoort/ID inleveren, foto maken op het gezicht, en Bankpasje in bewaring... en dan succes met de proefrit..

kom voor mijn werk in Rotterdam altijd maar zo te lezen dus al richting Breda vertrokken :/
Succes voor je buurman in ieder geval!
 
En dan blijkt de motor gestolen en is je geld bij terugkomst weg. :W Als je echt interesse hebt dan blijkt het vaak wel uit de persoon die komt rijden en het verhaal vooraf, hoewel je natuurlijk altijd professionals ertussen hebt zitten.

Wel enorm balen hoor.


Dan doe je een kentekencheck vooraf. Als particulier verkoper moet je je gewoon indekken tegen risico's. Zoals je ziet werkt vertrouwen niet altijd, en dat is jammer, maar ik heb liever even iets minder vertrouwen in de koper dan dat ik straks duizenden euro's kwijt ben.

Hoe dan ook, TS, balen, hoop dat je 'm terugvind!
 
Gvd, alweer eentje. :X

Papieren vragen is zowiezo verstandig, je kunt ook ff het kenteken invoeren op de RDW site, kun je zien of de auto als gestolen staat geregistreerd :Y

Helaas is dat nu te laat -O- sterkte ermee en ik hoop dat je hem terug vind


Helaas is dat niet altijd even betrouwbaar.
Het kenteken van de TT was gecheckt en er kwam geen melding naar voren op de RDW.

Toen de politie het ging checken kregen ze wel door dat de auto in September gestolen was.
Hun gaven ook al aan dat de site van de RDW niet altijd correct is.
 
En dan blijkt de motor gestolen en is je geld bij terugkomst weg. :W Als je echt interesse hebt dan blijkt het vaak wel uit de persoon die komt rijden en het verhaal vooraf, hoewel je natuurlijk altijd professionals ertussen hebt zitten.

Wel enorm balen hoor.


De 'koper' heeft afgelopen week diverse keren contact gezocht met m'n buurman.
Vandaag bij aankomst bleek het een hele relaxte gast te zijn en kwam zeer geinteresseerd over...

Als je dan ook nog sleutels krijgt van een Audi, die volgens RDW niet gestolen is, komt het natuurlijk betrouwbaar over.

Vuile fucker!

Gasten zijn zo geslepen en sneaky.
 
Laatst bewerkt:
Verschrikkelijk lijkt dit, zieke figuren zijn dat die dit doen. :r

Hopelijk word de motor gevonden, al is de kans niet al te groot helaas. -O-


Gewoon geldbedrag vooraf als borg vragen, testrit niet goed, geld terug. Heb je echt interesse in een motor, dan doe je dit wel.
Geld bedrag als borg vragen is ook niet risico vrij, je kan ook vals geld krijg en dit kan je niet zomaar zien.
Zie tegenwoordig is steeds meer winkels apparatuur om geld op echtheid te controleren.

Belachelijk vaak gebeurt tegenwoordig dat ze je motor stelen tijdens een proefrit, helaas kan je nooit helemaal hier tegen indekken.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wel heel dichtbij mijn huis(woon zelf in Prinsenland)

Zal goed opletten, hopelijk wordt ie teruggevonden. Welke buurt/straat is dat eigenlijk? Komt zo bekend voor
 
begrijp het niet helemaal, komen met een gestolen TT, die omgekat nog wel iets meer opbrengt als die hele mooie R1, en gaan dan weg met de R1?

Misschien mag jij als genoegdoening de TT wel houden.

succes verder, zonde van die prachtige R1.

OpgeletOpInternet.nl - Forumindex

Diefstal BMW K1200RS bij proefrit

[Artikel] Motor gestolen na proefrit

Meangreengirl in "Gestolen in Leusden: Yamaha FJR1300A MV-..."

Motor gestolen tijdens proefrit

Opvallend is dat er meerdere zaken sprake is van een Nederlandse 'getinte' man.
zegt dat je buurman iets?
 
Laatst bewerkt:
de sloten en alarmen worden steeds beter, nu gaat die kl CENCUUR er op deze manier mee aan de haal.
ik denk als ik mijn motor weg doen dat ik hem gewoon in ruil bij de dealer

sterkte in ieder geval
 
Hoe zag de persoon eruit die hem gejat heeft!? En de naam die hij op heeft gegeven? Mogelijk nog mail en nummers?


Sterkte iig!
 
Wat een brutaliteit man! Een normaal iemand kan het niet over zn hart krijgen...niet normaal wat een klerestreek!! Vergoed de verzekering dit trouwens echt niet? Bij een auto ga je met een proefrit gewoon achterin zitten, maar zoiets kan met de motor natuurlijk niet. Echt hiertegen wapenen kan volgens mij niet...gladjanussen zijn gewoon goed hierin; je vertrouwt ze gewoon. Maar goed. Hopenlijk komt de R eins nog terug, ik hou me ogen open in ieder geval! Sterkte.
 
balen, voor jou is het te laat, maaris een proefrit eigenlijk wel nodig? Als de motor er netjes uitziet.zonder schade enzo.dan is een proefrit niet nodig hoor.
 
Dit is wel heel dichtbij mijn huis(woon zelf in Prinsenland)

Zal goed opletten, hopelijk wordt ie teruggevonden. Welke buurt/straat is dat eigenlijk? Komt zo bekend voor

Dat is dan inderdaad dichtbij.
De wijk die je ziet op de foto's is de Kruidenbuurt in Ommoord.
 
@ BeFZ1, Bidle

Exacte omschrijving van de dader zal ik vragen aan mijn buurman.

Helaas blijkt het om een telefoonnummer te gaan vanaf een prepaid kaart.
Heb dit laten checken ( wat connecties in de telefonie ).


De dader vertelde uit de regio van Eindhoven te komen.
Had ook een Brabants accent.
Hij kan natuurlijk overal vandaan komen maar zijn er in de buurt van Eindhoven bekende 'hangplekken' voor motoren?

Zoals klaverbladen, of grote motorzaken waar veel mensen komen etc.?

Ook al is die locatie in Roosendaal of weet ik het waar, geef het door.
We rijden van het weekend wel heel Brabant door ( ondanks dat we in ons achterhoofd houden dat de motor waarschijnlijk spoorloos is ).

Maar je weet maar nooit...
 
Edit: info geplaatst over dader in opening topic
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan