GESTOLEN: Yamaha R1 2009

Edit: info geplaatst over dader in opening topic
En nu maar hopen dat e.e.a. nog een beetje rap & redelijk voor je uitkomt.
Wat een k#tstreek :r .

Sterkte met al het gedoe.

Dusss: uitkijken naar:


Omschrijving van dader:

Brabants accent
Donker haar, warrig model
Spleetje tussen voortanden
G-Star jas in antraciet/zwart met turquoise tekst
Spijkerbroek
Sportschoenen
Nederlandse nationaliteit
Ca. 25 jaar

De man droeg tijdens de proefrit de volgende spullen:

Zwarte helm
Zwarte handschoenen
Zwarte jas met rode accenten
 
Laatst bewerkt:
Edit: omschrijving motor aangepast
 
Laatst bewerkt:
Helaas blijkt het om een telefoonnummer te gaan vanaf een prepaid kaart.
Heb dit laten checken ( wat connecties in de telefonie ).

Kunnen ze ook niet het IMEI nr en telfoon type achterhalen? Als ik inlog bij telfort telefonie zie ik meteen mijn type telefoon op de inlog pagina. druk ik mijn simkaart in een andere tel. veranderd de telefoon op de website automatisch. lijkt me dat ze dit doen aan de hand van het IMEI nr.
 
@ BeFZ1, Bidle

Exacte omschrijving van de dader zal ik vragen aan mijn buurman.

Helaas blijkt het om een telefoonnummer te gaan vanaf een prepaid kaart.
Heb dit laten checken ( wat connecties in de telefonie ).


De dader vertelde uit de regio van Eindhoven te komen.
Had ook een Brabants accent.
Hij kan natuurlijk overal vandaan komen maar zijn er in de buurt van Eindhoven bekende 'hangplekken' voor motoren?

Zoals klaverbladen, of grote motorzaken waar veel mensen komen etc.?

Ook al is die locatie in Roosendaal of weet ik het waar, geef het door.
We rijden van het weekend wel heel Brabant door ( ondanks dat we in ons achterhoofd houden dat de motor waarschijnlijk spoorloos is ).

Maar je weet maar nooit...


In Eindhoven zijn er een paar hangplekken waar motoren komen, denk alleen niet dat de dief zich daar zo snel zal bevinden. Ik denk, mocht de dader uit eindhoven komen dat het of ergens in vaartbroek, of in woensel-west/strijp staat.
 
Ik zit nu momenteel op m'n werk in Den Haag, maar om 5 uur ga ik weer richting Eindhoven(Daar woon ik). Ik zal goed opletten of ik een zwarte r6 R1 ;) tegenkom, zal wel een extra rondje in eindhoven maken. Is er een mobielnummer die we kunnen bellen als we de dader tegenkomen?
 
Laatst bewerkt:
je durft verdomme je moter toch niet te verkopen als je dit allemaal hoort........

Het wordt steeds gekker ja :(

Ik ga nooit in mijn eentje naar een bike kijken, neem altijd wel iemand mee met ''technische kennis'' ofzo...
Voor de verkoper ook weer veiliger als er eentje achterblijft, komt ie niet terug, heb je gelijk een medeverdachte die je kunt overdragen aan de politie. Het risico voor hun is dan ook gelijk te groot. Blijft tricky als ze in hun eentje komen.

Hoop dat ze z'n bike nog terugvinden, blijft eeuwig zonde :/
 
Ik zit nu momenteel op m'n werk in Den Haag, maar om 5 uur ga ik weer richting Eindhoven(Daar woon ik). Ik zal goed opletten of ik een zwarte r6 tegenkom, zal wel een extra rondje in eindhoven maken. Is er een mobielnummer die we kunnen bellen als we de dader tegenkomen?

Zie link naar Marktplaats advertentie.
Daar staat de tel.nr van m'n buurman.
 
In Eindhoven zijn er een paar hangplekken waar motoren komen, denk alleen niet dat de dief zich daar zo snel zal bevinden. Ik denk, mocht de dader uit eindhoven komen dat het of ergens in vaartbroek, of in woensel-west/strijp staat.

Bedankt voor de tip. We gaan daar rondkijken.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt steeds gekker ja :(

Ik ga nooit in mijn eentje naar een bike kijken, neem altijd wel iemand mee met ''technische kennis'' ofzo...
Voor de verkoper ook weer veiliger als er eentje achterblijft, komt ie niet terug, heb je gelijk een medeverdachte die je kunt overdragen aan de politie. Het risico voor hun is dan ook gelijk te groot. Blijft tricky als ze in hun eentje komen.

Hoop dat ze z'n bike nog terugvinden, blijft eeuwig zonde :/

Ja die is ook al eens langs geweest. Had iemend zijn vriendin achter gelaten, bleek achteraf een gehuurde prostituee te zijn die nergens van wist, alleen dat ze daar even mee naar toe moest en op de bank zitten.
 
Een brabander ? dat kannie, dat zijn toch alleen maar goeie mensen ?

Maar succes met de zoektocht.
Hopelijk komt ie in nette staat weer terug.



en ook deze motordief mag de vinkentering krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik lees hoe geslepen de dief te werk is gegaan lijkt het me zeer sterk dat deze vriendelijke vriend rondjes blijft rijden op de R1. Ze weten denk ik donders goed wat ze jatten en waar ze het kwijt kunnen (buitenland?).
 
Als ik lees hoe geslepen de dief te werk is gegaan lijkt het me zeer sterk dat deze vriendelijke vriend rondjes blijft rijden op de R1. Ze weten denk ik donders goed wat ze jatten en waar ze het kwijt kunnen (buitenland?).

We weten ook dat de motor eigenlijk gewoon weg is...maar je weet nooit..

Politie vertelde een verhaal van een auto.
Was 2 jaar na diefstal teruggevonden, reed gewoon rond met originele sleutels en exact hetzelfde kenteken :X
 
Ik werk in eindhoven, tegen vaartbroek aan, kom er bijna iedere dag ff boodschappen doen en heb er gewoond. zal uitkijken voor je, ook in geldrop, vlakbij eindhoven, waar ik woon. wat is de kleur ogen van de *******lijder. Ik heb ook een brabants accent, donker warrig haar en een klein spleetje tussen mijn tanden. gelukkig gelooft niemand meer dat ik 25 ben....
 
Dit is echt onwijs klote zeg!

Helaas niet de eerste keer dat een motor op deze wijze wordt weggenomen. De werkwijze met de auto is namelijk alsvolgt:

Dader komt met een auto en een gestolen/gevonden afstandbediening. Hij zegt dat hij zijn auto laat staan als borg voor de proefrit en laat via de afstandsbediening de alarmlichten knipperen om te laten zien dat het zijn auto is. In werkelijkheid is er een tweede persoon die de echte afstandsbediening van de auto heeft en op precies hetzelfde moment de afstandsbediening bedient als de dader. Hierdoor lijkt de afstandsbediening van de dader te werken, wat niet echt zo is. De dader laat vervolgens de gestolen/gevonden afstandsbediening bij de verkoper die hier (onterecht) een veilig gevoel door krijgt.


Dader gaat zijn proefrit maken en op het moment dat de verkoper even niet oplet rijdt dader 2 weg met de auto...

Zo is een paar maanden terug ook een GS weggenomen uit Alkmaar. Dit was een tijd terug op opsporing verzocht. Maar als ik de reacties lees maak ik op dat deze MO (modus operandi) vaker voorkomt.

Nu vraag ik mij af: Wat is er met die audi TT gebeurd? Was ie "ineens" weg of stond deze er nog steeds?

Wanneer iemand een proefrit maakt is er de mogelijkheid een "contract" in te vullen met daarop de gegevens van de bestuurder (over te nemen van een rijbewijs). Check bij het rijbewijs goed de foto, want ook deze kan gestolen zijn.
In het contract staat ook dat er bij ontstane schade de kopende partij aansprakelijk is. Op deze manier heb je altijd iets op papier staan voor het geval dat.. Deze contracten staan volgens mij gewoon op internet...

Heel veel sterkte voor je buurman in ieder geval.. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de verzekering nog iets gaat uitkeren? Weet jij hoe dat afgelopen is?
 
Dit is echt onwijs klote zeg!

Helaas niet de eerste keer dat een motor op deze wijze wordt weggenomen. De werkwijze met de auto is namelijk alsvolgt:

Dader komt met een auto en een gestolen/gevonden afstandbediening. Hij zegt dat hij zijn auto laat staan als borg voor de proefrit en laat via de afstandsbediening de alarmlichten knipperen om te laten zien dat het zijn auto is. In werkelijkheid is er een tweede persoon die de echte afstandsbediening van de auto heeft en op precies hetzelfde moment de afstandsbediening bedient als de dader. Hierdoor lijkt de afstandsbediening van de dader te werken, wat niet echt zo is. De dader laat vervolgens de gestolen/gevonden afstandsbediening bij de verkoper die hier (onterecht) een veilig gevoel door krijgt.


Dader gaat zijn proefrit maken en op het moment dat de verkoper even niet oplet rijdt dader 2 weg met de auto...

Zo is een paar maanden terug ook een GS weggenomen uit Alkmaar. Dit was een tijd terug op opsporing verzocht. Maar als ik de reacties lees maak ik op dat deze MO (modus operandi) vaker voorkomt.

Nu vraag ik mij af: Wat is er met die audi TT gebeurd? Was ie "ineens" weg of stond deze er nog steeds?

Wanneer iemand een proefrit maakt is er de mogelijkheid een "contract" in te vullen met daarop de gegevens van de bestuurder (over te nemen van een rijbewijs). Check bij het rijbewijs goed de foto, want ook deze kan gestolen zijn.
In het contract staat ook dat er bij ontstane schade de kopende partij aansprakelijk is. Op deze manier heb je altijd iets op papier staan voor het geval dat.. Deze contracten staan volgens mij gewoon op internet...

Heel veel sterkte voor je buurman in ieder geval.. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de verzekering nog iets gaat uitkeren? Weet jij hoe dat afgelopen is?

Nee, die was niet weg. De TT stond gewoon nog voor de deur bij mijn buurman.
Is begin van de avond weggehaald door de takeldienst van de politie.

Buurman heeft de dader ook rijdend aan zien komen.

Over het uitkeren heb ik niets gehoord, het is gisteren pas gebeurd.
Maar zodra er meer bekend is plaats ik dat wel op het forum.
 
Zo wat een k*t streek.

Heb in korte tijd 2x een motor gehaald in de buurt van roosendaal en eindhoven. Zo te zien worden deze goeie verkopers steeds zelfdzamer :X Al haalde ik de motor wel op met 4 man, wel zo handig :P
 
@ BeFZ1, Bidle

Exacte omschrijving van de dader zal ik vragen aan mijn buurman.

Helaas blijkt het om een telefoonnummer te gaan vanaf een prepaid kaart.
Heb dit laten checken ( wat connecties in de telefonie ).


De dader vertelde uit de regio van Eindhoven te komen.
Had ook een Brabants accent.
Hij kan natuurlijk overal vandaan komen maar zijn er in de buurt van Eindhoven bekende 'hangplekken' voor motoren?

Zoals klaverbladen, of grote motorzaken waar veel mensen komen etc.?

Ook al is die locatie in Roosendaal of weet ik het waar, geef het door.
We rijden van het weekend wel heel Brabant door ( ondanks dat we in ons achterhoofd houden dat de motor waarschijnlijk spoorloos is ).

Maar je weet maar nooit...

Er van uit gaande dat iemand die gewoon op klaarlichte dag even je motor op komt halen niet eerlijk is over waar hij vandaag komt, waar is die TT gestolen? Als dat in de buurt is geweest kan dat misschien betekenen dat hij zelf ook in de buurt woont? Heb je trouwens geen nummer/mail of ID van hem ?

Sterkte in ieder geval! Erg nette bike..
 
of met 2 mensen laten komen, er blijft er altijd eentje achter als er een proefrit gemaakt gaat worden...

Dat helpt meestal niet, omdat de dief dan meestal een onschuldige meeneemt/mee gelokt heeft met de vraag of degene hem even wil helpen...

Met het gevolg: je staat samen te wachten op je gestolen motor -O-

Maar inderdaad, samen...is niet alleen.
 
Laatst bewerkt:
@ BeFZ1, Bidle

Exacte omschrijving van de dader zal ik vragen aan mijn buurman.

Helaas blijkt het om een telefoonnummer te gaan vanaf een prepaid kaart.
Heb dit laten checken ( wat connecties in de telefonie ).


De dader vertelde uit de regio van Eindhoven te komen.
Had ook een Brabants accent.
Hij kan natuurlijk overal vandaan komen maar zijn er in de buurt van Eindhoven bekende 'hangplekken' voor motoren?

Zoals klaverbladen, of grote motorzaken waar veel mensen komen etc.?

Ook al is die locatie in Roosendaal of weet ik het waar, geef het door.
We rijden van het weekend wel heel Brabant door ( ondanks dat we in ons achterhoofd houden dat de motor waarschijnlijk spoorloos is ).

Maar je weet maar nooit...


Nou blijft ie zeker binnen met de motor.
 
In de diverse topics waarin een motor gestolen is weet men vaak de eigenaar te betichten van dommigheid en naief handelen.
Heel vaak is een transactie nog steede een kwestie van interactie en vertrouwen,dat dit beschaamd wordt is niet reden om met een vingertje naar de eigenaar te wijzen.

Ik denk dat velen wel het engelse programma's " oplichters ontmaskerd" kennen,daarin wordt duidelijk hoe gehaaid die lui zijn.

Een voorbeeld wat we zelf hebben meegemaakt: Tijdens een avond met familie in een entertainment centrum liepen diverse personen om de boel te vermaken.
1 daarvan toonde interesse in het horloge van mijn broer wat ie om zijn pols had en gaf aan 't een mooi exemplaar te vinden.
Het was een geanimeerd gesprek over horloges in 't algemeen en hij zei horlogemaker te zijn geweest,vandaar het opvallen van het horloge.
We zaten er allen gezellig om heen met onze neus erbovenop.

De beste man wenste ons een prettige avond en liep verder om ander tafels te animeren.
Kwam ie na een klein half uur vragen of mijn broer zijn horloge terugwilde!........
Had ie van zijn pols gehaald zonder dat iemand,zelfs mijn broer 't merkte.

En daarbij,werkend in de autoschadewereld zie ik met regelmaat de trucs die worden uitgehaald om bij een auto in te breken,spullen eruit te halen ,of de auto in het geheel mee te nemen.
Zelfs een benz met alle toeters en bellen wordt meegenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan