GESTOLEN: Yamaha R1 2009

Kunnen ze ook niet het IMEI nr en telfoon type achterhalen? Als ik inlog bij telfort telefonie zie ik meteen mijn type telefoon op de inlog pagina. druk ik mijn simkaart in een andere tel. veranderd de telefoon op de website automatisch. lijkt me dat ze dit doen aan de hand van het IMEI nr.
dan moet ie nog op naam staan oid ;) als jij een prepaid telefoontje koopt en nooit die 5eu extra beltegoed opneemt (die je krijgt door te registreren) ben je vrijwel anoniem, hoogstens dat ze de verkoper kunnen achterhalen samen met het imei nummer, dat brengt je iets dichter bij maar dan heb je nog steeds weinig concreets.

maargoed, wederom dus alleen contact gehad via de telefoon, geen e-mail? tot nog toe is het enige wat ik van die gasten lees dat ze bellen, nooit mailen, misschien een tip om geen telefoonnr bij je advertenties te zetten?

verder zou ik bij een proefrit sowieso een ID vragen en een foto nemen van de persoon. wordt ie gejat? Smile, je gaat op geenstijl.
 
Laatst bewerkt:
In de diverse topics waarin een motor gestolen is weet men vaak de eigenaar te betichten van dommigheid en naief handelen.
Heel vaak is een transactie nog steede een kwestie van interactie en vertrouwen,dat dit beschaamd wordt is niet reden om met een vingertje naar de eigenaar te wijzen.

Ik denk dat velen wel het engelse programma's " oplichters ontmaskerd" kennen,daarin wordt duidelijk hoe gehaaid die lui zijn.

Een voorbeeld wat we zelf hebben meegemaakt: Tijdens een avond met familie in een entertainment centrum liepen diverse personen om de boel te vermaken.
1 daarvan toonde interesse in het horloge van mijn broer wat ie om zijn pols had en gaf aan 't een mooi exemplaar te vinden.
Het was een geanimeerd gesprek over horloges in 't algemeen en hij zei horlogemaker te zijn geweest,vandaar het opvallen van het horloge.
We zaten er allen gezellig om heen met onze neus erbovenop.

De beste man wenste ons een prettige avond en liep verder om ander tafels te animeren.
Kwam ie na een klein half uur vragen of mijn broer zijn horloge terugwilde!........
Had ie van zijn pols gehaald zonder dat iemand,zelfs mijn broer 't merkte.

En daarbij,werkend in de autoschadewereld zie ik met regelmaat de trucs die worden uitgehaald om bij een auto in te breken,spullen eruit te halen ,of de auto in het geheel mee te nemen.
Zelfs een benz met alle toeters en bellen wordt meegenomen.




Ik doe hetzelfde met damesslipjes. :P
 
Ik doe hetzelfde met damesslipjes. :P

Veel succes
FatLady.jpg


Back to topic
 
verder zou ik bij een proefrit sowieso een ID vragen en een foto nemen van de persoon. wordt ie gejat? Smile, je gaat op geenstijl.
Ik zou (persoonlijk) nooit een wild vreemde op mijn motor laten rijden.
Ook niet na het ondertekenen van papieren....die gasten hebben toch geen poen als er iets gebeurd.
Maar goed daar koop je nu niks meer voor.
Ik weet hoe het voelt...ooit is ook mijn CBR1000 gejat.
De onmacht is het die nu knaagt. :(
 
Na het lezen van de zoveelste diefstal geldt voor mij :
Vertrouwd kontakt maken , dmv bellen ,mailen en adres gegevens . (Ook huistelefoon)
Afspreken het bedrag neerleggen als onderpand en anders sodemieteren ze maar op .

Je hebt goedkope geldcheckers mocht je dat ook al niet vertrouwen.
 
waarom wil iemand in godsnaam een proefrit maken op een motor als deze R1? Om te kijken of tie lekker trekt?
Maar goed, proefrit? -> vraagprijs achterlaten
 
Vind het allemaal ook vreemd.

Heb ook geen proefrit gemaakt met mijn particulier aangekochte CBR 1000RR uit 2004. Motor was gewoon netjes en gaf geen enkele blijk van een schadeverleden. Eerste ritje was pas na betaling en overschrijving. In overleg nog wel even kenbaar gemaakt dat ik de motor nog wel wil kunnen terugbrengen mochten de eerste meters me zwaar tegenvallen. Was geen probleem. Echter ben ik na het wegrijden toch maar in 1 streep naar huis 'gereden' })
 
Mooie F*Kzooi trouwens... hopelijk rijdt de dief zich bijna dood waarna hij verschrikt afstapt, de motor op de std zet, en dan bezwijkt aan een hartaanval ofzo. (soort 'final destination' einde zeg maar (H))
 
Gvd, alweer eentje. :X

Papieren vragen is zowiezo verstandig, je kunt ook ff het kenteken invoeren op de RDW site, kun je zien of de auto als gestolen staat geregistreerd :Y

Helaas is dat nu te laat -O- sterkte ermee en ik hoop dat je hem terug vind

Als ik het kenteken invoer van de audi in dit topic staat er: Geregistreerd als gestolen Nee

RDW is dus niet altijd up to date...
 
De "ruil" snap ik wel. Een TT van 11 a 12 jaren oud levert minder op dan zo'n mooie R1.
Succes met de zoektochten.
 
Proefrit maken bij zo'n dure aankoop is vrij normaal.
Het aankoopbedrag achterlaten is toch wel moeilijk hoor,ook hier is het een kwetsie van vertrouwen.

Wat men kan doen is voor de proefrit de politie bellen en het één en ander opvragen van de evt: koper en de auto waar hij mee komt aan rijden.
Lijk mij dat de politie dit zal waarderen,zoniet dan kunnen ze van mij in de goot verzuipen.(net als de dief)

Succes met de afhandeling.
 
Proefrit maken bij zo'n dure aankoop is vrij normaal.
Het aankoopbedrag achterlaten is toch wel moeilijk hoor,ook hier is het een kwetsie van vertrouwen.

Wat men kan doen is voor de proefrit de politie bellen en het één en ander opvragen van de evt: koper en de auto waar hij mee komt aan rijden.
Lijk mij dat de politie dit zal waarderen,zoniet dan kunnen ze van mij in de goot verzuipen.(net als de dief)

Succes met de afhandeling.

Proefrit, bij een fiets uit 2009. zonder schade. kan je toch ook altijd afspreken van, als er iets mee is. bijv bij de 1e rit of als de koper hem naar huis rijd. dat die dan meteen terug komt? van mij zal iemand niet zomaar een ritje erop mogen maken..
 
Vervelend allemaal. Grote vraag is wat je echt kunt doen om dit te voorkomen. Auto achterlaten en voor proefrit checken bij RDW zou toch waterdicht moeten zijn, maar dat is dus blijkbaar ook al niet meer het geval (wel apart, op de site van RDW staat dat die auto 3 dagen voor de diefstal voor het laatst tenaam gesteld is. Dat is toch wel heel apart voor een auto die in september gestolen is).

Wat mij in ieder geval een goede optie lijkt is het nemen van een foto van de koper/dader voor de proefrit. En dan wel een goede foto (scherp, voldoende kwaliteit). Het idee dat je je foto in Opsporing Verzocht voorbij ziet komen lijkt me toch redelijk afschrikwekkend.

Andere optie is wellicht bij de andere persoon langs gaan. Dus dat je zelf op je motor stapt en er naar toe rijdt. En dan wel echt bij iemand naar binnen gaan en een kopje koffie doen (dus niet dat je ergens afspreekt en de persoon in kwestie toevallig net uit het steegje naast het huis komt lopen onder het motto ik zag je aankomen, want dan ben je nog de l*l).

Nog meer suggesties of is het door mij genoemde ook niet waterdicht?
 
Laatst bewerkt:
Proefrit maken bij zo'n dure aankoop is vrij normaal.
Het aankoopbedrag achterlaten is toch wel moeilijk hoor,ook hier is het een kwetsie van vertrouwen.

Wat men kan doen is voor de proefrit de politie bellen en het één en ander opvragen van de evt: koper en de auto waar hij mee komt aan rijden.
Lijk mij dat de politie dit zal waarderen,zoniet dan kunnen ze van mij in de goot verzuipen.(net als de dief)

Succes met de afhandeling.

Ja... Haha.. de politie heeft niks beters te doen...
Alsof je via de telefoon de tenaamgestelde van een kenteken kan navragen B| ..
Wie zegt niet dat jij iemand thuis op wilt zoeken om een verkeersruzie uit te vechten..
Dat gaat hem niet worden nie.... :N
 
Iedereen bedankt voor de tips en de berichten.
Tot op heden niets vernomen helaas...
 
~
Vervelend allemaal. Grote vraag is wat je echt kunt doen om dit te voorkomen. Auto achterlaten en voor proefrit checken bij RDW zou toch waterdicht moeten zijn, maar dat is dus blijkbaar ook al niet meer het geval (wel apart, op de site van RDW staat dat die auto 3 dagen voor de diefstal voor het laatst tenaam gesteld is. Dat is toch wel heel apart voor een auto die in september gestolen is).quote]

Ik zou bovenstaande maar eens gaan checken, inderdaad wel zeer vreemd.

Succes met deze zaak.
 
Dammmm.... wat een !@#$ figuur. Tegenwoordig ga je niet eens meer akkoord met een auto als onderpand. Nee hoor als borg geven ze maar 90% van het aankoopbedrag. Zo niet dan word er niet proef gereden. Copy rijbewijs, ID ect is misschien ook geen overbodige luxe. Het gaat misschien allemaal wat ver maar beter zo dan niks meer in handen.

Suc6 met de afhandeling.
 
Net de RDW-site gecheckt, de TT staat daar niet als gestolen vermeld. :?

Wel op 11 oktober jl. van eigenaar gewisseld. Eigenaar heeft auto zeker nog niet als gestolen opgegeven...
 
Als ik het kenteken invoer van de audi in dit topic staat er: Geregistreerd als gestolen Nee

RDW is dus niet altijd up to date...

Daar is de TS dus achter gekomen. B|

Dit topic is een dag voordat er mensen voor mijn motor kwamen kijken gestart. Toen ze vroegen of ze mochten rijden: Ja, als je het bedrag als borg geeft.

Die jongen keek wel ff raar, maar hij had het toch gegeven.

Alle briefjes onder zon blauwe lamp gehouden, mochten ze vals zijn ;)

Klinkt overdreven, maar het is wel waterdicht
 
Daar is de TS dus achter gekomen. B|

Dit topic is een dag voordat er mensen voor mijn motor kwamen kijken gestart. Toen ze vroegen of ze mochten rijden: Ja, als je het bedrag als borg geeft.

Die jongen keek wel ff raar, maar hij had het toch gegeven.

Alle briefjes onder zon blauwe lamp gehouden, mochten ze vals zijn ;)

Klinkt overdreven, maar het is wel waterdicht

Blijf het een moeilijk verhaal vinden. Heb het topic van teigertje (suus 600) ook door zitten spitten. Het zijn zeer gehaaide mensen inderdaad
Ik ben zelf ook een potentiele koper aan het uithangen (maar dan een echte natuurlijk :)), maar als iemand mij vraagt duizenden euro's achter te laten om een proefritje te maken, dan laat ik het denk ik ook maar voor wat het is.
Aan de andere kant vind ik het volkomen logisch als koper om je in te dekken.

Ik als koper maak van te voren ook duidelijke afspraken met de verkoper dat ik serieus interesse heb, maar wel wil rijden als alles bevalt.
Ik ga bijvoorbeeld a.s. zaterdag kijken/proefrijden bij een particulier. Daar afgesproken dat ik met rijbewijs en paspoort (origineel) aan kom zetten.

Zelf een keer een motor particulier verkocht waarbij ik zijn vader als onderpand in huis heb genomen :-). Een keer zelf gekocht waarbij de verkoper op een andere motor meereed.

Natuurlijk geen garantie, maar het schijnt tegenwoordig nodig te zijn drastische maatregelen te nemen als verkoper.

Erg jammer.

@TS: ik zal mijn ogen open houden in het brabantse land (Den Bosch-Tilburg). Deze fiets moet zeker opvallen....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan