[GESTOLEN] Yamaha XT600Z Tenere 1988 MB-JX-51

Mike_the_Bike

MF veteraan
2 jul 2008
1.898
2
Gorinchem
In de nacht van zondag op maandag 6 juni 2011 is uit een pakhuis aan de Melkstraat 13 in het centrum van Gorinchem mijn Yamaha XT600Z Tenere (model 3AJ) uit 1988 gestolen.

3aj_zijkant.jpg


3aj_voor.jpg


Kenteken MB-JX-51
Framenr 3AJ002174

Voorzien van praktisch nieuwe Michelin T63 banden, vrijwel nieuw Renthal stuur, wegvouwbare endurospiegels en nieuwe Acerbis handkappen (wit)

Bijzondere kenmerken:
  • op het kuipje zijn 'inbouw' knipperlichten gemonteerd, dus geen uitstekende
  • wit met rode stuurrol van Renthal
  • RAM mount kogel op stuur gemonteerd
  • carterplaat ontbreekt
  • hij druppelt benzine uit de rechterbenzinekraan;ik had er een doekje omheen zitten

Ik had 'm nota bene nét ingeruild bij Bolski en het is een motor die voor het goede doel naar Gambia zou gaan. Extra zuur voor Riders for Health dus, want -1 motorfiets voor de artsen ginds :N
 
Laatst bewerkt:
Tsjaa daar zijn weer geen woorden voor zelfs het spul op leeftijd (daarom zeker niet minder mooi!) kunnen ze ook al gebruiken.

Edit: Nog misselijker dat hij al voor een goed doel was bestemd -O-
 
Laatst bewerkt:
Heel erg klote dit, krijg wel het gevoel dat er meer en meer gestolen wordt. Iemand die dit kan bevestigen met officiele cijfers?

Ik zal uiteraard mijn ogen openhouden maar heb een vermoeden dat we die niet meer gaan zien. -O-
 
Dit is toch echt fucking ongelooflijk. Zet het bericht ook even op www.tenere.nl
Zeker met die knipperlichten is ie echt heel herkenbaar.

'[GESTOLEN] Yamaha XT600Z Tenere 1988' > '[GESTOLEN] Yamaha XT600Z Tenere 1988 MB-JX-51'
 
In de nacht van zondag op maandag 6 juni 2011 is uit een pakhuis aan de Melkstraat 13 in het centrum van Gorinchem mijn Yamaha XT600Z Tenere (model 3AJ) uit 1988 gestolen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Kenteken MB-JX-51
Framenr 3AJ002174

Voorzien van praktisch nieuwe Michelin T63 banden, vrijwel nieuw Renthal stuur, wegvouwbare endurospiegels en nieuwe Acerbis handkappen (wit)

Bijzondere kenmerken:
  • op het kuipje zijn 'inbouw' knipperlichten gemonteerd, dus geen uitstekende
  • wit met rode stuurrol van Renthal
  • RAM mount kogel op stuur gemonteerd
  • carterplaat ontbreekt

Ik had 'm nota bene nét ingeruild bij Bolski en het is een motor die voor het goede doel naar Gambia zou gaan. Extra zuur voor Riders for Health dus, want -1 motorfiets voor de artsen ginds :N
Ah gadverdamme, net zo'n mooi dingetje :( Balen Mike :(
 
Wel verdomme! Zelfs voor een Super Ténéré hebben die klootzakken geen eerbied!

Ga je nu niet meer met Ad mee naar Dakar?
 
Valt het jullie ook op dat sinds we polen en roemenen laten werken in Nederland, alle motorfietsen verdwijnen....


Maar dit is echt verschrikkelijk! Zeker omdat het ook nog voor een goed doel bedoeld was!
 
Dit is toch echt fucking ongelooflijk. Zet het bericht ook even op www.tenere.nl
Zeker met die knipperlichten is ie echt heel herkenbaar.

'[GESTOLEN] Yamaha XT600Z Tenere 1988' > '[GESTOLEN] Yamaha XT600Z Tenere 1988 MB-JX-51'
Ja, mooi klote. Ze hebben echt doelbewust in dat pakhuis ingebroken, want er stond ook nog een dure electrische fiets en die staat er nog. Dus het was ze alleen om die motor te doen. Maar het moet dan ook wel iemand uit Gorinchem zijn, dus wie weet duikt ie nog ergens op.
 
ongeloofelijk! wat moeten ze met die oude crossers?!
tenere's worden blijkbaar steeds geliefder!
ik heb van die van mij ook nooit meer wat gehoord...
 
Klote dat hij is gejat, nog erder omdat hij voor een goed doel was bedoeld.
Waar in Gambia zou hij heen gaan? Ben afgelopen zomer zelf in gambia geweest voor vrijwiligerswerk..
Ik hoop dat hij terug gevonden word!
 
ongeloofelijk! wat moeten ze met die oude crossers?!
tenere's worden blijkbaar steeds geliefder!
ik heb van die van mij ook nooit meer wat gehoord...

Wat ze moeten met oude crossers?

Verkopen, in onderdelen of als geheel in't buitenland.
Afraggen in het bos
Gebruiken als vluchtmotor bij een overval
Etc.

Echt kloten voor je, zou verwachten dat zo'n oud beestje niet zo in trek zou zijn bij de dieven, maar dat blijkt maar weer.
 
Klote dat hij is gejat, nog erder omdat hij voor een goed doel was bedoeld.
Waar in Gambia zou hij heen gaan? Ben afgelopen zomer zelf in gambia geweest voor vrijwiligerswerk..
Ik hoop dat hij terug gevonden word!
We rijden naar Gambia (Banjul) en daar doneren we alle voertuigen aan Riders for Health. We doen er ook onderdelen bij en we hebben 2 4x4 auto's waarvan er in ieder geval 1 omgebouwd gaat worden als ambulance. Riders is erg blij met onze actie. Alleen krijgen ze er nu een minder.
 
We rijden naar Gambia (Banjul) en daar doneren we alle voertuigen aan Riders for Health. We doen er ook onderdelen bij en we hebben 2 4x4 auto's waarvan er in ieder geval 1 omgebouwd gaat worden als ambulance. Riders is erg blij met onze actie. Alleen krijgen ze er nu een minder.
Gaaf! Wanneer gaan jullie? nog iemand nodig? :P
Je moet op de pont van Barra naar Banjul wel oppassen voor de politie, hier was ik mooi de sjaak met mn zakmes in mn tas |(
Veel succes ermee!
 
Gaaf! Wanneer gaan jullie? nog iemand nodig? :P
Je moet op de pont van Barra naar Banjul wel oppassen voor de politie, hier was ik mooi de sjaak met mn zakmes in mn tas |(
Veel succes ermee!
Als je mee wilt, kun je je melden! ;)
We rijden in oktober aan. Check onze http://www.teamlbsdakar.nl (site) voor info.
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
*O* Mijn motor is weer terecht! *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Mijn Tenere die een week of wat geleden is gestolen uit het pakhuis is weer terecht! Ik denk dat de mannen benauwd werden van het artikel en foto in de krant, want hij stond al een week in een brandgang tussen wat huizen. Buurtbewoners hebben de pliesie gebeld. Hij lijkt onbeschadigd, maar ik moet 'm nog ophalen. De technische recherche wil nog wat sporen opnemen.

Ik ben weer helemaal blij. Iedereen bedankt voor het uitkijken en doorgeven van het bericht, want dat heeft allemaal uiteindelijk bijgedragen. En natuurlijk de steunbetuigingen in de moeilijke tijden... ;)

Schaamteloze plug van onze http://www.teamlbsdakar.nl/?p=191 (Teamsite)
 
Da's heel mooi! Als de motor alleen een tijdlang in een brandgang gestaan heeft, zou je zeggen dat je het moet kunnen redden met een nieuw contactslot en stuurslot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan