[GESTOLEN] Yamaha YZF-R1 2003

Hoi Daredevil.
Fijn dat je voorzien bent van een andere bike. Veel plezier er mee. Dacht ik stuur je het berichtje omdat je waarschijnlijk weer een R1 zocht? (en dit is echt een beauty)
Maar fijn dat je binnenkort weer kunt rijden en alvast veel veilige kilometers gewenst.
Greetz, Cardanfreak :W

Het is ook inderdaad weer een R1 geworden. De Yamaha R1 en R6 zijn zulke heerlijke en sterke motoren.

Het is deze geworden:
full

full

full
 
Zooo dikke motor! Wat voor en bouwjaar is deze?
Je rijd het hele jaar door op de motor? Soort pekelfiets zegmaar...
 
Mooi fiets Daredevil. :} :9

Dankje :)

Zooo dikke motor! Wat voor en bouwjaar is deze?
Je rijd het hele jaar door op de motor? Soort pekelfiets zegmaar...

Op de Yamaha R6 heb ik wel meerdere winters doorgereden. Ook met sneeuw enzo. Nadeel is dat je de motor dan dus bij thuiskomst direct af moet spuiten en dat kan waar ik nu woon niet meer. Ook had ik de motor toen all-risk verzekerd.

Ook al maak je de motor direct na met pekel gereden te hebben goed schoon krijg je er toch meer onderhoud door. Door het jaar heen hoefde ik de ketting amper bij te stellen qua spanning maar in de winter rij je de hele ketting en tandwielen set op ondanks het gebruik van speciaal kettingvet. Ook ging het echt overal tussen zitten zoals in de cilinders bij de remklauwen.

Met de vorige Yamaha R1 heb ik het hele jaar doorgereden totdat er gepekeld werd. En dan pas weer gaan rijden wanneer het pekel een beetje van de wegen is.
En dat is ook het plan met de nieuwe R1. Regen enz. maakt me niet uit. Ik heb ook een zomer en een winter pak.

De nieuwe Yamaha R1 is er eentje uit 2004 met al wat aanpassingen:
  • Two Brothers Racing uitlaat: Dual M-2 Carbon Fiber V.A.L.E.™ canisters
  • Stuurdemper
  • Achterlicht met geïntegreerde richtingaanwijzers
  • LED knipperlichten
  • Rizoma handvaten en stuureindjes
  • Nieuw kuipruitje
  • Blauwe bobbings, blauwe dop olietank en blauwe balhoofdmoer
  • Relais voor LED knipperlichten

Wat ik nog wil veranderen
  • Motoport stickers overal er af :P
  • Kleurstelling van de kettingbeschermer en misschien ook de hugger
  • Mototronix File gevarenlichtmodule Pro (ik heb gemerkt dat je hier echt vele malen zichtbaarder mee bent dan bij een standaard patroon)
  • Powercommander V en K&N luchtfilter
  • Af laten stellen door Power-Point
  • Xenon dimlichten
  • LED stadslichten
  • Spy 5000m Two Way 2013 model alarm
  • Andere koppeling en remhendel (inklapbaar, lengte aanpasbaar en in een andere kleurstelling)
  • Andere foot pegs voor en achter
  • Gear indicator
  • Steun voor camera/navigatie met stroomvoorziening
  • Carbon stickers voor op de kroonplaat en benzine tankdop
  • Afstelling van de vering laten controleren/aanpassen door HyperPro
  • DB killers van Two Brothers Racing
  • Misschien stalen remleidingen met andere reservoirs
  • Misschien andere kleurstelling heelguards[l/i]
  • Misschien nog valdoppen

Op het afstellen van de vering, het tunen en de remleidingen na ga ik alles zelf doen.
Allemaal op zich prima zelf te doen alleen voor dat alarm moet ik nog even uitzoeken waar ik het beste het alarm er tussen kan solderen bij de kabel van het contact naar de bobine voor de startonderbreking. De op afstand starten functie van het alarm gaat niet aangesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan