[GESTOLEN] Yamaha YZF-R1 2003

daredevil__2000

Die hard MF'er
12 apr 2009
258
5
Nieuwegein
Mijn Yamaha YZF-R1 is helaas op 08-12-2013 gestolen. Ongeveer 1,5 jaar terug was mijn R6 aan de beurt en nu helaas dus ook mijn R1.

Mijn Yamaha R1 uit 2003 is in het centrum van Nieuwegein gestolen. Hij stond op het voorwiel vast met een ART 4 schijfremslot en op het achterwiel met een ART 4 kettingslot door het frame en het wiel om een paal heen. Ook was het alarm ingeschakeld.

Het gaat om een Yamaha R1 uit 2003 met kenteken MH-PD-10.
Kenmerken:
* Alarmlicht Module (met een ingebouwde ronde rode puls schakelaar op de linker stuurunit)
* 2 Bridgetone BT023 banden
* K&N lucht filter
* Powercommander 3 USB
* Ttanium Akrapovic uitlaatsysteem
* Alarm
* Xenon verlichting met bijpassen led dim lichten
* Blauwe stuurgewichtjes met R1 er in gelaserd
* Carbon stikker op de kroonplaat
* Carbon voor en achter spatborden

Mocht je deze motor of de onderdelen ergens tegenkomen op marktplaats of een soortgelijke site laat het me dan vooral even weten zodat die eikels gepakt kunnen worden.
gestolenR1.jpg


Inmiddels gelukkig wel al het geld van de verzekering gehad. Ik kreeg het volledige aankoopbedrag + het aankoopbedrag van de accessoires + een vergoeding voor de werkzaamheden voor alle zelf ingebouwde accessoires.
Maar mocht je de motor tegen komen dan weet je in ieder geval dat je met een gestolen motor te maken hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm topic openen als het verzekeringsgeld al binnen is....... Wilde je hem niet meteen op 8 december al posten?

Het is maar hoe je het bekijkt... TS is al lid van MF sinds 2009 en heeft vandaag voor het eerst gepost *O* en meteen het tweede berichtje (van de4) meld hij al dat zn motor gestolen is... das nog best rap :Y :+
 
Klagen is ook een vak voor sommige heb ik al gemerkt op dit forum. Ik had hem op 8 december al op een forum staan speciaal voor Yamaha YZF-R motoren (http://www.forum.yzfr-club.nl/).

Ik dacht hem hier gewoon even te delen om andere te informeren dat als ze deze tegen komen dat ze weten dat hij gestolen is. Precies zoals in mijn post vermeld staat.
 
Klagen is ook een vak voor sommige heb ik al gemerkt op dit forum. Ik had hem op 8 december al op een forum staan speciaal voor Yamaha YZF-R motoren (http://www.forum.yzfr-club.nl/).

Ik dacht hem hier gewoon even te delen om andere te informeren dat als ze deze tegen komen dat ze weten dat hij gestolen is. Precies zoals in mijn post vermeld staat.

het is niet zozeer klagen, viel gewoon op. Normaal zie je zo'n topic geopend worden als een bike net gestolen is.

maar als we nu onderdelen tegen komen dan hoeven we ons geen zorgen te maken of ze gestolen zijn of niet...... De vorige eigenaar is al gecompenseerd. Kunnen we zonder ons geweten te belasten toch die mooie onderdelen kopen :+
 
Dus als de verzekering maar betaald dan is het prima dat ze met hun poten niet van andermans spullen af kunnen blijven? Dit is dus al de 2e motor die ik aan die klootzakken verlies.

Ik hoop dat ze die van jou ook eens pakken dencoupe. Maar dan niet gaan lopen janken want ja anderen hebben dan toch goedkope onderdelen. En ook niet klagen als de verzekeringen weer duurder worden omdat er zoveel gestolen wordt en de verzekeringen te veel uit moeten keren.
 
Dus als de verzekering maar betaald dan is het prima dat ze met hun poten niet van andermans spullen af kunnen blijven? Dit is dus al de 2e motor die ik aan die klootzakken verlies.

Ik hoop dat ze die van jou ook eens pakken dencoupe. Maar dan niet gaan lopen janken want ja anderen hebben dan toch goedkope onderdelen. En ook niet klagen als de verzekeringen weer duurder worden omdat er zoveel gestolen wordt en de verzekeringen te veel uit moeten keren.

De reactie van dencoupe is vast niet zo bedoeld..

Ik heb een vraag aan jou hoe je motor verzekerd was. Wa + of allrisk?
En hoe kun je bewijzen dat je motor beveiligd was met art 4 sloten?

Heb zelf ook al eens een nieuwe brommer gehaald en deze wa + verzekerd en moest toen voor de verzekering een art 4 slot gebruiken.. Maar wat ik mij af vraag hoe zo iets te controleren is?
 
Als ze de mijne meenemen, dan is het te hopen dat ik ze niet aantref met de motor nog in hun handen. Dat is dan ook het laatste wat ze ooit nog in d'r handen kunnen pakken. Ze zullen dan zelfs hulp nodig hebben bij het pissen. Zijn ze net bij de verkeerde gaan shoppen. Overigens door alle meldingen van diefstal heb ik de mijne ook maar all-risk verzekerd .... want je weet inderdaad nooit :r .

Ben het helemaal met je eensch dat ze met d'r poten van andermans spullen af moeten blijven. En natuurlijk is het KUT dat ie weg is ..... maar jij hebt tenminste nog euroos in je portemonee, veel andere kunnen dat nog niet eens zeggen.

Wat ik alleen maar aangaf, was dat ik het opvallend vond (geen oordeel naar jou) dat je pas melding van diefstal hier maakt als het al een maand geleden is en de motor waarschijnlijk al lang in onderdelen verkocht is of ergens over de grens gegaan is en daar in onderdelen verkocht (of zelfs op kenteken staat in een land waar minder regels gelden als hier). De meeste motorrijders waarvan de motor gestolen is, melden dat direct hiero. Wat dan ook tot succes verhalen heeft geleid van terug gevonden motoren :Y

Dat je hoopt dat mijn motor gestolen wordt, is wel een kinderachtige reactie .... ik hoop voor niemand dat er ook maar iets gestolen wordt :N :N :N

@Orlando525ktm: nu al aangeven bij je verzekeringsmaatschappij dat je art 4 of art 5 sloten hebt en daarvan ook zorgen dat je de 2de sleutel altijd hebt en dat je eventuele certificaten goed bewaard. Bij diefstal ALTIJD aangeven dat je de sloten erop had zitten. Dat is eigenlijk het enige bewijs dat je hoeft te leveren.
 
@orlando525ktm Ik ben WA+ verzekerd. Komt neer op WA, diefstal, schade door diefstal, schade door brand en storm, en opzittende. Voor de R6 heb ik toen al het onderhoud wat ik gedaan had in 10 jaar tijd moeten aantonen en de waarde van de accessoires. Ik kreeg toen voor mijn R6 uit 2000 met 100.000 op de teller nog 4250 terug.

Voor de R1 was er een nieuw soort verzekering waarbij ik 3 jaar de aanschafwaarde kreeg voor zowel de motor als de accessoires. De schade expert deed heel moeilijk over wat wel en wat niet een accessoire was. Na zijn bezoek toen een klacht neergelegd bij de verzekering en die hebben zijn rapport naast zich neergelegd en hebben ze alles vergoed wat ik netjes met bonnen aan kon tonen en tevens een vergoeding voor dat ik heel veel zelf ingebouwd had.

Beide keren kreeg ik netjes op dag 21 van het wachttermijn ook de vergoeding uitgekeerd.

Ik heb bij het ingaan van de 2e verzekering doorgegeven welke sloten ik aangeschaft had en dat ik een alarm op de motor had. Tijdens het bezoek van de schade expert moet je dan alle sleutels + code kaartjes om sleutels bij te kunnen maken overhandigen.

Bij het melden van de diefstal bij de verzekering heb ik ook aangegeven dat meerdere buren kunnen getuigen hoe ik mijn motor altijd vast heb staan. Voor de verzekering was trouwens maar 1 ART4 slot vereist dus het feit dat er 2 ART4 sloten en een alarm op zaten en dat de motor vast stond was voor hun genoeg reden om te geloven dat je er alles aan doet om de diefstal te voorkomen.

Daar tegen betaal je bij die maatschappij wel iets meer als bij andere bedrijven maar gezien hoe ze nu al 2 keer de diefstal afgehandeld hebben is dat het verschil ook zeker waard.


@dencoupe Ik had de melding van de diefstal wel al op een forum gemaakt speciaal voor dit type yamaha. Veel mensen die daar komen kennen op hun beurt ook weer mensen in het yamaha wereldje dus het bereik was daar vele malen groter. Ook zitter er een paar leden tussen welke handelen in 2e hands onderdelen voor dit type. Ook is hetzelfde bericht behoorlijk wat keren op facebook gedeeld.

Later bedacht ik me dat ik het hier ook nog kon plaatsen om anderen te waarschuwen zodat ze geen gestolen motor of onderdelen kopen en zodat we als motorrijders dit tuig aan kunnen pakken mochten de onderdelen of de motor ergens gespot worden.

Ik heb geen goed woord over voor mensen die bereid zijn om gestolen goederen te kopen onder het mom dat de verzekering het al vergoed heeft. Zolang mensen de gestolen spullen blijven kopen blijft het lonen om te stelen.

Verder is zo'n diefstal verre van een pretje. 1,5 uur lang op het politiebureau voor de aangifte, half uur aan de telefoon met de verzekering om de procedure in gang te zetten, alle bonnen/pasjes/sleutels enz. zoeken, buren vragen of ze eventueel willen getuigen hoe mijn motor normaal beveiligd staat, foto's opzoeken waarop de laatste staat van de motor te zien is, allerlei papierwerk invullen voor de schade expert, bezoekje van de schade expert die er alles aan doet om minder uit te moeten betalen, 21 wachttermijn voordat je de vergoeding hebt om een nieuwe motor te kopen, gedoe om een gelijkwaardige motor te vinden, de nieuwe motor weer helemaal naar je zin maken enz.

Dus ondanks dat de verzekering goed uitgekeerd heeft kost het me nog het nodige aan geld en tijd. En natuurlijk het kut gevoel wanneer dit voor een 2e keer gebeurd.

Enige goede gevoel van de hele diefstal is hoe de verzekering de afhandeling gedaan heeft en dat ze bevestigde dat ik er alles aangedaan had om de diefstal te voorkomen.

De nieuwe motor krijgt een alarm waarbij op de handset ook de status van het alarm te zien en te horen is. Gaat het alarm af dan gaat deze ook op de afstandsbediening af. En deze heeft in bebouwd gebied meer dan genoeg bereik om dit binnen te ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
GPS Tracker inbouwen mischien. Wel beter dat je al kan shoppen naar een nieuwe bike.
Sommige mensen kunnen niet gewoon niet van andere mensen hun spullen afblijven, zo jammer dat die gasten maar weinig gevonden worden, als ze al gevonden worden komen ze er met een lichte straf vanaf.
 
@orlando525ktm Ik ben WA+ verzekerd. Komt neer op WA, diefstal, schade door diefstal, schade door brand en storm, en opzittende. Voor de R6 heb ik toen al het onderhoud wat ik gedaan had in 10 jaar tijd moeten aantonen en de waarde van de accessoires. Ik kreeg toen voor mijn R6 uit 2000 met 100.000 op de teller nog 4250 terug.

Voor de R1 was er een nieuw soort verzekering waarbij ik 3 jaar de aanschafwaarde kreeg voor zowel de motor als de accessoires. De schade expert deed heel moeilijk over wat wel en wat niet een accessoire was. Na zijn bezoek toen een klacht neergelegd bij de verzekering en die hebben zijn rapport naast zich neergelegd en hebben ze alles vergoed wat ik netjes met bonnen aan kon tonen en tevens een vergoeding voor dat ik heel veel zelf ingebouwd had.

Beide keren kreeg ik netjes op dag 21 van het wachttermijn ook de vergoeding uitgekeerd.

Ik heb bij het ingaan van de 2e verzekering doorgegeven welke sloten ik aangeschaft had en dat ik een alarm op de motor had. Tijdens het bezoek van de schade expert moet je dan alle sleutels + code kaartjes om sleutels bij te kunnen maken overhandigen.

Bij het melden van de diefstal bij de verzekering heb ik ook aangegeven dat meerdere buren kunnen getuigen hoe ik mijn motor altijd vast heb staan. Voor de verzekering was trouwens maar 1 ART4 slot vereist dus het feit dat er 2 ART4 sloten en een alarm op zaten en dat de motor vast stond was voor hun genoeg reden om te geloven dat je er alles aan doet om de diefstal te voorkomen.

Daar tegen betaal je bij die maatschappij wel iets meer als bij andere bedrijven maar gezien hoe ze nu al 2 keer de diefstal afgehandeld hebben is dat het verschil ook zeker waard.

Zo het beveiligen heb je zo te lezen wel goed voor elkaar!
Wat een ellende. En wat nou als de motor terug gevonden word? Moet je hem dan terug nemen?

Chapeau voor je verzekering! Ik meende dat zoiets maanden ging duren. Scheelt vast ook per maatschappij.

Succes met het vinden van een andere motor. En hopenlijk word die niet weer gejat!
 
Hij hoeft hem niet terug te nemen, verzekering word eigenaar van de motor en kan ermee doen wat ze willen. Als de bike nog goed is zal deze meestal verkocht worden aan motorzaak, mocht de bike niet meer zo goed zijn gaat deze naar een onderdelenboer.
 
@orlando525ktm Na diefstal heb je 21 dagen wachttermijn. Wordt de motor binnen deze tijd gevonden dan kijken ze naar de schade welke de motor mogelijk heeft opgelopen door de diefstal. Is deze hoger dan het bedrag wat uit de schadebepaling (het bedrag wat je zou krijgen indien niet teruggevonden) naar voren gekomen was dan krijg je het geld en kun je er voor kiezen om wat over is van de motor tegen een x bedrag te kopen.
Na de 21 dagen is de motor officieel eigendom van de verzekering. Je kunt de motor dan nog terug kopen en dan is dezelfde regeling als hierboven van toepassing. Je mag er ook voor kiezen om de oude motor niet terug te nemen.

Ik had een weekje voor het aflopen van het wachttermijn een nieuwe motor gevonden. Met de dealer heb ik toen goed afspraken kunnen maken over het kopen onder voorbehoud. De deal die we gemaakt hadden was dat als ze de oude motor terug zouden vinden dat als zij dan de reparatie zouden mogen doen dat ik dan mocht kiezen welke van de twee motoren ik uiteindelijk zou willen houden. Een andere optie was om van de koop af te zien en de reparatie ergens anders te doen. Wat mij betreft een erg nette deal.

En ja de verzekeringsmaatschappij is en erg prettige. Ik zit er dan ook over te denken om meer verzekeringen naar hun over te gaan zetten gezien de geboden service en de schappelijke vergoedingen.

@Raimon K9 ik heb ook al gehoord dat die GPS trackers erg makkelijk buiten werking gesteld worden. De motor wordt dan gewoon een bewerkt busje ingereden waar de GPS tracker 0 ontvangst in heeft.
Het alarm wat ik alvast voor de nieuwe motor gekocht heb heeft afstandsbedieningen welke ook afgaan wanneer het alarm afgaat. Het alarm reageert niet alleen op het bewegen van de motor maar ook op langdurige nabijheid van personen. Er zit een soort radar in het systeem. Op de afstandsbediening kun je zien wat er precies voor alarm af gaat. En het is mogelijk om hem in een soort stille alarm modus te zetten. Dan gaat de motor niet loeien maar de afstandsbediening wel.
Er zit een speciale antenne bij waarmee het bereik in de bebouwde kom wanneer de motor in een parkeergarage staat zelfs nog honderden meters tot een kilometer is. Ik heb filmpjes gezien van websites en personen welke dit alarm ook echt getest hebben. Dus het gaat om echt bereik. Natuurlijk haal je die 5km die op de doos staat niet in de bebouwde kom. Maar het is genoeg om mij in mijn woning te alarmeren.


Die ART4 en ART5 sloten zijn trouwens ook prut vernam ik al van een bevriende dealer. Ze schijnen tegenwoordig gewoon met hydraulische soort knipscharen zoals bij de brandweer de sloten gewoon aan prut te knijpen. En aangezien er op de plek waar mijn motor stond geen slijpsel te zien is, de paal waar de motor aan vast stond niet beschadigd was en het slot bevestigd was dat je de kop onmogelijk op de grond kon krijgen om deze aan gort te meppen vermoed ik dat ze dit dus ook bij mijn motor gedaan hebben. Het is niet voor niets dat ze de paaltjes naar de binnenplaats ook gesloopt hebben om bij de motor te komen.
 
@orlando525ktm [..]

En ja de verzekeringsmaatschappij is en erg prettige. Ik zit er dan ook over te denken om meer verzekeringen naar hun over te gaan zetten gezien de geboden service en de schappelijke vergoedingen. [..]

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig waar je verzekerd bent.
 
Centraal beheer achmea.

Via de dealer zou ik voor ongeveer € 10,- per maand verzekerd zijn. Bij centraal beheer achmea ben ik ongeveer € 23,- per maand kwijt. Maar ja voor die € 13,- per maand meer wel een super service en een echte dagwaarde voor je motor. Ik vond de € 4250,- erg netjes voor een 12 jaar oude Yamaha R6 met 100.000 op de teller. Dit was een vergelijkbaar bedrag waarvoor een R6 met een zelfde bouwjaar bij de dealers te koop stond. Ze haalde € 250,- van de dealer prijzen af ivm dat je daar dan nog 3 of 6 maanden garantie erbij kreeg. Bij de meeste verzekeringen had ik een paar honderd euro kunnen krijgen voor de moeite.
 
De reactie van dencoupe is vast niet zo bedoeld..

Ik heb een vraag aan jou hoe je motor verzekerd was. Wa + of allrisk?
En hoe kun je bewijzen dat je motor beveiligd was met art 4 sloten?

Heb zelf ook al eens een nieuwe brommer gehaald en deze wa + verzekerd en moest toen voor de verzekering een art 4 slot gebruiken.. Maar wat ik mij af vraag hoe zo iets te controleren is?
Aankoopbon bewaren ;)
 
Hoi Daredevil.
Stel je zoekt nou toch weer een hele mooie R1 met een Two Brothers systeem??? bwr 2007 met 15 k op de teller? pm me dan maar. Weet een supermooie.. :Y Scherp prijsje.
En al je sleutels en code kaartjes welke benodigd zijn voor het bijmaken van sleutels ;)
 
Hoi Daredevil.
Stel je zoekt nou toch weer een hele mooie R1 met een Two Brothers systeem??? bwr 2007 met 15 k op de teller? pm me dan maar. Weet een supermooie.. :Y Scherp prijsje.

Je bent helaas net te laat. Ik heb net dit weekend het geld overgemaakt voor een andere motor. Aankomende zaterdag kan ik eindelijk weer op de motor :)
 
Hoi Daredevil.
Fijn dat je voorzien bent van een andere bike. Veel plezier er mee. Dacht ik stuur je het berichtje omdat je waarschijnlijk weer een R1 zocht? (en dit is echt een beauty)
Maar fijn dat je binnenkort weer kunt rijden en alvast veel veilige kilometers gewenst.
Greetz, Cardanfreak :W
 
.............................Overigens door alle meldingen van diefstal heb ik de mijne ook maar all-risk verzekerd .... want je weet inderdaad nooit :r .
...............

WA extra dekt ook diefstal, daar heb je geen all-risk / volcasco o voor nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan