Gestolen Z750 uit garagebox in Emmen

motorossi

Die hard MF'er
21 apr 2010
337
104
full


Zondagnacht is mijn Z750 uit 2004 gestolen uit mijn garagebox in de bargeres in Emmen. Behalve de motor hebben ze ook nog de zomervelgen van mijn BMW en al mijn gereedschap meegenomen.

Kenteken van de motor is: ML-DT-38
Kenmerken: een laser duotech sportuitlaat en in de achtervelg staat met zilverkleurige letters de tekst "no surrender" (zat er al in toen ik hem kocht, niet de motorclub :-) )

Als iemand mijn motor tegenkomt graag berricht.

Groet,
Louis
 
Dat komt wel héél dicht bij.
Gisteren nog in het nieuws : Drenthe veiligste provincie van Nederland -O-
Zal vanavond extra kettingen door de velgen van mijn motoren leggen.
Hoop dat je goed verzekerd bent. Sterkte.
 
Het dievengilde heeft Emmen ontdekt:
www.facebook.com/gestolenmotoren/posts/735053639925994
 
Inderdaad dichtbij! Ik kijk natuurlijk wel om me heen, maar ik ben zo bang dat je motor al een heel end verderop is. Wat een ellende!
 
mooi klote, kom ook uit Emmen en rij ook een z750,zag al op Facebook voorbij komen dat hij gestolen is, heb het fb bericht gedeeld.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik kan in Schoonebeek mijn ogen ook wel openhouden.
Maar grote kans dat hij al over de oostgrens is, of anders in onderdelen verkocht wordt.
 
Aan alle reageerders,

Bedankt voor de reacties en het opletten of plaatsen van de melding op andere sites e.d.
De motor is helaas niet teruggevonden en de verzekering heeft inmiddels uitgekeerd.

Het uitgekeerde bedrag heb ik besteed aan een honda VFR 800 uit 1998. Een mooie rooie met 40K km. Voorzien van een high mount two brothers uitlaat. Hoop hier veel plezier van te hebben. Maar toch mis ik mijn eigen Z750 wel...
 
Je hebt veel minder uitgekeerd gekregen, dan waarvoor je een gelijkwaardige motor kon aanschaffen?

Na een poging tot heb ik alles met schijfremsloten en kettingen vastliggen binnenin de berging, het is telkens wat werk maar geeft wel redelijk wat meer zekerheid.
 
Nee, ik heb wel de waarde van een z750 uitgekeerd gekregen. Ik ben alleen een beetje huiverig om gelijk weer al mijn geld in een mooie motor te steken. Je hoort vaak verhalen over dat ze na een half jaartje nog even komen kijken of je al een mooie andere motor hebt gekocht en die dan ook weer meenemen. Ik heb nu een goedkopere motor aangeschaft, maar wel een waar ik denk veel plezier aan te beleven. Ik heb ook een muuranker en een zwaarder slot aangeschaft om heb goed vast te leggen zodat ze hem niet meer op kunnen tillen.
 
Ik heb sinds kort een garagebox waar o.a mijn circuitracer staat.
Ben van plan om direct achter de deur(standaard garagedeur) een aantal buizen 2 of 3te plaatsen op slot d.m.v een dieselslot op slot.Plek van dieselslot moeilijk toegangbaar maken voor een zaag of wat dan ook.Box van mij is goed gelegen onder een flat maar niets is zeker.Alarmsticker op de deur plakken zo van :W
Buizen alleen loshalen als de racer op stap gaat met mij,tussen de buizen door naar binnen,motor kan er niet tussendoor.
Ander oplossing is een rol/schuifdeur.
 
Ik heb sinds kort een garagebox waar o.a mijn circuitracer staat.
Ben van plan om direct achter de deur(standaard garagedeur) een aantal buizen 2 of 3te plaatsen op slot d.m.v een dieselslot op slot.Plek van dieselslot moeilijk toegangbaar maken voor een zaag of wat dan ook.Box van mij is goed gelegen onder een flat maar niets is zeker.Alarmsticker op de deur plakken zo van :W
Buizen alleen loshalen als de racer op stap gaat met mij,tussen de buizen door naar binnen,motor kan er niet tussendoor.
Ander oplossing is een rol/schuifdeur.

Ik heb ook al een keer foto's langs zien komen dat iemand een soort stalen hekwerk aan de binnenzijde gemaakt had achter de garagedeur.

deze zat dan met een slot vast waardoor eventuele inbrekers bij het forceren van de garagedeur nog niet meteen binennen waren.

Een sticker van een beveiligingsbedrijf werkt op zich wel, alleen is het dan handig om de "echte" te hebben en niet zo'n eenvoudige sticker waarop staat dat je een alarmsysteem hebt.
Ook is het een idee om een losse flitser buiten te plaatsen, deze hoeft dan uiteraard niet aangesloten te zitten maar uit onderzoek blijkt dat het wel degelijk afschrikt voor het boeventuig :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan