Gestolen: Zeldzame Yamaha YL-1

Mophius

*Inspirerende quote*
13 apr 2017
2.436
2.323
Beste mede forum leden,

Helaas is afgelopen vrijdag 21-06-2019 mijn felblauwe Yamaha YL-1 uit 1966 gestolen vanuit mijn huis in Deventer. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar deze motor als 1e restauratieproject gebruikt en was er net een half jaar klaar mee. Heeft iemand het vermoeden dat hij hem gezien heeft of meer informatie heeft stuur dan aub een bericht.
Enkele details:
De Yamaha YL-1 is het 100cc broertje van de FS1 en mensen verwarren hem daar dan ook regelmatig mee
De kleur is baby blauw
Compleet Chrome tank + uitlaten
Kenteken is: NM-05-67

Deze motor was letterlijk (na mijn vriendin dan) mijn meest waardevolle bezit op alle emotionele vlakken en heb er alles voor over om hem terug te krijgen.

Voor meer informatie of tips mag altijd een mailtje gestuurd worden naar: jazzy96@live.nl

Alvast bedankt
Mvg, Jesse
1403785
 
Oh, das heel waardeloos...

Ik heb even een topicreport gemaakt, zodat een mod hem in het overzicht van gestolen motoren kan zetten. (De mensen die daarop geabonneerd zijn, krijgen dan een melding in hun e-mail).
 
Oh, das heel waardeloos...

Ik heb even een topicreport gemaakt, zodat een mod hem in het overzicht van gestolen motoren kan zetten. (De mensen die daarop geabonneerd zijn, krijgen dan een melding in hun e-mail).
Bedankt!
 
Stond die echt ín huis? Er is dus een inbraak voor nodig geweest?

Heb je geen buurt-whatsapp om evt camerabeelden op te vragen?

(3 vragen, ja)
 
Zet het inderdaad even, zoals Han zegt op De Motorrijder. Daar ziet bijna iedereen het. En word het door velen gedeeld op hun eigen pagina op FB.
 
Stond die echt ín huis? Er is dus een inbraak voor nodig geweest?

Heb je geen buurt-whatsapp om evt camerabeelden op te vragen?

(3 vragen, ja)

Er zijn mogelijk camerabeelden maar die laten nog even op zich wachten. En er is inderdaad een inbraak voor nodig geweest.
 
Heb het bericht ook in meerdere facebookchats gezet en heb inmiddels al ruim 20 bedrijven een mailtje gestuurd met een aantal reacties maar alle hulp is welkom!
 
Stond die echt ín huis? Er is dus een inbraak voor nodig geweest?

Heb je geen buurt-whatsapp om evt camerabeelden op te vragen?

(3 vragen, ja)

Ik heb de Norton 's winters in de woonkamer, aan de verwarming vast en met kettingsloten om de wielen. Mijn zwager vindt dat onzin.
 
Ik heb de Norton 's winters in de woonkamer, aan de verwarming vast en met kettingsloten om de wielen. Mijn zwager vindt dat onzin.
Je zwager heeft gelijk en jij ook.
Deze stond met een ketting om het frame vast om een andere motor. Ketting is gewoon doorgeslepen/geknipt en meegenomen.
Daarom dus

Maar alles wat je het moeilijker maakt om ze wat te laten pikken leg je de lat hoger mee...
 
Ik heb een hond die alles hoort, maar je bent wel eens niet thuis en die hufters weten dat de pakkans nihil is. Hoe lang moeten we dit nog pikken?
 
Ik zie hem nog niet op facebook:

 
Ik ook niet, anders had ik hem allang gedeeld Han. De kans dat ie terug gevonden word is niet zo groot, maar alles helpt natuurlijk.
Meestal worden dat soort motoren in opdracht gestolen, net als die mooie Ducati Silver Shotgun onlangs..
 
ja en voor 200 een Octopus (KAKU) en een EZVIS camera, dan heb je het weer zelf in de hand...

Bij mij staat alles binnen onder zicht van die camera en onder toezicht van mijn klik aan klik uit alarm met notificatie. Mosterd na de maaltijd voor de gedupeerde maar een investering in een wederopbouw en revisie houdt denk ik ook de beveiliging daarvan in
 
Laatst bewerkt:
Een GPS tracker, is dat een idee? Op de autoforums komt dat regelmatig langs.
 
Zit er bij mij in die 1000 ook in, de 600's en de RD's komen nog.
14 euro per stuk betaalde ik er voor. heb er een 20Ah powerbank bij gekocht die ik op het achterlicht heb aangesloten, en met die 20Ah houdt die GPS tracker het makkelijk 2 maanden vol. Powerbank wordty opgeladen zodra ik het contact aan zet. :t
 
Je stuurt een SMS met wat je wilt weten heen en je krijgt een SMS net een google maps link terug, plaats, snelheid...
je kan ook een SMS laten genereren als de GPS lokatie meer dan 200 mtr verandert

Nogmaals: Ik heb liever dat ze mijn nieuwe Transporter stelen van een halve ton dan die motor van 1000 euro
 
Het probleem in deze is dat de motor onvervangbaar is. Stelen ze een relatief nieuwe motor, dan kun je een zelfde terugkopen als je goed verzekerd bent. De motor van de TS is praktisch niet te vinden en bovendien heeft hij enorme emotionele waarde.
 
Ze stoppen deze motoren en auto's gewoon in een zeecontainer en weg is je gps en internet signaal van je tracker. Camera's zijn heel leuk maar een muts op en je vind ze al niet meer. Inmiddels staat hij ook in de motorrijders (moest nog even wachten tot goedkeuring).
 
Van alle gejatte motoren vind ik dit toch wel een heel opvallende. Wat moet je met zo’n unieke motor :?
Zijn er internationale fora die je kan mailen?
In Engels. Duits. Italiaans. Frans. Spaans?
Google translate kan je helpen en als iemand hem tegenkomt. In Afrika heb je toch geen ruk aan zo’n motor dus een zeecontainer verwacht ik niet 123.
Dit lijkt op een diefstal op bestelling :/
 
Van alle gejatte motoren vind ik dit toch wel een heel opvallende. Wat moet je met zo’n unieke motor :?
Zijn er internationale fora die je kan mailen?
In Engels. Duits. Italiaans. Frans. Spaans?
Google translate kan je helpen en als iemand hem tegenkomt. In Afrika heb je toch geen ruk aan zo’n motor dus een zeecontainer verwacht ik niet 123.
Dit lijkt op een diefstal op bestelling :/
Ze hebben alle gereedschap etc die letterlijk naast de motor lag gewoon laten liggen en alleen deze motor gepakt. De Nederlandse weg kunnen ze er toch niet meer op, als er nog 30 van deze motoren in heel Nederland zijn is het al veel en framenummer en kenteken zijn inmiddels al geregistreerd als gestolen dus of hij staat nu in het buitenland of hij gaat in onderdelen verkocht worden.

Ik hou nu ook Poolse en Duitse sites in de gaten.
 
Ze stoppen deze motoren en auto's gewoon in een zeecontainer en weg is je gps en internet signaal van je tracker. Camera's zijn heel leuk maar een muts op en je vind ze al niet meer. Inmiddels staat hij ook in de motorrijders (moest nog even wachten tot goedkeuring).
Dat je hem niet gewoon open op straat hebt gezet, als het allemaal toch geen nut heeft...

blijkt dus dat je geen klote van de materie afweet, het belangrijkste, de voormelding bij de inbraak, sla je manipulerend over... je kan het zo gek maken als je wilt, maar ook zo makkelijk mogelijk voor het gilde. Denk je nou echt dat Mammoet met een kraan een 40voeter in de tuin heeft gezet???

Maargoed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan