Gestolen: zwarte Yamaha R6 2006 MV-LP-51 Zaandam

Beste allemaal,

Helaas is mijn broers motor woensdagnacht gestolen uit de parkeergarage van zijn appartementencomplex. Hij is zelf geen lid van MF dus maak ik dit topic voor hem aan.

Er is in deze nacht een busje in de parkeergarage gereden en de personen hebben de motor een stukje weggesleept (bandensporen van slepen te zien) en toen in het busje geladen. Helaas moet het iemand van het complex zelf zijn omdat het de toegangspoort alleen door een afstandsbediening kan worden geopend. Ook kan je er maar 1x in en 1x uit en alleen als de poort een auto detecteert. (je kan hem dus niet vanaf buiten 2x openen)

Gestolen in Zaandam bij appertementencomplex Conrad. (Nieuwbouw naast de Den Uylbrug

Yamaha R6
2006
zwart
+- 18.000km
MV-LP-51
JYARJ111000008171

Kenmerken:

Akrapovic megaphone uitlaat

keer gevallen op zijn linkerkant en hieraan is te zien:
Koppelingshendel geschaafd
Sticker R6 mist aan de linkerkant (vervangen na het ongeval)
valdop geschaafd
carterdeksel geschaafd

Kleine voorknippers
Achterknippers ingebouwd in achterlamp

Seatcover


Helaas heb ik maar 1 duidelijke foto op dit moment:

full



Zelf heb ik geluk gehad omdat ik ergens anders was met mijn motor die nacht. Want soms staan we met 2 R6-en op die plek.

en off-topic: me broer was jarig die dag toen hij werd gestolen :N
 
Zuur voor je broer! Is niet ergens te achterhalen op welke afstandsbediening die nacht toegang is verleend tot de garage?
 
Laatst bewerkt:
:( :( :( :( :( :( :(

Stelletje (*@$(#)@&$@&#$!@^@&!@^#$!&^#$!@& lijers!!!!

Hopelijk was hij goed verzekerd! Succes met de afhandeling!
 
Helaas niet goed genoeg verzekerd. Hij woonde er net een week en de VVE is nog bezig met de behandeling van grondankers voor motoren, die had hij dus niet.

Over die afstandsbediening moeten we nog bellen, dat kwam ook al meteen in ons op ja want dit wordt als het goed is geregistreerd.
 
Timo, pb me ff er is een manier om de poort toch open te krijgen. Zo hebben zie die van mij ook gejat....


Sterkte aan je broer. Ik weet wat hij voelt. Ik was gelukkig wel goed verzekerd!
 
Dat van die afstandbediening en het gebruik/identificatie er van kan uitgelezen worden in de besturingseenheid van de poort.
Zit er geen sticker ergens van de fabrikant, dan kan je die rechtstreeks benaderen.
 
er worden wel veel motoren gejat de laatste tijd,
zou het te maken hebben met de prijs voor diverse metalen ?
ik hoorde laatst dat er complete vrachtwagens [trekkers] gejat worden die zo de schredder in gaan
 
Afstandsbedieningen werken op een bepaalde frequentie. Die kan eenvoudig opgevangen en gereproduceerd worden, zelfs als deze beveiligd is. Elke garagedeur gaat open voor je, als de eigenaar deze zelf een keer openmaakt met jou in de buurt. Apparatuur kost misschien een paar honderd euro of minder.

Ga er dus niet zomaar vanuit dat het iemand uit het complex was. Wel megazuur... Overigens, als ik me iets voorstel bij de woning en garage, valt de motor dan ook niet onder de inboedel? Hopelijk loopt het goed af voor je broer.
 
Laatst bewerkt:
Afstandsbedieningen werken op een bepaalde frequentie. Die kan eenvoudig opgevangen en gereproduceerd worden, zelfs als deze beveiligd is. Elke garagedeur gaat open voor je, als de eigenaar deze zelf een keer openmaakt met jou in de buurt. Apparatuur kost misschien een paar honderd euro of minder.

Ga er dus niet zomaar vanuit dat het iemand uit het complex was. Wel megazuur... Overigens, als ik me iets voorstel bij de woning en garage, valt de motor dan ook niet onder de inboedel? Hopelijk loopt het goed af voor je broer.

Nee, motorvoertuigen vallen onder een eigen verzekering (rare uitzonderingen daargelaten).

Meestal is alles met een kenteken alleen te verzekeren mbv een voer- (of vaar-)tuig verzekering. Ook al sstaat het binnen in de woonkamer, op slot.
 
Hey Timo!

kut van je bike man!
ik woon ook in zaandam! bij de grote rotonde!
zal mn ogen open houden.

en als je een vermoeden hebt waar die staat PB me, dan regelen we even een MF knokploeg :)


edit: je broers bike dus.
 
Laatst bewerkt:
-O-

das echt (...) man!
dat mensen het lef hebben zeg, ongeloofelijk!
erg jammer van z'n mooie fiets -O-

GR NEMO!
 
Wat vreselijk man!
Woon zelf ook in Zaandam (kogerveld) r6 van een buurman is ook al laatst gestolen, en zijn nieuwe bike hebben die flikkers ook al proberen te stelen, maar ze kwamen niet verder dan het slot.. en ze reden weer weg in een zwart busje.

Grtz
 
Beste allemaal,

Helaas is mijn broers motor woensdagnacht gestolen uit de parkeergarage van zijn appartementencomplex. Hij is zelf geen lid van MF dus maak ik dit topic voor hem aan.

Er is in deze nacht een busje in de parkeergarage gereden en de personen hebben de motor een stukje weggesleept (bandensporen van slepen te zien) en toen in het busje geladen. Helaas moet het iemand van het complex zelf zijn omdat het de toegangspoort alleen door een afstandsbediening kan worden geopend. Ook kan je er maar 1x in en 1x uit en alleen als de poort een auto detecteert. (je kan hem dus niet vanaf buiten 2x openen)

Gestolen in Zaandam bij appertementencomplex Conrad. (Nieuwbouw naast de Den Uylbrug

Yamaha R6
2006
zwart
+- 18.000km
MV-LP-51
JYARJ111000008171

Kenmerken:

Akrapovic megaphone uitlaat

keer gevallen op zijn linkerkant en hieraan is te zien:
Koppelingshendel geschaafd
Sticker R6 mist aan de linkerkant (vervangen na het ongeval)
valdop geschaafd
carterdeksel geschaafd

Kleine voorknippers
Achterknippers ingebouwd in achterlamp

Seatcover


Helaas heb ik maar 1 duidelijke foto op dit moment:

[afbeelding]


Zelf heb ik geluk gehad omdat ik ergens anders was met mijn motor die nacht. Want soms staan we met 2 R6-en op die plek.

en off-topic: me broer was jarig die dag toen hij werd gestolen :N

-O-

Balen echt Kl**tzakken die dat doen.
Volgensmij heb ik nog een tijdje terug met je broer staan praten zit daar vlakbij opschool Tetrix ken je wel neem ik aan.
Zag hem ook wel is rijden daar in de buurt.

Succes met de afhandeling!!
 
Helaas niet goed genoeg verzekerd. Hij woonde er net een week en de VVE is nog bezig met de behandeling van grondankers voor motoren, die had hij dus niet.

Over die afstandsbediening moeten we nog bellen, dat kwam ook al meteen in ons op ja want dit wordt als het goed is geregistreerd.
Ik raad je aan, deze post te veranderen....een grondanker is bij de meeste verzekeraars vereist bij het voor langere tijd stallen van een motorfiets, als ook een tweede ART4 goedgekeurd slot......

O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik houd mijn ogen open..
dit is mooi zuur zeg :o -O- iig succes met het vinden van de motor..

Heb wel een mooie zwarte motor zien rijden vandaag in Wormerveer, maar zat volgens mij geen merkdingetje van yamaha op en hij reed te snel om het goed te kunnen zien.. -O-
 
ik zal er op letten... rij iederdag met de motor maar ben in zaandam nog niet zo vaak een zwarte R6 tegen gekomen
 
Ja het blijft altijd jammer en zeker ook dat mn broer later verteld dat hij zijn diefstalverzekering had opgezegd omdat hij toch niet aan de polisvoorwaarden voldeed... Iig bedankt dat jullie allemaal je ogen open houden!
 
In Zaandam wordt idd het nodige gejat. Er woont veel tuig in Zaanstad, veel kansloze hang gasten die hun drugs en alcoholverslaving ergens van moeten bekostigen.

Sterkte hiermee, hopelijk wordt ie ergens teruggevonden. Tip voor de toekomst: verzeker zo een gewillige object altijd voor diefstal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan