Gestoord alarm????

The One

Die hard MF'er
31 jul 2002
532
0
Hengelo
Hebben meer MF-ers wel eens problemen gehad met een gestoord alarm?

Stond afgelopen zaterdag in Kranjska Gora (Slovenie). Had de motor even geparkeerd om geld te pinnen. Motor gaat vanzelf na 1 minuut op alarm. Kom terug en de motor reageert never nooit nie meer op de afstandbediening van het alarm. Das kloten, zeker op vakantie. Ik had de reserve afstandbediening bij me. Dus terug naar het hotel (was vlakbij) en dat ding opgehaald. Deed ook niks. K*t. Dan maar Edgar Stijner van Motorservice Stijner in Enschede bellen. Zegt ie: Sta je in de buurt van een zendmast oid?? Weet ik veel? Nou zegt ie, duw hem maar eens een eindje weg en probeer het dan nog eens. Zo gezegd, zo gedaan. En ja hoor, na 50 meter duwen, deed ie het weer. Schijnt vaker voor te komen? Sta je toch mooi even dom te kijken zo ver van huis.
 
Kan inderdaad vaker gebeuren! Mijn vader heeft het ook eens gehad, en ook in de buurt van een bank. Na motor een aantal meters verplaatst te hebben was het euvel over. Misschien storende frequenties van schuifdeuren/alarmsystemen o.i.d. :? Kan me herinneren dat ik ooit eens een radardetector had die ook begon te knipperen en krijsen bij elk gebouw met schuifdeuren, vandaar mijn vermoeden.

M91


PS-je voor de moraalridders onder ons:
De detector heb ik niet meer in gebruik O-)
omdat 'ie nu nergens meer op reageert :(
 
ik heb wel eens dat hij niet meer reageert op de zender, maar dat hij ook niet op alarm staat. ben je eerst een half uur aan het klooien, om erachter te komen dat je gewoon had kunnen wegrijden. is mij misschien 5 keer overkomen in 5 jaar tijd ofzo
als je het contact aanzet, is een trigger voor het alarm, maar ook een reset heb ik ondertussen begrepen. dus later doet hij het weer gewoon.

ook heb ik wel eens dat mijn baterij-tje los zit, paar keer met mijn zender op het zadel slaan lost het probleem op. ziet er een beetje raar uit, maar tis goedkoper dan het gehele alarm vervangen
 
Verschillende frequenties storen alarm systemen idd..

Wij hebben vrachtwagens met radiografische reach kranen. (Uitschuifkraan met happer op afstandbediening).

Zodra die aangezet worden werkt je auto en/of motoralarm niet meer.

Leuk gezicht als je zo'n yup bij zijn dure bak ziet staan en hij er niet meer in kan.
Vervolgens zet je de kraan ff uit,figuur stapt in en je gaat verder met kranen.
Startmotor word dan geblokkeerd..kan ie nog niet wegt... :+
 
Verschillende frequenties storen alarm systemen idd..

Wij hebben vrachtwagens met radiografische reach kranen. (Uitschuifkraan met happer op afstandbediening).

Zodra die aangezet worden werkt je auto en/of motoralarm niet meer.

Leuk gezicht als je zo'n yup bij zijn dure bak ziet staan en hij er niet meer in kan.
Vervolgens zet je de kraan ff uit,figuur stapt in en je gaat verder met kranen.
Startmotor word dan geblokkeerd..kan ie nog niet wegt... :+


stelletje ratten })
 
Terug
Bovenaan Onderaan