gestorven injectie Bmw K75S??

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.780
5
41
Enschede
Bezoek site
Dag,

De motor van m'n vader heeft het volgende probleem:

De motor wil plotseling niet meer starten. De startemotor gaat gewoon rond.
Tijdens het ritje ervoor reageeerde de motor ineens even niet meer op het gas. Dit duurde ongeveer 30 sec en toen pakte hij ineens weer gewoon op. (Tijdens het voorval branden de lampjes van het dasboard etc wel gewoon)

giste heb ik alle bougies vervangen. Deze oude waren nat van de olie.
De nieuwe vonken wel allemaal maar de motor wil nog steeds niet starten.

Naar verder inspectie zag ik dat de injectie-unit -zit boven de accu- uit de rubbere "ophangen" lag.

Is het mogelijk dat deze -door misschien de trillingen- kapot/ontregeld gegaan is?
Omdat het om een oude motor gaat is het mogelijk deze injectie-unit uit te lezen bij de dealer??

bvb bedankt!

motor specs:
bmw k75s bwj: 1987

 
Laatst bewerkt:

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
...
Deze oude waren nat van de olie.
...
Olie of benzine? Als ze alle vier nat zijn van de olie heb je toch wel serieuze motorschade. Als het benzine is moet je het zo kunnen ruiken (lijkt ook erg op olie door de roet die erbij zit).

Worden de nieuwe bougies ook nat na een startpoging?
 

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.780
5
41
Enschede
Bezoek site
Olie of benzine? Als ze alle vier nat zijn van de olie heb je toch wel serieuze motorschade. Als het benzine is moet je het zo kunnen ruiken (lijkt ook erg op olie door de roet die erbij zit).

Worden de nieuwe bougies ook nat na een startpoging?
heb giste niet lang verder kunnen gaan ivm. het vroeg onder gaan v/d de zon :X

Maar deze waren ook wel wat nat jah(niet zo nat). maar misschien omdat de bougiegat in de cylinder nog nat was van de andere bougie :?
 

Dutchgixxer

MF veteraan
29 aug 2002
1.114
88
Joure
Aan de linker zijde zit een lange smalle connector op de ecu geklikt. controleer even of die nog goed op z'n plaats zit. Alle zekeringen nog ok?
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
36
Weert
Bezoek site
En, draait de brandstofpomp nog wel ? Loop even de bedrading naar de tank toe na.
Kijk hier idd eerst een naar, de pomp zit in de brandstoftank, en moet draaien als hij op contact gezet wordt.
Zet anders eerst even de dop open en daarna op contact en probeer te starten, de pomp moet dan hoorbaar draaien.
 

teacher

Die hard MF'er
16 feb 2003
832
0
Alphen a/d Rijn
Kijk hier idd eerst een naar, de pomp zit in de brandstoftank, en moet draaien als hij op contact gezet wordt.
De pomp begint _niet_ met draaien zodra je hem op contact zet, maar wel zodra je de startknop even aantikt.. je moet een hoog suis-geluid horen uit de tank, dit hoor je idd beter met de dop open (en haal je sigaar uit je mond als je dat doet :P )
 

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
72
Heerlen
Kijk hier idd eerst een naar, de pomp zit in de brandstoftank, en moet draaien als hij op contact gezet wordt.
Zet anders eerst even de dop open en daarna op contact en probeer te starten, de pomp moet dan hoorbaar draaien.
Daar zit ook het benzine filter hoe lang geleden is dat vervangen????
 

RUUD1TJE

Die hard MF'er
11 aug 2003
842
0
Deventer
Bezoek site
Controleer het bezine filter eens, als het benzine filter bijna verstopt is word de druk in het filter te hoog waardoor de fels naad open barst.
Je krijgt dan nog wel benzine in de brandstof gallerij maar de druk is dan telaag waardoor de motor niet aanslaat(veelte arm mengsel).
het filter zit in de tank NA de brandstofpomp.
Groeten RUUD1TJE
 

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.780
5
41
Enschede
Bezoek site
De pomp begint _niet_ met draaien zodra je hem op contact zet, maar wel zodra je de startknop even aantikt.. je moet een hoog suis-geluid horen uit de tank, dit hoor je idd beter met de dop open (en haal je sigaar uit je mond als je dat doet :P )
Wanneer de motor stationair draait heb ik wel altijd van dat sissende geluid bij tank gehoord.

Dat geluid is nu niet hoorbaar tijdens het starten.
 

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.780
5
41
Enschede
Bezoek site
Controleer het bezine filter eens, als het benzine filter bijna verstopt is word de druk in het filter te hoog waardoor de fels naad open barst.
Je krijgt dan nog wel benzine in de brandstof gallerij maar de druk is dan telaag waardoor de motor niet aanslaat(veelte arm mengsel).
het filter zit in de tank NA de brandstofpomp.
Groeten RUUD1TJE

Daar zit ook het benzine filter hoe lang geleden is dat vervangen????
benzine filtter is nog niet vervangen nee (deze zit er naar mijn weten ook al een hele tijd in)

maar ik d8 dat de motor op z'n minst moet kunnen starten ook al is de filter smerig.

en hoe verklaar je het ineens uitvallen van gas tijdens het rijden en dat deze later gewoon het gas weer "aan springt"

lijkt mij op een electronische storing...
 

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
kijk eens of er een gasklep sensor is en of die nog oke is
indien niet aanwezig dan zit er in het inlaat traject een doos waar een luchtmeter of een hittedraad in zit ook die kunnen ook stuk

dat die een keer omschakelde onder het rijden kan zijn dat een van de 3 kapot = gegaan en de computer overschakeld op een noodprogramma
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
36
Weert
Bezoek site
De pomp begint _niet_ met draaien zodra je hem op contact zet, maar wel zodra je de startknop even aantikt.. je moet een hoog suis-geluid horen uit de tank, dit hoor je idd beter met de dop open (en haal je sigaar uit je mond als je dat doet :P )
Klopt helemaal wat je zegt, je moet idd eerst de startknop even aantikken.