getik bij optrekken

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
Beersel
Als ik met ijn soez bandit 400 rijd, hoor ik bij het optrekken een getik.
Als ik hoog in toeren ben hoor ik dit niet meer ( mss is het er dan niet of overstemt mijn motor-geluid het getik-geluid. Aan wat ligt dit?
 
kunstgebit van je schoonmoeder die achterop zit :+


Misschien loopt je ketting ergens aan kettingeleider?,kettingbeschermer?
Waar hoor je die tik? Rij eens van een heuvel af zonder de motor te laten lopen tik die dan ook?Of zet hem onder het rijden in z`n vrij tik die dan nog>?

het is namelijk heel moeilijk te zeggen wat het is.
 
kunstgebit van je schoonmoeder die achterop zit :+


Misschien loopt je ketting ergens aan kettingeleider?,kettingbeschermer?
Waar hoor je die tik? Rij eens van een heuvel af zonder de motor te laten lopen tik die dan ook?Of zet hem onder het rijden in z`n vrij tik die dan nog>?

het is namelijk heel moeilijk te zeggen wat het is.


als hij in neutraal staat en ik geef gas, maakt hij het geluid niet.als ik rij en laat gas los stopt het ook. Ik moet rijden en gas geven om het te horen.
en een ratel geluid is het ook niet
 
we hebben de kettingspanning nageken en wanneer je er niet opzit is er net 2cm speling, als ik erop zit geen 2cm.
hoe moet ik dit meten ? al zittend op mijn motor of niet ? maar het is toch al nauwelijks genoeg speling volgens mij?
 
dat probleem kan ik oplossen met het achterwiel een beetje naar voor te verlaatsen, maar kan ik dat of moet dat met iets speciaal ofzo vast gedraaid worden met een grote kracht , of met mijn gewone armspierkracht.
 
Bij de meeste motoren is in onbelaste toestand 2cm speling prima. Bij sommige motoren echter gaat dit niet op. Bij mijn TLR moet ik veel meer ruimte geven. 2cm onbelast betekend als ik erop ga zitten , zo strak als een vioolsnaar. Stel hem onbelast af en check daarna effe als je erop zit (niet half maar met vol gewicht). Als je dan nog ongeveer 1cm over hebt aan speling zou het goed moeten zijn.
Ratelen of tikken wil meestal meer iets zeggen over de toestand van het setje wat erop zit, kan het zijn dat je inmiddels aan nieuw toe bent?

Vastzetten gewoon met spierkracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan