Getik/geratel voorvorkpoot CBR F3

fubaar

MF veteraan
17 apr 2009
16.890
2.115
Twente
Vorig jaar heb ik de voorvorkolie vervangen van mijn f3.
Hierbij heb ik een WPHB gebruikt, momentsleutel en al het juiste gereedschap.
Ik kan mijn poten dus op 2 manieren verstellen.
de lengte van de veer en de oliedemping.

Nu heb ik een probleem met mijn linker voorpoot.
Als ik de veerweg wil verkorten en vergroten hoor ik tik tik tik, vaak na een hele ronde.
Wanneer ik dit bij de rechterpoot verstel hoor ik niks.

Ik heb ff de poot de adjuster (dop) eraf gedraaid maar kon niks zien. Wel een beetje alu vijsel aan het schroefdraad maar dat was ook toen ik het de eerste keer los haalde.

Voordat ik de hele poot weer uit elkaar haal (veel werk) vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan of dat het een normaal geluidje is en dat ik gewoon neurotisch ben ;)
 
93bde389b9157d8c7b9362b1de55ad96-1.jpg


ik zie niks raars?
 
klikjes tijdens het afstellen hoort bij mijn weten zelfs. Zo kun je bijhouden dat jouw ingaande demping bijv. 12 clicks is, en uitgaans 16 ofzo. Dat zou dus betekenen dat jouw stille vorkpoot niet goed is;).
 
Er staan ringen op de preload van de veerdemping.
Maar het kan best zijn dat het al zo was want ik had er nooit eerder op gelet, pas nadat ik hem uit elkaar had gehaald.
De andere kant maakt ook wel iets geluid maar minder.
Ik denk dat dennis wel gelijk heeft, maar het kan dus geen kwaad.
 
Klikjes hoor je juist bij het verstellen, kan zijn dat je op de andere poot niks hoord omdat die andere instelling mogelijkheden heeft?
Voorvork met kliks kan idd, maar dat heeft een F3tje nog niet volgens mij hoor ;)
Heb dezelfde vork in de cbr en had dezelfde vork in de 400rr en die 'klikten' beide niet :)

Als je aan een veer draait, en hij draai onderin wat minder snel, dan 'windt je 'm op' in principe.. nja na een rondje ofzo gaat ie onderin toch ineens meedraaien en tikt ie iets :)

zeg niet dat het dat is, maar zoiets lijkt me het :P kan iig geen kwaad als ie niet tikt bij inveren, remmen, whatever :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan