Getuigen gezocht aanrijding Amsterdam op 30-08

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Hoi allemaal, een beetje een schot in het donker dit, maar ik heb op woensdag 30 augustus een ongeval gehad met een onoplettende fietskoerier van thuisbezorgd.nl op een e-bike. (zie ook dit topic)

De rechtsbijstand is er momenteel mee bezig maar heeft aangegeven dat om enige schade te verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van thuisbezorgd.nl ik een getuige moet zien te vinden die kan bevestigen dat ik niet hard reed en dat de koerier zo de weg op schoot. Blijkbaar is het door mij en de koerier getekende aanrijdingsformulier met situatieschets en zijn verklaring dat hij mij niet zag niet voldoende. Helaas nog geen getuigen kunnen vinden, dus ik probeer dit maar.

Ik begrijp dat de kans erg klein is, maar wellicht dat iemand hier toevallig net die avond van 30 augustus rond 18:30 ter hoogte van de Amstelveenseweg 93 in Amsterdam reed, of daar op de stoep liep, of bij één van de horeca zaken was of daar woont en uit zijn raam keek etc..etc..

Het was dus omstreeks 18:30 op woensdag 30 august. Dit was een grauwe regenachtige dag, en de A10 was afgesloten, dus de Amstelveenseweg was één lange sliert auto's. Die reed ik met een gangetje van pakweg 25km/h links voorbij richting het vondelpark. Bij het wokrestaurant ter hoogte van nummer 93 komt de sliert auto's even tot stilstand net op het moment dat ik ongeveer bij de achterdeur van de auto rechts van mij rij. Dan schiet er dus die fietskoerier voor die auto langs de weg op zonder te kijken, zo voor mijn voorwiel.

Doordat ik uiteraard hard remde en daarbij ook tegen het voorwiel van de e-bike aankwam viel ik zijwaards met een klap naar links. E-bike had minimale schade (krom voorwiel) maar door de klap op het asvalt is mijn motor minder gelukkig, schadeexpert heeft de schade op ruim 2.000€ geschat ;(

Dit is mijn motor:



Locatie via googlemaps:


Dit is het situatie overzichtje:



Dus ja, ik begrijp dat de kans niet heel groot is iemand hier te vinden, maar niet geschoten is altijd mis. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet dat zowel jijzelf als de koerier die dezelfde situatie hebben verklaard dat ze dan niet gewoon tot uitbetaling overgaan? Tijd voor juridische bijstand?
 
Ik begrijp niet dat zowel jijzelf als de koerier die dezelfde situatie hebben verklaard dat ze dan niet gewoon tot uitbetaling overgaan? Tijd voor juridische bijstand?

Dit is het juridische bijstand deel al van het verhaal. :')

Omdat het een e-bike (telt als fiets = zwakke weggebruiker) betreft, is alles wat lastiger en moet er blijkbaar een getuige zijn die kan verklaren dat ik er echt niets aan kon doen... De koerier was een wat vage ongeinteresseerde afrikaanse jongen die het opnemen van zijn telefoon om een afspraak te maken om de schadeformulieren in te vullen al te veel moeite vond. Na 3 dagen zijn voicemail uiteindelijk via zijn werkgever een afspraak moeten maken in hun loods (ze wilden mij zijn adres niet geven).
Persoonlijk zou ik als ik een ongeval veroorzaak alles te werk stellen om de tegenpartij te helpen de schade vergoed te krijgen en al helemaal als het me zelf niets kost, maar helaas kan je dat fatsoen van anderen niet verwachten. Schadeformulier is uiteindelijk ingevuld met situatieschets etc. dus dat is een klare zaak, de schade verhalen helaas niet.
 
Ja maar dat is alleen als je gelooft in het goede in de mens. Maar waarom daar de weg op als een paar meter er voor een overzichtelijker plek is? Dat is toch amper 10meter tot die haaientanden? Breng je je zelf als fietser toch onnodig in gevaar?
 
Ja maar dat is alleen als je gelooft in het goede in de mens. Maar waarom daar de weg op als een paar meter er voor een overzichtelijker plek is? Dat is toch amper 10meter tot die haaientanden? Breng je je zelf als fietser toch onnodig in gevaar?

:) Jij komt niet vaak in Amsterdam of wel? Ik woon er nu een jaartje en ik verbaas me echt over hoe weinig hier mensen om hun leven geven. Laatst zag ik nog iemand op een snorscooter met 60 km/h door een 30 zone knallen, 1 handje aan t stuur, andere hand een mobieltje en continu op het scherm starend rechtdoor.

Stoplichten, oversteekplaatsen, verkeersregels, licht op je fiets/brommer... allemaal overbodige luxe waar de gemiddelde Amsterdamse fietser/snorfietser/scooterrijder geen aandacht aan schenkt :)
 
Ja maar dat is alleen als je gelooft in het goede in de mens. Maar waarom daar de weg op als een paar meter er voor een overzichtelijker plek is? Dat is toch amper 10meter tot die haaientanden? Breng je je zelf als fietser toch onnodig in gevaar?

Fietsers in amsterdam en dan specifiek koeriers rijden voor een aanzienlijk deel suicidaal en hebben overal maling aan, zolang ze maar de kortste/snelste route pakken. Als motorvoertuig ben je daar mooi klaar mee, aangezien je financiëel aansprakelijk bent als er wat gebeurd tenzij je met heel goede bewijslast komt aanzetten. Als hetzelfde was gebeurd met een scootertje van thuisbezorgd.nl was het een klare zaak geweest en had ik al mijn schade vergoed gekregen, nogal krom maar dat is de wet.

In mijn geval heeft de rechtsbijstand aangegeven dat ik hooguit kan hopen op gedeelde aansprakelijkheid waarbij de verzekering van het koeriersbedrijf zo en zo minder dan de helft van mijn schade gaat vergoeden, en zelfs dat dan waarschijnlijk alleen maar als er een getuige is.
 
Je kan beter in het lokale sufferdje de vraag stellen.
Of op een feestboekpagina 'Je bent een bewoner van de Amstelveenseweg te Amsterdam...', ofzoiets
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan