getuigen gezocht motorongeval 17-12-13 17:15 A28 thv Zeist

ZoEchtWaar

MF veteraan
4 aug 2009
3.263
551
Nederland
Beste MF-ers,

Het netwerk van MF is groot, dus vandaar deze oproep.

Gisteren in de avondspits rond 17:15 heeft mijn vriendin een motorongeluk gehad.
Gelukkig voornamelijk materieel schade want de snelheid lag niet zo hoog door de verkeersdrukte (+_ 60 km/h)

Mijn vriendin reed gewoon op de linkerbaan tussen de auto met het verkeer mee totdat er plots een auto van de rechter baan de linker baan op schoot.
Dit was een paar meter voor haar neus en met een te groot snelheidsverschil waardoor ze achterop de auto is gereden.
Waarschijnlijk deed de automobilist de baan wissel omdat de linkerbaan sneller doorreed dan de rechterbaan en heeft waarschijnlijk de motor geheel niet gezien en gedacht dat er een gat / mogelijkheid was om van strook te wisselen.

Eenmaal bij het opstellen van de schadeformulier, verklaard de automobilist dat ze helemaal niet van rechter baan naar de linkerbaan is gegaan en dat de motor tussen de auto's door reed :-(

Is er toevallig iemand die dit ongeval heeft zien gebeuren (of hoort van een kennis).
Het gaat om een blauwe SV 650 2003 op de A28 (van Amersfoort richting Utrecht ter hoogte van Zeist)
 
Laatst bewerkt:
Beste MF-ers,

Het netwerk van MF is groot, dus vandaar deze oproep.

Gisteren in de avondspits rond 17:15 heeft mijn vriendin een motorongeluk gehad.
Gelukkig voornamelijk materieel schade want de snelheid lag niet zo hoog door de verkeersdrukte (+_ 60 km/h)

Mijn vriendin reed gewoon op de linkerbaan tussen de auto met het verkeer mee totdat er plots een auto van de rechter baan de linker baan op schoot.
Dit was een paar meter voor haar neus en met een te groot snelheidsverschil waardoor ze achterop de auto is gereden.
Waarschijnlijk deed de automobilist de baan wissel omdat de linkerbaan sneller doorreed dan de rechterbaan en heeft waarschijnlijk de motor geheel niet gezien en gedacht dat er een gat / mogelijkheid was om van strook te wisselen.

Eenmaal bij het opstellen van de schadeformulier, verklaard de automobilist dat ze helemaal niet van rechter baan naar de linkerbaan is gegaan en dat de motor tussen de auto's door reed :-(

Is er toevallig iemand die dit ongeval heeft zien gebeuren (of hoort van een kennis).
Het gaat om een blauwe SV 650 2003 op de A28 (van Amersfoort richting Utrecht ter hoogte van Zeist)

:(

Ik denk dat haar verklaring "redelijk eenvoudig" te weerleggen is. Ik neem aan dat de schade aan de auto links achter zit. Als mevrouw dus al op de linkerbaan reed en de motor tussen de file door dan mag je verwachten dat de schade rechts achter op de auto zit.

In ieder geval een eigen verklaring bij het schadeformulier voegen dat je opstuurt naar de verzekering. Hierin gedetailleerd uitleggen wat er gebeurd is en dat je het niet eens bent met de verklaring van de tegenpartij.

Laat je in ieder geval niet afschepen door de verzekering, schakel ook rechtsbijstand in en vooral vasthouden aan je gelijk.

sterkte voor je meisje en succes met de afhandeling.
 
:^

Sorry, geen getuige hiervan geweest. Schade/letsel?

Misschien even aan een modje vragen of de topictitel gewijzigd kan worden in 17-12-13. Anders is het net alsof ze vanmiddag een ongeluk gaat krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Sterkte, helaas ook niet daar geweest, maar hoop dat je alles goed geregeld krijgt. Laat je ons weten hoe het afliep?
 
:N sorry toen ik hier langs reed was het net gebeurd, meer dan wat jullie al weten kan ik dus niet melden.
Sterkte met de afhandeling in ieder geval.
 
B| Klote voor haar, succes en sterkte met de afhandeling.
EN
:(

Ik denk dat haar verklaring "redelijk eenvoudig" te weerleggen is. Ik neem aan dat de schade aan de auto links achter zit. Als mevrouw dus al op de linkerbaan reed en de motor tussen de file door dan mag je verwachten dat de schade rechts achter op de auto zit.

In ieder geval een eigen verklaring bij het schadeformulier voegen dat je opstuurt naar de verzekering. Hierin gedetailleerd uitleggen wat er gebeurd is en dat je het niet eens bent met de verklaring van de tegenpartij.

Laat je in ieder geval niet afschepen door de verzekering, schakel ook rechtsbijstand in en vooral vasthouden aan je gelijk.

sterkte voor je meisje en succes met de afhandeling.
:^
 
:N sorry toen ik hier langs reed was het net gebeurd, meer dan wat jullie al weten kan ik dus niet melden.
Sterkte met de afhandeling in ieder geval.

Super bedankt voor je reactie Walter.
heb toch een vraagje.. maar dat zal ik op de PB doen.
 
'getuigen gezocht motorongeval 18-12-13 17:15 A28 thv Zeist' > 'getuigen gezocht motorongeval 17-12-13 17:15 A28 thv Zeist'
 
Sterkte met de afhandeling Norwin.
Lekker weer als ze ineens met andere verklaringen komen. B|
Hoe is het met je meissie,ging het wat vandaag. ;)
 
verklaring van automobilist is niet erg zinnig daar filtreren is toegestaan en de automobilist bij een ongeval dan fout zit. snelheid is bij filtreren geen issue tenzij de automobilist dit wel vindt maar dan dient hij aan te tonen dat deze onveilig was.

maar goed, balen, sterkte aan je vriendin, niemand een verklaring af gegeven? misschien waren er kamera's gericht op dit deel van de weg?

suc6
 
...
snelheid is bij filtreren geen issue tenzij de automobilist dit wel vindt maar dan dient hij aan te tonen dat deze onveilig was.
...
En als deze verklaart dat de snelheid te hoog was, geeft deze meteen toe de motorrijder gezien te hebben. Je kunt immers geen snelheid van iets/iemand inschatten als je die iets/iemand niet gezien hebt.
 
Pas heel goed op dat je alleen een handtekening op dat formulier zet als je er achter staat!!!

Mn broertje heeft ooit eens iets getekend waar achteraf van bleek dat het zijn schuld helemaal niet was.
Er was een vlot pratende autoverkoper tegen hem aangereden, na de handtekening is er geen weg meer terug!!
 
Pas heel goed op dat je alleen een handtekening op dat formulier zet als je er achter staat!!!

Mn broertje heeft ooit eens iets getekend waar achteraf van bleek dat het zijn schuld helemaal niet was.
Er was een vlot pratende autoverkoper tegen hem aangereden, na de handtekening is er geen weg meer terug!!
Inderdaad gewoon je eigen verhaal opschrijven en de tegenpartij ook krijg je twee verschillende verhalen en mag de verzekering het lekker uitzoeken

Of niet tekenen is ook een optie, niemand kan je dat verplichten
 
Beetje off-topic: ondertekening schadeformulier is alleen voor de zakelijke gegevens als NAW, kenteken en rijbewijsnummer. U tekent NIET voor de (on)juistheid van de situatieschets.
Graag bevestiging van een schadebehandelaar.

on-topic: helaas reed ik daar niet.
 
Alles in orde met je vriendin?

Succes met de afhandeling verder.

Als je dit soort verhalen zo leest zou je bijna gaan denken dat je wel met een camera op de motor moet rijden :/
 
Laatst bewerkt:
thx voor alle reacties en tips.

Inmiddels is dat wat eerst dik was nu mooi blauw van kleur ;-)
Maar geen kneuzing of breuken gelukkig, dus zodra de spierpijn weg is..is het alleen nog wachten op de blauwe plekken.
Inmiddels is de verzekering druk bezig!
 
Laatst bewerkt:
Als je vriendin in het gelijk gesteld wordt, zou je dan ook niet aangifte kunnen doen tegen de automobilist vanwege valsheid in geschrift ofzo? Helemaal als je getuigen hebt die haar verhaal kunnen bevestigen.

Hij legt bewust een valse verklaring af om er zelf financieel gewin bij te behalen.
 
thx voor alle reacties en tips.

Inmiddels is dat wat eerst dik was nu mooi blauw van kleur ;-)
Maar geen kneuzing of breuken gelukkig, dus zodra de spierpijn weg is..is het alleen nog wachten op de blauwe plekken.
Inmiddels is de verzekering druk bezig!
Er zijn kroon getuigen, maar wel een automobilist die vlak na het ongeluk is gepasseerd.

En... omdat de automobilist die het ongeluk veroorzaakte nogal licht verbaal agressief was... zei de arts die mijn vriendin ter plekken even onderzocht, dat het misschien een goed idee is om foto's te maken van de strepen op het wegdek, motor die nog op de weghelft lag e.d.
Mijn vriendin had daar natuurlijk op de moment niet zelf aan gedacht en tip van de arts meteen opgevolgd. Deze foto's zijn uiteraard ook allemaal naar de verzekeringsmaatschappij gegaan.


Kijk dat scheelt toch wel een beetje.
Wens haar in ieder geval sterkte met de spierpijn.

ps zijn die strepen op de foto's een beetje duidelijk te zien? daar kan je ook al een hoop informatie uit halen
 
Beetje off-topic: ondertekening schadeformulier is alleen voor de zakelijke gegevens als NAW, kenteken en rijbewijsnummer. U tekent NIET voor de (on)juistheid van de situatieschets.Graag bevestiging van een schadebehandelaar.

on-topic: helaas reed ik daar niet.

Das niet waar!!
Ik heb er toen werk van geprobeerd te maken, maakte ze niets uit, handtekening was gezet...
 
De foto's zijn erg goed, de witte krassen van stepjes e.d. staan goed zichtbaar op de foto's!
Ook goed zichtbaar waar op de weg qua in het midden van de rijbaan e.d.

Wij zijn straks al blij als gewoon de waarheid duidelijk is, maar eigenlijk zou zo iemand best mogen worden aangepakt (maar dat zal vast niet gebeuren).
Op dat betreft mag er van mij bij elk ongeluk wel standaard politie komen. Maar helaas doen ze dat niet meer voor de braaf belasting betalende burger :-(
Alleen bij ernstige ongelukken komt de politie erbij, vertelde ze bij 112. wel hebben ze meteen kruisen boven de baan aangezet! dat gaat wel super makkelijk via 112!

De tip van de camera's zijn we ook achteraan gegaan. Rijkswaterstaat heeft er inderdaad camera's hangen (die gebruiken ze ook om te zien waar het ongeluk had plaats gevonden en de kruisen aan te zetten) maar de beelden worden niet opgenomen en/of vrijgegeven, kregen we aan de telefoon te horen :-(
 
Laatst bewerkt:
Rijkswaterstaat heeft er inderdaad camera's hangen (die gebruiken ze ook om te zien waar het ongeluk had plaats gevonden en de kruisen aan te zetten) maar de beelden worden niet opgenomen en/of vrijgegeven, kregen we aan de telefoon te horen :-(

Als ze opgenomen worden kan je ze gewoon opvragen. Het niet vrijgeven verhaal is bullshit. Als je een WOB verzoek doet (Wet Openbaarheid van Bestuur) moeten ze je de beelden verstrekken.
 
De foto's zijn erg goed, de witte krassen van stepjes e.d. staan goed zichtbaar op de foto's!
Ook goed zichtbaar waar op de weg qua in het midden van de rijbaan e.d.

Wij zijn straks al blij als gewoon de waarheid duidelijk is, maar eigenlijk zou zo iemand best mogen worden aangepakt (maar dat zal vast niet gebeuren).
Op dat betreft mag er van mij bij elk ongeluk wel standaard politie komen. Maar helaas doen ze dat niet meer voor de braaf belasting betalende burger :-(
Alleen bij ernstige ongelukken komt de politie erbij, vertelde ze bij 112. wel hebben ze meteen kruisen boven de baan aangezet! dat gaat wel super makkelijk via 112!

De tip van de camera's zijn we ook achteraan gegaan. Rijkswaterstaat heeft er inderdaad camera's hangen (die gebruiken ze ook om te zien waar het ongeluk had plaats gevonden en de kruisen aan te zetten) maar de beelden worden niet opgenomen en/of vrijgegeven, kregen we aan de telefoon te horen :-(

Even voor jouw info: Die beelden worden inderdaad niet opgeslagen. Het systeem wat daar voor gebruikt wordt (VICnet ofwel "Verkeer Intensiteit Controle net") heeft daar simpelweg de capaciteit niet toe qua storage en is daar ook niet voor ontworpen/bedoeld. De camera's bij de A wegen worden alleen gebruikt om op afstand te kunnen bepalen of er bijvoorbeeld ergens iets afgekruist moet worden óf dat er juist een extra baan (spitsstrook) opengesteld moet worden (en kunnen eventueel op verzoek de beelden opslaan nádat daar door de bijv. KLPD om gevragen wordt).

Betreffende camera's worden normaal alleen 24/7 bemand gemonitord in de diverse (regionale) VMC's (Verkeer Management Centrales).

Camera's welke gebruikt worden zijn overigens érg leuke Siemens cam's welke een pittige datastream generen als dat wenselijk is ... Inzoomen is mogelijk tot op het nummer bij kentekenplaten van camera tot camera.

Sterkte met de afhandeling in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan