Gevaarlijk door links EN rechts er tussendoor rijden!

:} ---> D A N K U <--- :}

De volgende gedigt heet Dank U

"Dank U, Voor deze nieuwe vrijdag, dank U voor deze nieuwe dag,
Dank U, dat ik met al mijn motor-sores, bij U komen mag"
 
Wat gebeurt er op dat bewuste wegvak..

op dat punt worden 3 rijstroken 2 rijstroken, je kan dus wel links tussen de file door blijven rijden, dikke kans dat je geschept wordt door een ritsende automobilist.

ik schuif bij het bord "ritsen vanaf hier"inderdaad een rijstrook op naar rechts, de motorrijder voor mij, die ervoor kiest om links te blijven rijden, en even later doorkrijgt dat dat niet zo handig is, sluit dus weer achter mij aan.

neem voortaan even de tijd om de bewuste situatie in je op te nemen, voordat je je vingers over t toetsenbord laat gaan... :N


inderdaad, zoals zo veel weggebruikers, volg je eigen weg,,,houdt geen rekening met de andere (lees: voorgaande) De - wat ik doe is wet en die andere moet het zelf maar weten- actie..

Nogmaals, voor de duidelijkheid, het gaat me niet om wie er links en wie rechts door rijdt, het gaat me om de koekblikkers die niet weten hoe ze met motorrijders om moeten gaan, en de motorrijders die het HEN niet onnodig moeilijk moeten gaan lopen maken.

Krijg je schrikreacties van (zoals hierboven te lezen)

Have a nice day! *D
 
Even een vraagje tussendoor (links of rechts)
Zet je nou je kniperlichten of alarm lichten aan of uit als je er tussendoor rijdt :]
en zou dat mogen dat volgens de wet :?
De meeste zetten ze aan maar ik heb weer ergens gelezen dat dat de koekblikkers weer in verwaring brengt :(
Ik zelf zet de laatste tijd mijn groot licht aan. })
groet dick
Gewoon de alarmlichten aan en niet te snel.

GEEN groot licht, dan is je afstand en snelheid moeilijker in te schatten. Bovendien is het erg irritant...
 
zit ik vanmiddag effe ghost-rider te kijken,
die rijdt gewoon met 270 tussen het verkeer door....!
en op rustige stukkies haalt tie met gemak de 299.....
en zonder iets te raken...!

wat klagen wij dan eigenlijk over 5 km verschil??
 
Het werkelijke probleem was dus zo'n BMW rijder die met 5 km/h verschil tussen de file door aan het rijden was. Met z'n 4 spiegels had hij allang in de gaten moeten hebben dat hij de boel op aan het houden was. Maar misschien was hij te gefixeerd om niet met z'n koffers de spiegels van de auto's af te rijden ;) Niet stigmatiserend bedoeld,

_O- _O- :)

Oh en dan die oude man die daarop zat natuurlijk })
 
:^ alarmlichten zouden verwarrend werken voor automobilioten en derhalve niet gebruikt moeten worden. Aan het einde van de file moet de motorrijder aangeven met zijn richtingaanwijzer welke strook hij verder wil gaan gebruiken...
 
zit ik vanmiddag effe ghost-rider te kijken,
die rijdt gewoon met 270 tussen het verkeer door....!
en op rustige stukkies haalt tie met gemak de 299.....
en zonder iets te raken...!

wat klagen wij dan eigenlijk over 5 km verschil??

Nu heb je zeker elke rit last van een stijve lul als je file aan ziet komen :P

:^ alarmlichten zouden verwarrend werken voor automobilioten en derhalve niet gebruikt moeten worden. Aan het einde van de file moet de motorrijder aangeven met zijn richtingaanwijzer welke strook hij verder wil gaan gebruiken...

Al gebruik je blauwe lampen (ála wheeler) dan raken ze ook verward. Maakt niets tot weinig uit wat je gebruikt of doet om op te vallen... degene die je willen zien en rekening met je houden zien je en die het niet willen of te druk zijn met andere dingen dan rijden zien je toch niet... Zo heb ik een tijd terug nog een motoragent met zwaailichten en sirene bijna de vangrail in zien gaan door een onoplettende dronkenmobilist.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan