Gevaarlijk grind op Lekdijk, bij Lopik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huub_XJ600S

Rookie
9 aug 2007
1
0
Dacht vandaag even lekker een paar bochten te nemen op de Lekdijk, maar dat viel toch even tegen !

Ben onderuit gegaan in een haakse bocht bij Lopik...
Er lag zoveel grind in die bocht, toen ik eenmaal ging was er geen houden meer aan, me voorwiel schoot weg.
En vervolgens "vloog" ik de dijk af naar beneden !

Heb er een paar schaafwonden aan over gehouden, zelfs door me pak heen nog...
Zal morgen wel helemaal stijf zijn B|

Motor : Alle kappen aan de linkerkant gescheurd en geschaafd.
En niet te vergeten, me pak is ook helemaal naar de kloten.

Moet er wel bij vertellen dat ik niet zachtjes ging... en zat ook wel in de binnenbocht...
Maar toch, de mensen die er wonen vertelde me dat er regelmatig motorrijders vallen daar, (door het grind) zelfs een politiemotor vorige week.

Het grind ligt overal op de weg, omdat de auto's er doorheen rijden, en vervolgens ligt de hele weg er mee onder.


Let dus op het grind, als je op de Lekdijk rijdt...
 
welkom op MF :W

dat grind vind ik niet zo erg :N
erger vind ik dat ze die dijken daarom misschien willen gaan afsluiten :X
 
Laatst bewerkt:
De dijk nieuwegein-schoonhoven is al enige tijd (2 of 3 weken) afgesloten voor motoren omdat er veel grind ligt en ze de bermen gaan aanpassen. Zeker als je uit de buurt van lopik komt had je dat kunnen weten.

Maar goed dat neemt niet weg dat het natuurlijk flink klote voor je is.

erger vind ik dat ze die dijken daarom misschien willen gaan afsluiten :X
Al gebeurd dus.
Hier nog wat info:
Lekdijk Schoonhoven - Nieuwegein: motor verbod
http://www.0348-online.nl/nieuws/706
 
Laatst bewerkt:
ja, dijk was in ieder geval al afgelopen zaterdag verboden voor motoren zet er alleen nog al grote vraagtekens bij hoe dat is gebeurd?
wij gaan altijd vanuit ijsselstein via de radiolaan is dat geloof ik [langs die kerosineopslag tanks] de dijk op en komende vanaf daar staat er zowel op de radiolaan als op de lekdijk geen enkel verbodsbord dat het verboden zou zijn voor motoren om zowel linksaf te gaan ri nieuwegein als rechtsaf ri schoonhoven.
echter ,s middags terug vanaf nieuwegein ri radiolaan zag ik inderdaad het verbodsbord staan een paar honderd meter voor de afslag radiolaan hetgeen blijkbaar inhoud dat je vanaf de radiolaan wel linksaf mag ri nieuwegein maar vanaf nieuwegein niet die paar honderd meter tot de afslag radiolaan???
zijn gewoon doorgereden tot de radiolaan en daar nog even de dijk afgekeken en daar is geen enkel verbodsbord meer te zien!!!
hetgeen dus inhoud dat iemand die ter plaatse niet bekend is die via de radiolaan de dijk opgaat ri schoonhoven totaal niet op de hoogte is van het feit dat de dijk verboden is voor motoren met alle mogelijke gevolgen van dien.
heb er zelf een maand of 2 terug toen ik met m,n oude guzzi even een eindje de dijk op was ook al bijna naast gelegen en toen al het besluit genomen dat ze mij voorlopig op dat stuk dijk niet meer zien want de situatie is inderdaad levens gevaarlijk en er zijn er inderdaad diverse gegaan daarna waarvan ik gehoord heb dat er inmiddels zo,n 5 mensen de gemeente lopik aansprakelijk hebben gesteld voor de schade, echter ook al vernomen dat dat allemaal niet zo simpel is omdat je moet aantonen dat je niet te hard gereden hebt??? hoe moet je dat dan doen?
ben overigens reuze benieuwd omdat ik in bovenstaande link lees dat de afsluiting maar voor een maand of 4 is of dat dat echt zo is of dat de gemeente lopik er meteen maar een definitiefe afsluiting van maakt?
dit willen ze namelijk al jaren maar dat was allemaal nogal ingewikkeld omdat de dijk over het grondgebied van div gemeenten schijnt te lopen?
 
Dacht vandaag even lekker een paar bochten te nemen op de Lekdijk, maar dat viel toch even tegen !

Ben onderuit gegaan in een haakse bocht bij Lopik...
Er lag zoveel grind in die bocht, toen ik eenmaal ging was er geen houden meer aan, me voorwiel schoot weg.
En vervolgens "vloog" ik de dijk af naar beneden !

Heb er een paar schaafwonden aan over gehouden, zelfs door me pak heen nog...
Zal morgen wel helemaal stijf zijn B|

Motor : Alle kappen aan de linkerkant gescheurd en geschaafd.
En niet te vergeten, me pak is ook helemaal naar de kloten.

Moet er wel bij vertellen dat ik niet zachtjes ging... en zat ook wel in de binnenbocht...
Maar toch, de mensen die er wonen vertelde me dat er regelmatig motorrijders vallen daar, (door het grind) zelfs een politiemotor vorige week.

Het grind ligt overal op de weg, omdat de auto's er doorheen rijden, en vervolgens ligt de hele weg er mee onder.


Let dus op het grind, als je op de Lekdijk rijdt...

Ik zou maar eens kijken of je de gemeente niet aansprakelijk kan stellen voor dit soort dingen. Ik weet iemand die viel met zijn scooter :? door missende tegel in de straat en hij heeft na heul veul tijd gewonnen en alles vergoed gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan