Gevaarlijk motorrijden

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Welke drie kl++tz@kken, met omgebogen kentekenplaten, reden om een uur of vier op de A12 richting Utrecht.

Op dat stuk autosnelweg reden op de rechterbaan veel auto's (druk verkeer) en ik was met de auto op de linkerrijstrook aan het inhalen (samen met twee andere) met toch ook al gauw een snelheid van zo'n.....eh....... netjes 120 km/h. Ze wisten zich toch nog tussen mij en de auto's op de rechterbaan in te wurmen.

Geen MF stickers.

Levensmoe?
 
Ik ben vandaag voor de grens richting Nederland wel een groep van zo'n 6 Nederlandse motorrijders tegengekomen op de A3 in Duiteland. Ik zat in de auto overigens.

Ik kwam er netjes met 190 aanrijden (op de linkerbaan) toen de middelste motorrijder uit de groep (op de rechterbaan dus) het ineens nodig vond een auto voor de groep te gaan inhalen. Hij gooit hem zonder te kijken naar links en ik zat er bijna bovenop. Lang leve ABS.

En maar schelden op automobilisten die zonder te kijken van baan verwisselen. Dit was duidelijk een automobilist op de motor.

Ik heb trouwens geleerd dat de voorste rijder van de groep aangeeft wanneer er ingehaald gaat worden en de rest dan volgt.
 
Laatst bewerkt:
ik kijk altijd zelf of ik in kan halen. blind achter de voorste aangaan is niet echt slim. Al helemaal niet als ik voorop rij O-)
 
ik kijk altijd zelf of ik in kan halen. blind achter de voorste aangaan is niet echt slim. Al helemaal niet als ik voorop rij O-)

idd, vooral als de groep wat groter is kan het niet altijd in keer. En daarbij: de voorrijder kan ook een keer iets over het hoofd zien. Dus altijd eerst zelf kijken in spiegel en over je schouder.
 
Ik heb trouwens geleerd dat de voorste rijder van de groep aangeeft wanneer er ingehaald gaat worden en de rest dan volgt.
Zeg, he... we zitten niet in het leger hoor

Read my sign
 
Zeg, he... we zitten niet in het leger hoor

Read my sign

Klopt, we zitten niet in het leger. Maar sommige afspraken helpen je om niet doodgereden te worden door een aanstormende Seat Leon. Want op mijn VRO-1 heb ik geleerd: niet uitwijken!
 
Klopt, we zitten niet in het leger. Maar sommige afspraken helpen je om niet doodgereden te worden door een aanstormende Seat Leon. Want op mijn VRO-1 heb ik geleerd: niet uitwijken!

Hmm, zal wel een andere VROI zijn geweest dan die ik heb gevolgd...
Vertel de achterliggende gedachten dan es?
 
Welke drie kl++tz@kken, met omgebogen kentekenplaten, reden om een uur of vier op de A12 richting Utrecht.

Op dat stuk autosnelweg reden op de rechterbaan veel auto's (druk verkeer) en ik was met de auto op de linkerrijstrook aan het inhalen (samen met twee andere) met toch ook al gauw een snelheid van zo'n.....eh....... netjes 120 km/h. Ze wisten zich toch nog tussen mij en de auto's op de rechterbaan in te wurmen.

Geen MF stickers.

Levensmoe?

links inhalen met 120 !!!!
zo ontstaan dus files hé :+
 
Welke drie kl++tz@kken, met omgebogen kentekenplaten, reden om een uur of vier op de A12 richting Utrecht.

Op dat stuk autosnelweg reden op de rechterbaan veel auto's (druk verkeer) en ik was met de auto op de linkerrijstrook aan het inhalen (samen met twee andere) met toch ook al gauw een snelheid van zo'n.....eh....... netjes 120 km/h. Ze wisten zich toch nog tussen mij en de auto's op de rechterbaan in te wurmen.

Geen MF stickers.

Levensmoe?

Ga dan ook aan de kant als ik er aankom :+
 
Ja maar Bloed gaat zo moeilijk van je auto af
en auto wassen is K^T motor poetsen is wel OK :)
 
Da's dan toch filerijden :+

Tsja, heb een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt en er een topic voor geopend, maar toen was ik een moraalridder volgens sommigen. Blijkbaar hebben ze voor jou meer ontzag, Panrider *D

Ach, tuurlijk moeten die **kels het zelf weten, maar je houdt als motorrijder toch je hard vast (en daar heb ik dan natuurlijk weer wel last van).
 
Terug
Bovenaan Onderaan