Gevaarlijk probleem - geen knipperlichtautomaat

Sebo

MF veteraan
4 apr 2004
2.016
2
Hallo.

Ik rij nogal vaak koekblik, met richtingaanwijzer automaat. Gevolg: op de motor (Bandit 1200) geef ik richting aan, ga de bocht om en vergeet om de richtingaanwijzer uit te schakelen. Auto's (de bestuurder dan) denken vervolgens dat ik ergens afsla en rijden de weg op, terwijl ik gewoon rechtdoor wil. Ik boos ("Kijk uit, lul"), automobilist boos ("Doe je richtingaanwijzer dan uit, oen").

Vraag: weet iemand een oplossing? Jaren terug had je van die piepdingen, maar die hoor ik denk ik niet (rij met oordoppen); bovendien val je wel heel erg op bij verkeerslichten etc.

Alvast bedankt,
Groeten, Sebo.
 
Tja. volgens mij heeft bijna elke motorrijder hier wel eens last van.

gewoon goed opletten op richtingaanwijzer en zo snel mogelijk dat ding uitzetten. ik heb zo ook al een keer een bijna-aanrijding gehad ja. omdat een automobilist dacht dat ik afsloeg ipv rechtdoor wilde rijden. naja. dan denk je er in iedergeval de volgende paar keer wel om om je richtingaanwijzer uit te zetten :X

ik weet helaas geen technische truukjes. sorry.
 
Yamaha heeft dat op meerdere fietsen.
In je km teller zit een pulsgever.
Als je ongeveer 350 meter gereden hebt met je knipper aan dan schakelt ie uit of na zoveel seconden rollen.
 
Hallo.

Ik rij nogal vaak koekblik, met richtingaanwijzer automaat. Gevolg: op de motor (Bandit 1200) geef ik richting aan, ga de bocht om en vergeet om de richtingaanwijzer uit te schakelen. Auto's (de bestuurder dan) denken vervolgens dat ik ergens afsla en rijden de weg op, terwijl ik gewoon rechtdoor wil. Ik boos ("Kijk uit, lul"), automobilist boos ("Doe je richtingaanwijzer dan uit, oen").

Vraag: weet iemand een oplossing? Jaren terug had je van die piepdingen, maar die hoor ik denk ik niet (rij met oordoppen); bovendien val je wel heel erg op bij verkeerslichten etc.

Alvast bedankt,
Groeten, Sebo.

Wordt toch vanzelf een automatisme, dat uitschakelen? Of zie ik het nou verkeerd? Ik heb er in ieder geval geen last van. Ook met oordoppen hoor je die piepdingen (paar euro bij de Halfords) trouwens echt wel, dus als je het blijft vergeten hang je die ertussen.
 
Wordt toch vanzelf een automatisme, dat uitschakelen? Of zie ik het nou verkeerd? Ik heb er in ieder geval geen last van. Ook met oordoppen hoor je die piepdingen (paar euro bij de Halfords) trouwens echt wel, dus als je het blijft vergeten hang je die ertussen.

:^
Vroeger hoorde je die piepdingen nog wel eens. Best wel irri.
Lijkt me dat als je je richtingaanwijzers 1x vergeet uit te zetten en je krijgt een close encounter dat je het daarna niet meer vergeet. Een ezel...
 
tja, koop dan inderdaad een schakelautomaat... na 300m rollen of in een bocht hangen en terugkomen automatisch uit.. zet er meteen een alarmlicht installatie bij dan :-)
 
Ja, inderdaad, de oplossingen zijn:

1- zoemertje monteren (verkrijgbaar bij Hema en Halfords)
2- inschakelvertraging maken voor de pieper: pas na bijv 10 seconden gaan piepen
3- Extra felle LED / Lamp parallel zetten aan je knipper op je dashboard, zodat je het altijd ziet. Geen irritante piep dus, maar wel duidelijk
4- Uitschakel vertraging bouwen (afhankelijk van je handigheid kun je dit zelf maken - er zijn plenty schema's te vinden op internet.
5- de beste oplossing: veel vaker motorrijden.
 
Bedankt voor alle tips, ik ga in ieder geval voor de extra Led en op zoek naar een of andere automaat.
Ik rij inderdaad te weinig, nauwelijks nog zo'n 6000 km. per jaar :(
Meestal rij ik ongeveer de helft daarvan wel in Zwitserland; volgens mij zijn dat kwaliteits kilometers en tellen dubbel dus kom ik toch nog aan 12.000 O-) *D
Nogmaals bedankt,
Moi, Sebo.
 
Neem een rijles van 2 uur ofzo, en probeer net zo'n instructeur als mij te krijgen.
Ik vergat het ook steeds in het begin, en vervolgens werd er me toch in mijn oor geschreeuwd. B|

Ben er rechts nog ietsie doof van :+
 
Mijn probleem is andersom (al is dat niet zo erg). Bij mijn lesmotor ging de knipper na iets van 200 m vanzelf uit dus bij een lange voorsorteer moest ik de knipper opnieuw aanzetten. Dat zit er nog steeds in. Mijn knipper schakelt niet vanzelf uit maar ik zet heb op een lange voorsorteerder wel 3x opnieuw aan!
 
Ik heb ooit een XJ 600 ui 1985 gehad die ging na inschaling van de richting aanwijzer na een bepaalde tijd weer uit. Misschien kun je die overbouwen.
Stom eigenlijk dat ze dat op de hedendaagse fietsen niet toe passen.
Ik had er ook zo een, een '87er dan, maar wat was dat irritant zeg :r :r .
Rijd je rustig O-) met aangepaste O-) snelheid op de Autostrada in Italie gaat iedere keer je linkerknipper uit, weg 'Ueberholprestige'.'When in Rome, do as the Romans'

Sorry, was effe off-topic, on-topic: probeer zoveel mogelijk je te gewennen om bewust aan - en uit te schakelen, je knipper, heb je die hulpmiddelen niet meer nodig...oefening baart kunst :?
 
Hallo.

Ik rij nogal vaak koekblik, met richtingaanwijzer automaat. Gevolg: op de motor (Bandit 1200) geef ik richting aan, ga de bocht om en vergeet om de richtingaanwijzer uit te schakelen. Auto's (de bestuurder dan) denken vervolgens dat ik ergens afsla en rijden de weg op, terwijl ik gewoon rechtdoor wil. Ik boos ("Kijk uit, lul"), automobilist boos ("Doe je richtingaanwijzer dan uit, oen").

Vraag: weet iemand een oplossing? Jaren terug had je van die piepdingen, maar die hoor ik denk ik niet (rij met oordoppen); bovendien val je wel heel erg op bij verkeerslichten etc.


wat ik heb gedaan is gewoon die disco lichten dr af gesloopt ziet er ook veel strakker uit moet alleen de achtergebleven gaten dicht plamuren
Alvast bedankt,
Groeten, Sebo.
 
Ik weet dat er electronica in de handel is waarbij het signaal na 20 x automatisch afslaat, mocht je het toch echt vergeten zijn

Voor de stoplichten is die 20x meestal wel voldoende

Probeer het is op mototronix.nl daar is het volgens mij zo te koop

Mvrgr:Ray
 
Ik weet dat er electronica in de handel is waarbij het signaal na 20 x automatisch afslaat, mocht je het toch echt vergeten zijn

Voor de stoplichten is die 20x meestal wel voldoende

Probeer het is op mototronix.nl daar is het volgens mij zo te koop

Mvrgr:Ray

Thanks, staat niet op de site, morgen even bellen.
Vr. Groeten, Sebo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan