Gevaarlijke drempel Tjongervallei

Fietsie

Die hard MF'er
14 aug 2003
426
106
Ergens in de buurt van Joure
Hoi

Ik was gisteravond nog even een rondje aan het rijden door de omgeving tot ik zo rond half acht in de Tjongervallei een bordje "Snelheidsbeperkende maatregel" tegenkwam.

Ik dus zoeken op de weg voor me maar niets te zien, dus stevig geremd en wat bleek; een ondernemende snelheidsbeperkingenbouwer heeft weereens iets nieuws en in mijn ogen dodelijks uitgevonden:

Een bult beton met daarin ingemetseld stukken natuursteen. Een en ander in precies dezelfde kleur als het wegdek maar wel zeker 20 cm hoog....

Voor eenieder die hier dus binnenkort eens denkt langs te touren: even oppassen, zeker 's avonds met de laagstaande zon voor totaal onzichtbaar (en persoonlijk ben ik ook van mening totaal onzinnig, gezien de lokatie)...
 
heb je niets te doen?
kom naar schiedam en ga de bordjes met Snelheidsbeperkende maatregelen eens tellen.

Ik wordt er knetter van!
Hier ook bulten beton (zonder natuursteen dan wel) in dezelfde kleur als het wegdek.

Soms vraag ik me af of er bij de gemeente alleen maar rand debielen werken.. :X
 
Hadden ze hier in Apeldoorn ook.

De buurt wilde drempels (De Parken, villa wijkje) maar niet van die lelijke gestreepte dingen, dus ze kregen zwarte drempels, hetzelfde als het wegdek.

Half jaar later stonden er witte strepen op, vonden ze toch mooier dan al die auto's in de voortuin, was namelijk al 2x een auto die er door verrast werd en de stoep (en daarna tuin) in kwam :)
 
Hadden ze hier in Apeldoorn ook.

De buurt wilde drempels (De Parken, villa wijkje) maar niet van die lelijke gestreepte dingen, dus ze kregen zwarte drempels, hetzelfde als het wegdek.

Half jaar later stonden er witte strepen op, vonden ze toch mooier dan al die auto's in de voortuin, was namelijk al 2x een auto er door verrast werd en de stoep (en daarna tuin) in kwam :)
Krijg je straks nog verkeersremmende maatregelen in je voortuin B|


:+
 
Hadden ze hier in Apeldoorn ook.

De buurt wilde drempels (De Parken, villa wijkje) maar niet van die lelijke gestreepte dingen, dus ze kregen zwarte drempels, hetzelfde als het wegdek.

Half jaar later stonden er witte strepen op, vonden ze toch mooier dan al die auto's in de voortuin, was namelijk al 2x een auto die er door verrast werd en de stoep (en daarna tuin) in kwam :)

hier in de straat ook, andere kelur maar enorm hoog en steil

Werd s'ochtends wakker na een sneeuwbui en zag een auto op zijn dak op de stoep liggen :P
 
ik woon in een klein dorp en heb er GELUKKIG nog geen last van, maar die drempels in Apeldoorn ken ik wel.. zeer irriterend voorals als die harmonica bus nog eens erdoor moet dan mag je vrijwel altijd je motor bijna bij iemand in de tuin parkeren..
 
In Groningen zijn betonnen ballen van ong. 35 cm in doorsnede half in het wegdek ingegraven, er zijn al rechtszaken gevoerd om de schade aan wielophangingen etc. te verhalen op de gemeente. Zonder succes :(
 
hiero is het ook zo ongelooflijk lekker dubbel!

Voor de schiedammers, bij de westerkade in de gorze ligt een enorme steile drempel.
Deze hebben ze sinds kort verlaagd.
Niet omdat er veel auto's met hun bodemplaat of bumper over het wegdek schuren.

Nee....

Omdat de bus erover moet..

:X
 
Ben er vanmiddag overheen geknalt, gewoon waardeloos die locatie daar.
Ik denk dat het meer voor de aanwonenden bedeold is.
 
Ik reed onlangs ergens tussen Nunspeet en Elburg, kom ik zoiets tegen:

full



Levensgevaarlijk want ze zijn hoog, vallen niet op, en het ergste; hoogteverschil in de breedte (snapt u het nog?). En niet zo'n klein beetje, zeker 20 cm :(

PS in de buurt van Epe (Tongeren om precies te zijn) liggen ook hele gevaarlijke drempels. Dus wees gewaarschuwd!
 
Ik reed onlangs ergens tussen Nunspeet en Elburg, kom ik zoiets tegen:

(Afbeelding)

Levensgevaarlijk want ze zijn hoog, vallen niet op, en het ergste; hoogteverschil in de breedte (snapt u het nog?). En niet zo'n klein beetje, zeker 20 cm :(
Dat ziet er ook lekker motorvriendelijk uit B|
Melden bij de MAG!
 
Terug
Bovenaan Onderaan