Gevaarlijke rijschool Victor Haan

Verder zegt een slagingspercentage mij in zo'n geval erg weinig. Als hij alle iets minder 'zekere' lessers bij zichzelf wegjaagt door dit soort voorvallen dan snap ik wel dat alleen de 'allerbeste' lessers overblijven. Vooral de lessers die weten dat ze 'm maar een paar weken hoeven te dulden... Tja, dan gaat je slagingspercentage wel naar boven...

Ze doen allemaal extra hun best om zo snel mogelijk van hem af te zijn.
Hij schept op deze manier wel motivatie :P
 
BLAD in rotterdam; Helmar heet de motorrijinstructeur.
een rustige vent met veel mensenkennis...geen schunnige taal gewoon een dolletje op zn tijd en zelfs nu(3 mnd na mn examen) heeft ie nog wel ns ff tijd voor me als groentje met een motor!!! super tof duzzz!!!!
beterzzzzzzzzzz hoorrrr :]


:}
had eerst rijschoolcentrale, examen gedaan op te zware motor etc etc etc.
Toen helmar, ging een wereld voor me open, wat kan die vent lesgeven.... :}
 
Ik denk dat er een verschil tussen instructeurs zonder KNMV certificaat en deze persoon. Ik heb gelesd bij een niet KNMV instructeur wat toch gewoon een hele goede was en ook geen problemen mee gehad.

groeten
Sorry, zo had ik het niet bedoeld, maar dus wel een beetje verkeerd opgeschreven.
Ik denk dat een KNMV instructeur gemiddeld een betere rijinstructeur is. Je hebt gelukkig ook nog heel veel rijscholen die ook zonder KNMW certificaat prima les geven.
Mijn vrouw is toevallig wel geslaagd bij een KNMV instructeur (vd Bos uit de Lier) hiervoor had ze minder goede ervaringen bij een andere rijschool.
 
Ben niet bekend met deze rijschool, maar heb zelf ook hele slechte ervaringen met mijn eerste instructeur. Was bij een KNMV rijschool nota bene. Geduld en vriendelijkheid zijn blijkbaar geen vereiste om in aanmerking te komen voor KNMV lidmaatschap. Wat een ongeinteresseerde knuppel had ik als instructeur zeg.

Einde van de zomer vorig jaar een spoedcursus geboekt bij een lokale rijschool. Zag er allemaal prima uit, en de secretaresse gaf me een vertrouwde indruk. Na een ritje achter op bij de instructeur had ik besloten een 3 daagse spoedcursus te boeken. Kon helaas pas in oktober, maar was verblind door hoe leuk ik het vond en heb ingestemt. Helaas was dit niet het enige wat mijn euforische toestand verdoezelde, de persoonlijkheid van de instructeur was me ook ontgaan.

Eerste dag van de cursus sneeuwde en regende het zo erg, dat we vaker binnen dan op de motor zaten. Hier had ik uiteraard begrip voor omdat ik de situatie zelf ook niet ideaal vond. Tweede dag zaten we net zo vaak binnen, alleen werkte het weer deze keer wel mee? Opmerking over gemaakt en alsnog op de motor gestapt. Aan hetgeen wat ik in mijn oor gefluisterd kreeg was duidelijk te concluderen dat die zak liever binnen met een kop koffie zat dan dat hij werkt voor zijn geld. Wat een ongelofelijke boer. Ieder foutje werd keihard verbaal afgestraft, ook bij de andere leerling.

Hij stuurde ons de polder in waar het wegdek zo ontzettend slecht was, bezaaid met natte bladeren en zand achter gelaten door vrachtwagens, dat zelfs een ervaren motorrijder er niet met een dergelijke snelheid als ons door de instructeur werd aanbevelen doorheen zou rijden. Uiteindelijk is de andere leerling in de berm belandt (te goed naar de instructeur geluistered, want die wilde ons daar duidelijk in hebben), en in plaats van dat de instructeur de jongen geruststelde kreeg hij nog een scheld tyrade te verwerken.

Uiteindelijk allebei opgestapt zonder op examen te gaan, en met slechts een gedeeltelijke refund (kreeg €400 van de €1200 terug, terwijl we zeker recht hadden op een volledige vergoeding). Wel heb ik later vernomen dat de desbetreffende instructeur kort daarna ontslagen is.

Na die ervaring pas begin dit jaar weer lessen genomen, en zonder problemen in één keer geslaagd. Mijn instructeur had er een flinke kluif aan mij door de vorige instructeur kapot gemaakte zelfvertrouwen weer een beetje op te vijzelen.

Het wordt je zo moelijk gemaakt een rijbewijs te halen, zogenaamd voor de verkeers veiligheid, terwijl de controle op rij-instructeurs 0.0 is. En die hebben toch echt voor een heel groot gedeelte jouw veiligheid in handen tijdens het lessen. Meer gevaarlijke situaties meegemaakt toen ik bij die kneus leste dan dat ik heb meegemaakt als ik alleen rijdt.

-Pinsky
 
ja ja ja een collega van mij heeft ook bij victor gelesd en zijn vriendin ook ik hoor de raarste verhalen over hem dat hij vloekt en scheld en
er was iemand gevallen heeft hij hem naar de rijschool laten lopen omdat die jongen zijn motor fiets "verziekte"
 
Jammer dat ik het orginele bericht niet heb kunnen lezen.

Ik heb zowel mijn auto als motorrijbewijs gehaald bij Vic. Bij een volgend te halen rijbewijs zou ik weer naar Vic toe gaan.

Victor heeft in ieder geval zijn eigen manier van lesgeven, daar moet je ten eerste al tegen kunnen. Werkt voor mij perfect.

Ten tweede zal je het nooit helemaal goed doen voor hem, hij ziet altijd nog wel wat. Kreeg ook wel eens les van een andere instucteur en dan was het allemaal prima, terwijl Vic nog constant in mijn oortje was.

Ten derder probeert Vic je te leren motorrijden, niet alleen om te slagen voor je rijbewijs. Hierover kunnen discussies verschillen maar persoonlijk heb ik liever 10 lessen te veel dan 1 te weinig.

Vic neemt je mee naar mooie bochtige weggetjes waar je met je examen inderdaad NOOIT zal komen. So what!

Heb al een paar situaties meegemaakt waarbij ik achteraf blij was van Victor les te hebben gehad.

Wat ik nog extra van hem heb meegekregen?
- Over autobandje heen rijden met 50km/u met en ZONDER handen :9
- Gras rijden ivm eventuele bermmanouvre O-)
- Reele snelheden rijden, goed jezelf leren vrijrijden. :}
- Dijkjes, weggetjes, bochten gereden die ik nu nog regelmatig op zoek.

Wie voor de een een wereldinstructeur is voor de ander een drama. Maar een slechte instructeur is Vic zeker niet. Hij heeft een hele grote bek maar een klein hartje!

Het mooiste motormoment met Vic en mij vond ik toen hij me in een snelle snelwegbocht naar links, rechts inhaalde en in mn oor tetterde: "BETER DAN SEKS FE, BETER DAN SEKS!"

:}

/uitdaagmodus
Vic is niet voor watjes :9 :+
/uitdaagmodus
 
Ik heb mijn Rijbewijs wel bij victor haan gehaald, en kan alleen maar lof uitspreken over zijn manier van lesgeven (eigen ervaring). En tijdens het lessen gaf hij eigenlijk gelijk een mini cursus rijvaardigheid. Waardoor ik met veel meer vertrouwen rijd. Ja ik heb daarvoor ook bij anderen gelest en heb dus vergelijkingsmateriaal. En ja als je stil valt op de vluchtstrook, is het toch logisch dat je wordt uitgescholden, voor hetzelfde geld wordt je wel doodgereden.
Ik wordt liever uitgescholden dan dood gereden!
 
En ja als je stil valt op de vluchtstrook, is het toch logisch dat je wordt uitgescholden, voor hetzelfde geld wordt je wel doodgereden.
Ik wordt liever uitgescholden dan dood gereden!

ik vind het niet logisch. als vriend victor jou niet verteld hoe dat zit...
 
kan me bij de pro's en de contra's een en ander voorstellen, maar het maakt me wel erg nieuwsgierig naar die man.
 
Sorry luitjes dat ik het bericht verwijder heb, maar uit Victor zijn reactie had ik wel door dat de posting genoeg stof had opgewaaid.

Als men hem er toch op aanspreekt in zijn prive omgeving, betekend dit dat de posting serieus opgevat door een aantal motor liefhebbers. En als hij mij er dan over opbelt, heeft ie toch gevoeld dat het ook serieuse klacht is.

Een klacht die we al eerder aan zijn adres telefonisch hebben neergelegd, maar waar hij naar ons gevoel niet serieus op in gegaan is. (hij vond niet dat hij te hard reed of gevaarlijk bezig was, vanwege zijn enorme rijervaring).

Ik heb mijn doel bereikt en op Bike-net en motorforum.nl zijn de reactie duidelijk terugtelezen over dit item. Tevens heb ik nu een goed idee, wat ik kan ondernemen (en met wie) als ik dit nogmaals tegenkom.

Tevens wilde ik dat victor werd gewezen op het feit dat er echt leden weggaan vanwege zijn agressief gedrag en rijstijl.

Ik zou zeggen victor, als je mij niet gelooft, moet je deze forum even nagaan, want ookal kun je 'goed' lesgeven, volgens een aantal reacties, gaat het ook vaak verkeerd op het gebied van je communicatie en verkeersveiligheid.

Mijn advies voor de motorrijders in Rotterdam, kijk goed op dit forum voor de verschillende ervaring bij rijscholen en maak dan een verstandige keuze.
 
mijn collega en zijn vriendin zijn al een tijdje gestopt met lessen bij victor haan omdat ze er niks meer aan vinden door dat hij zo doet


Dat vind ik echt zonde, ik begrijp dat je vriendin het niet leuk vond, omdat hij niet echt vrouwvriendelijk is, was hij ook niet tegen mijn vriendin, en zag ook hoe hij andere vrouwelijk leerlingen áardig 'verzocht voor hem koffie inteschudden.

Ik hoop echt dat ze in de toekomst alsnog opgaat voor haar motorrijbewijs. Mijn vriedin lest nu bij Peter Bastinck en is daar heel erg goed over te spreken. Hij gaat erg goed en rustig om met zijn leerlingen.
 
Past mischien niet helemaal in dit topic, maar ik les gehad bij "van der steen" uit Veghel.
Lessen ging op twee Kawa LTD454 choppers welke hij volgde vanaf een Kawa ZXR400R.
Na de eerste kennismaking kreeg ik wat aanmerkingingen maar hij liet me meteen alleen rijden daar ik had laten zien met het schakelen en koppelen overweg te kunnen (heil schakelbrommer).
Daarna zijn we gaan lessen, ik mocht de fouten van voorrijdende leshebbenden aangeven.
We reden ook regelmatig 160 op bochtige 80 wegen, waar we elkaar uitdaagden :)
Een keer ben ik kwaad op hem geworden daar hij niet echt inzag dat ik in een zware regenbui niet genoeg zag met mijn klote helm om verantwoord te lessen.
Een keer is HIJ kwaad geworden nadat ik nog net een NIET voorrang verlenende boer wist te ontwijken door hard remmen en de gras berm in te duiken.
Hij zou die boer nageracet zijn als ik hem niet gestopt had.
Een keer kreeg ik een compliment, hij had op zijn SS de bocht niet sneller kunnen nemen als ik op mijn chopper :)
Op mijn examen dag kreeg ik een uur van te voren de sleutels van de LTD met de opmerking, ga maar wat cuisen voor de zenuwen. :}
Tijdens het examen verpeste ik alle bijzondere verrichtingen en verloor de Ford RS2000 volgauto tijdens de rit, en dat redde mij, ik heb het examen de eerste keer gehaald :)
 
Ik vind het echt om te :r om op deze manier een rijschool zo erg af te zeiken omdat je zelf een slechte ervaring ermee hebt ... het is altijd zo makkelijk om iemand af te zeiken waar die niet bij is, je hebt ook niet door dat het vixtor zijn brood winning is wat jij hier bewust probeert te verzieken |( |(

Mijn vriendin heeft bij victor gelest en ik ben een paar keer mee geweest , heb nooit geen gescheld gehoord hij heeft een engelen geduld wat betreft niet zo snel lerende leerlingen heb er geen enkel slecht woord voor over ... dat mensen hier dan gaan posten dat een leerling lopend naar huis moet omdat die zogenaamd zijn motor zou verzieken ... jezus waar haal je de onzin vandaan :Z en dan komt er ook nog bij dat die een heel groot slagings percentage hebt, de vraag is bij mij dan ligt het aan HEM dat jij er zo'n probleem mee hebt of ligt het aan jou ???

nogmaals denk eerst even na voordat je iemand via een forum compleet de grond in gaat trappen


ps ... dit vind ik typisch een geval voor een
lock.gif
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet deze opslot,ik vind dat iedereen zijn menig mag geven over een rijschool,ook als hebt je een paar keer een een slechte les gehad.
 
Waarom moet deze opslot,ik vind dat iedereen zijn menig mag geven over een rijschool,ook als hebt je een paar keer een een slechte les gehad.

:^ , en blijkbaar zijn er meerdere topics en meerdere mensen die het eerder over deze persoon hebben gehad,...

Ken de persoon verder niet, maar zie niet in waarom negatieve ervaringen niet vermeld mochen worden...
 
Ik vindt wel dat je moet oppassen met dit soort topics.

Les krijgen en vooral de manier waarop is volgens mij heel persoonlijk. En dus zal je bij iedere rijschool leerlingen hebben die slechte ervaringen hebben.

Dan is er straks zogenaamd geen goede rijschool meer? :?

Ik zeg niet dat er geen topic over gestart mag worden, maar als titel :"Gevaarlijke rijschool Victor Haan" is wel wat overdreven imho.

Slechte ervaringen uitwisselen is prima, maar genadeloos afbranden zonder verweer is een beetje triest.

Mijn (helaas ex) vriendin heb ik ook bij Victor gebracht. Had in het begin ook behoorlijke moeite met zijn grote bek. Een keer belde ze me overstuur omdat ze les zou hebben van Vic in plaats de andere instructeur.

Na die les wilde ze alleen nog maar les van hem. Ik heb me ook kapot zitten ergeren als Vic in mijn oor liep te "kafferen" dat ik weer eens liep te kloten. Na de les moest ik alleen wel altijd tot de conclusie komen dat ie gelijk had!

ieder zn eigen soort :] instructeur
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk mag iedereen weten bij wie hij lest.Maar als er toch al een boel mensen zijn die er vervelende ervaringen hebben opgedaan bij die rijschool,mag men het via het netwerk toch wel bekent maken om bv andere te waarschuwen voor dit soort praktijken.Anders gebeurt het toch wel via mond op mond reclame.Dus hij komt toch wel in de negative publicitijd met zijn manier van lesgeven.En natuurlijk zijn er ook wel mensen die van zijn manier van les geven houden.
Dus word het denk ik een spelletje van wel een goede rijschool of geen goede rijschool.
 
Na een ingeving dat er zoeits is als de google-cach heb ik dus de tekst weten te bemachtigen...

:r :r :r :r

Meneer heeft meer opleiding genoten maar schrijft zo'n post? :r

Als jij vol in het gas moet met je 750 om een 25kw machientje bij te houden zou ik eens langs de dealert gaan! 8-)

In plaats van bang maken laat hij volgens juist zien dat je niet zomaar op je bek gaat. Zie vorige post het *bandje* (thanks Vic!) De motor kan het, kan de bestuurder het ook?

Ik ben weleens pisnijdig geweest op Safe, heb ik een nette post over gepost, niets afbranden. En als je zoveel opleiding hebt genoten zal je dus ook vast meer "geleerd" zijn dan ik. Veel plezier ermee! |(

En over taalgebruik? Heerlijk he Rotterdammers! :+
Laat ik nu maar ophouden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan