Gevaarlijke situatie A9 ?

GSX-Reinier

Die hard MF'er
17 okt 2002
876
0
Obdam
Hallo

Sinds een week of 3 is men bezig op de A9 met een projectje wat volgens mij een "Ritsen met gidsen" heet.

Ten hoogte van de afslag Zaandam/castricum is men druk aan het freesen en legt men een donkere strook in het asfalt neer. Volgens mij zit in die strook een soort lichtjes die aangeven hoe hard men moet rijden om zo het ritsen vloeiender maken.

Nou moet je met de motor , als het af is, hier over heen rijden. En ik vraag me af of dit wel veilig is. Als het hetzelfde is als die elendige bitumentroep dan kan dit nog wel eens gevaarlijke situaties opleveren.

Kennen mensen dit soort projectjes met zijn eventule gevaren in nederland ?
 
Kunnen we niet beter naar het verkeer kijken, ipv naar de strepen :?

|( |( |

Ipv van geld steken in al die onzin kunnen ze het beter van wegonderhoud gebruiken...
 
Misschien even contact met de MAG opnemen. Wellicht zitten ze er al bovenop!


Nou moet je met de motor , als het af is, hier over heen rijden. En ik vraag me af of dit wel veilig is. Als het hetzelfde is als die elendige bitumentroep dan kan dit nog wel eens gevaarlijke situaties opleveren.
 
Hallo

Sinds een week of 3 is men bezig op de A9 met een projectje wat volgens mij een "Ritsen met gidsen" heet.

Ten hoogte van de afslag Zaandam/castricum is men druk aan het freesen en legt men een donkere strook in het asfalt neer. Volgens mij zit in die strook een soort lichtjes die aangeven hoe hard men moet rijden om zo het ritsen vloeiender maken.

Nou moet je met de motor , als het af is, hier over heen rijden. En ik vraag me af of dit wel veilig is. Als het hetzelfde is als die elendige bitumentroep dan kan dit nog wel eens gevaarlijke situaties opleveren.

Kennen mensen dit soort projectjes met zijn eventule gevaren in nederland ?

Ik reed hier van de week ook langs .... en inderdaad het is een soort van richel van zo'n 10 cm breed, en ik was blij dat ik erover heen was .... niet echt lekker ...
 
Hier in de buurt op een lekker landweggetje hebben ze van die ijzeren dingen midden op de weg geschroefd (gestippelde middenlijn), dus je kunt niet lekkere bochten maken of iets, want als je daar overheen rijdt voelt niet echt fijn aan!!! :(
 
Alweer het advies contact op te nemen met de MAG. Iemand van hun afdeling Verkeer zal er dan een kijkje gaan nemen. Als zij de situatie gevaarlijk achten dan zullen zij de wegbeheerder hierop aanspreken. Kan geen kwaad, lijkt mij.


Hier in de buurt op een lekker landweggetje hebben ze van die ijzeren dingen midden op de weg geschroefd (gestippelde middenlijn), dus je kunt niet lekkere bochten maken of iets, want als je daar overheen rijdt voelt niet echt fijn aan!!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan