Gevaarlijke situaties, waar melden??

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.948
331
Tilburg
Ik reed vanmorgen naar mijn werk, en onderweg zag ik in een bocht een afgevallen zak cement liggen. Die er al een paar dagen lag... niet ideaal dus. Straks rijdt er iemand op. Hij lag wel aan de rand van de weg, maar ja, gaperds genoeg he...

Waar kan je zoiets melden? Weet iemand dat? Locale politie? Rijkswaterstaat??

Info!!!


Grtzz HagaSan.
 
Ik reed vanmorgen naar mijn werk, en onderweg zag ik in een bocht een afgevallen zak cement liggen. Die er al een paar dagen lag... niet ideaal dus. Straks rijdt er iemand op. Hij lag wel aan de rand van de weg, maar ja, gaperds genoeg he...
Op de Bredaseweg zeker hè? Zie hem daar ook al een paar dagen liggen, was verbaasd dat ie er telkens nog steeds lag |(

Ik weet ook niet waar je dit precies moet melden, maar je zou allicht gewoon ff de lokale politie kunnen bellen. Als dat niet de bedoeling is kunnen ze je iig wel vertellen waar je dan wel moet wezen.
 
Toevallig op het einde van Baronielaan in Tilburg???

Heb ik ook gezien, begin van de week al. De hele weg lag vol. Heb het toen het algemene politie nummer gebeld. Ze zou het doorgeven zij de aardige mevrouw. Als het deze plek is (ben er verder niet meer langs gekomen) duurt het doorgeven wel erg lang.
 
Vanmorgen lag ie er ook nog. Ik was met het blik.
Bel anders in dit geval 0800-1920.
Dat is het gratis klachtenmeldpunt van de Gemeente Tilburg.
Dan wordt ie zsm weggehaald.

Het was trouwens een zak gips en geen cement. :)

EDIT: geef even de exacte lokatie door (ben ik vergeten), dan loop ik even naar het klachtenmeldpunt :)
 
Toevallig op het einde van Baronielaan in Tilburg???

Heb ik ook gezien, begin van de week al. De hele weg lag vol. Heb het toen het algemene politie nummer gebeld. Ze zou het doorgeven zij de aardige mevrouw. Als het deze plek is (ben er verder niet meer langs gekomen) duurt het doorgeven wel erg lang.

Klopt, daar was het! En Hornikx, het was idd gips... maar dat maakt niet zoveel uit. Als het nat wordt, wordt het ook hard haha!! *D

Grtzz HagaSan.
 
Vanmorgen lag ie er ook nog. Ik was met het blik.
Bel anders in dit geval 0800-1920.
Dat is het gratis klachtenmeldpunt van de Gemeente Tilburg.
Dan wordt ie zsm weggehaald.

Het was trouwens een zak gips en geen cement. :)

EDIT: geef even de exacte lokatie door (ben ik vergeten), dan loop ik even naar het klachtenmeldpunt :)

Het is dus in de bocht (rechtsaf) van de Baroniebaan naar Ringbaan West (Zuid?). Richting de snelweg....

Grtzz HagaSan.
 
Einde Baroniebaan? Oh ja klopt, waar je rechtsaf de Ringbaan Zuid en richting snelweg opdraait.
Ik zal het wel effe regelen.

EDIT: je was net ff sneller.
 
Pfff....kleine wereld zeg. Bel ik het klachtenmeldpunt, krijg ik mijn bijna buurvrouw aan de lijn. (die werkt daar dus)
Maar de zak wordt weggehaald. Ben benieuwd hoe snel de zak ook daadwerkelijk weg is.

En om het algemeen te houden:
Dit soort klachten moeten altijd gemeld worden bij de wegbeheerder. Binnen een gemeente (binnen of buiten de bebouwde kom) is dat dus een gemeentelijke instantie. Anders de provincie of RWS. In deze laatste twee gevallen is het net zo verstandig om de politie te bellen. Geen 112!!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nou niet snap... jullie zijn er al een paar keer langsgereden met z'n allen... en als het echt gevaarlijk is waarom haal je het dan zelf niet weg?? Smijt het in de berm ofzo dan heeft niemand er meer last van.

Of denk ik nou zo krom?? Meestal stop ik de eerste keer wel als ik iets zie liggen wat niet zo prettig is (laatst nog een paar kleine buisjes tegengekomen, moeje ook nie overheen rijden).

Wel lekker makkelijk om te zeggen --> Wegbeheerder z'n verantwoordelijkheid!!
Of zijn jullie allemaal bang voor vieze handjes? :P :P
 
Wat ik nou niet snap... jullie zijn er al een paar keer langsgereden met z'n allen... en als het echt gevaarlijk is waarom haal je het dan zelf niet weg?? Smijt het in de berm ofzo dan heeft niemand er meer last van.

Of denk ik nou zo krom?? Meestal stop ik de eerste keer wel als ik iets zie liggen wat niet zo prettig is (laatst nog een paar kleine buisjes tegengekomen, moeje ook nie overheen rijden).

Wel lekker makkelijk om te zeggen --> Wegbeheerder z'n verantwoordelijkheid!!
Of zijn jullie allemaal bang voor vieze handjes? :P :P

Ja idd, sorry hoor, jongens, maar dit valt mij ook erg tegen.
Ik ben eens een autoband tegen gekomen, maar die reed ik ook niet voorbij maar heb die zelf maar opzij gelegd.
Ik snap dit topic dus ECHT NIET!!!!!
 
Rage,

op zich heb je gelijk. Maar probeer maar een gips van de weg te halen waar al een heleboel auto's overeen gereden zijn. O ja gips zat niet meer in zakken en ik had geen stoffer en blik bij ;) .

Maar ik ben het met je eens hoor, als het kan weghalen die zooi.
 
Ja idd, sorry hoor, jongens, maar dit valt mij ook erg tegen.
Ik ben eens een autoband tegen gekomen, maar die reed ik ook niet voorbij maar heb die zelf maar opzij gelegd.
Ik snap dit topic dus ECHT NIET!!!!!

Het is dus inderdaad een kapot gereden zak, en op een stuk waar stoppen levensgevaarlijk is, en waar je ook je motor nergens neer kan zetten. Laat ze maar mooi met zo'n busje met een bord achterop het verkeer even stilzetten, dat ga ik als motorrijder niet doen. Heb eerder wel eens een grote steen van de straat gehaald, die gevaarlijk lag. Maar toen kon ik makkelijk keren en parkeren...

Grtzz HagaSan.
 
Laat 112 maar zitten ..

Een tijd geleden (voor 0900-tuig bestond) belde ik eens met 112 omdat er uit een hekwerk een stalen pijp over de weg hing precies op motorrijders-nek-hoogte. Het was in een bocht dus je ziet zoiets niet aankomen.

Ik 112 bellen omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat een motormuis zijn hoofd verliest omdat ik geen zin heb om te bellen (stoppen was daar niet mogelijk).

Vervolgens kom ik via 112 in de Amsterdamse meldkamer ... en wordt ik zo goed als voor rotte vis uitgemaakt door de bewuste medewerker omdat het hier geen direct gevaar betreft :? En de verbinding werd verbroken.

Vervolgens een dik kwartier bezig geweest dan maar via een normaal telefoonnummer de politie te bereiken. Uiteindelijk lukte dat dan ..

Maar van 112 moet je het dus niet hebben. Ik ben nog steeds van mening dat het hier om een levensgevaarlijke situatie ging... Gelukkig is er (denk ik) niets ernstigs gebeurd. Teleurgesteld ben ik wel ! Vooral door de onbeschofte behandeling !
 
gevaarlijke verkeerssituaties kun je melden bij de MAG of de KNMV.

gevallen lading kun je melden bij de ANWB.

Zo ben ik ooit over een hijsketting gereden die op de snelweg lag. ff gestopt bij een praatpaal en doorgegeven aan de ANWB. ff later was er al een politieauto om de ketting te verwijderen.
 
Mee eens, maar je kunt daar dus echt niet zomaar even stoppen.

:^

Zak lag al een eindje aan de kant. En in de spits hoef je daar écht niet te gaan stoppen. Want dan kunnen ze waarschijnlijk meer troep opruimen. (aan de andere kant: het gips is al aanwezig :) )

Wees gerust: ik stop ook, mits mijn eigen veiligheid niet in het gedrang komt.
 
Ze mogen ook wel eens wat doen aan een stuk weg richting motordealer De Valkenier vanaf de A1. Als je er bij afslag 16 af gaat, richting Barneveld, dan kom je over de Stationsweg. Daar ligt een heel stuk gefreesd wegdek ofzo. Dat ligt er zo volgens mij al een hele lange tijd bij zo. Ik denk een meter of 600. Is niet zo heel erg, maar beginnende motorrijders zullen wel schrikken als de banden het wegdek aftasten...

Weet nog dat ik voor het eerste met m'n eerste motor met 120 een brug af kwam jagen en ineens op een stuk gefreesd wegdek zat. Was ik niet echt blij mee. Helemaal niet omdat er niet goed gewaarschuwd werd.

Maarja, zal al wel bekend zijn bij de MAG lijkt me...
 
Laat 112 maar zitten ..

Ja inderdaad. Afgelopen jaar stond de hele speeltuin bij m'n vriendin in lichterlaaie, flink groot vuur, je voelde de hitte door de ruiten van het huis heen. Nadeel was dat precies ernaast de schuren van de bewoners stonden, met scooters, motoren enz.

112 geloofde het niet, wilde politie/brandweer niet laten komen terwijl verdomme de brandweer OM DE HOEK ZIT !!!!!! 1 minuutje rijden, minder nog !

Naja, wij weer 112 bellen 'het hoeft niet meer hoor, het is al helemaal platgebrand'. Schuren stonden gelukkig niet in de fik maar waren goed heet geworden... 112 ? Weg ermee. Naja politie heb je sowieso bijna geen flikker aan.
 
bellen naar de politie(geen 112) en die geven je het telefoon nummer van de meldkamer, die zorgen dat't wordt opgelost.....


heb ik ook een keer gedaan toen ik een ijzeren H balk van een meter of 3 tegenkwam, ik kon erlangs, de auto achter mij niet.... thuis ff gebeld.
 
Laat 112 maar zitten ..

Een tijd geleden (voor 0900-tuig bestond) belde ik eens met 112 omdat er uit een hekwerk een stalen pijp over de weg hing precies op motorrijders-nek-hoogte. Het was in een bocht dus je ziet zoiets niet aankomen.

Ik 112 bellen omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat een motormuis zijn hoofd verliest omdat ik geen zin heb om te bellen (stoppen was daar niet mogelijk).

Vervolgens kom ik via 112 in de Amsterdamse meldkamer ... en wordt ik zo goed als voor rotte vis uitgemaakt door de bewuste medewerker omdat het hier geen direct gevaar betreft :? En de verbinding werd verbroken.

Ik kan toch zeker dan aannemen dat welgeerde meneer dan het goeie telnr. kan door geven!??!?!? Tsss....
 
Nee dat is niet bekend bij de MAG. Heb je een naam van die weg?

MP

Volgens de routeplanner is het de Stationsweg (het is praktisch naast station Barneveld-Noord, een heel klein stationnetje. Vlak voor de spoorwegovergang en een eind na de spoorwegovergang. Richting Barneveld dus. Het ligt in het midden, motorrijders moeten links tegen de as van de weg rijden (niet echt de minst gevaarlijke positie) of helemaal rechts. In het midden kan ook, maar ik denk dat beginnende motorrijders er een beetje bang voor zijn. Ik rijd er wel gewoon in het midden over, maar heb ook wel motorrijders gezien die links of helemaal rechts gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan