Gevaarlijke Teerstrepen

Koen1962

MF veteraan
1 jan 2012
2.190
0
Hoorn
Goedenmiddag motorrijders,

Naar aanleiding van diverse ongevallen met motorrijders op deze gevaarlijke teerstrepen op het wegdek nheb ik de provincie Noord Hollandin kennis gesteld met de vraag of zij met enige spoed hier aan wat kunnen gaan doen.
Voor motorrijders elders in het land is raadzaam om ook de provincie waar jullie wonen en rijden om die te bellen of te mailen om deze gevaarlijke situatie onder handen te nemen.
Mijn voorstel is dan ook om deze teerstrepen met een soort split te gaan mengen o.i.d.

Van: Rijkswaterstaat
Datum: 15-5-2014 16:22:42
Aan: K.Knol
Onderwerp: Uw vraag aan Rijkswaterstaat [Incident: 140515-000248]







Geachte heer / mevrouw,

U heeft recent een melding gedaan bij Rijkswaterstaat.
Hartelijk dank hiervoor.


Uw melding


Het gaat om de A7 Re 33.9, bij afslag Wognum. Kunt u iets doen aan de teerstrippen die hier op de weg liggen? Ook bij toerit van afslag Hoorn ligt hier zo'n streep. Vanochtend is hier een motorrijder ten val gekomen en aangezien ik zelf ook motor rijd acht ik deze situatie gevaarlijk.


Onze reactie

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. U ontvangt binnen 10 werkdagen een antwoord van ons.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Medewerker Landelijke Informatielijn
Rijkswaterstaat

Indien u vragen, opmerkingen, ideeën of suggesties heeft kunt u contact opnemen met de
Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 06.00 uur
tot 22.30 uur via ons gratis telefoonnummer 0800-8002. U kunt ook een bezoek brengen
aan onze website: Home | Rijkswaterstaat

Wordt vervolgd, zodra er ontwikkelingen zijn kom ik hier opterug :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had laatst ook een spannend momentje op de oprit A16 naar R'dam vanuit Dordrecht. Een soort vierkant in de weg van 1x1 meter, met daar omheen teerstreepjes. Alsof er iets in de weg gefreesd is en daarna "dichtgelijmd" was. Was aardig glad met regen en had een aardige "wobble".
 
Ik liet laatst ook iemand die achter me reed aardig schrikken (en mezelf ook wel een beetje)

Reed door de regen op de A12 en er ging net iemand vlak voor me op mijn baan rijden dus mijn afstand (en daarmee mijn zicht) was niet enorm groot. Was er net zo'n stuk waar ze een vierkant hadden uitgefreesd en daarna dichtgelijmd, waardoor er dus zo'n 30 meter teerstreep in de lengte van de rijbaan was. Zag m te laat om er van weg te sturen, dus dan er maar recht overheen. Toch wel flinke wobble gehad op mijn 400cc naked fietsje met 135 km/h.

Maar die teerstrepen daar valt niet zoveel aan te doen geloof ik, behalve proberen er niet over te rijden als het nat is.

Ze zijn trouwens ook erg glad als het 25+ graden en zonnig is!
 
Laatst bewerkt:
Ik reed een keer in de buurt van Almere, prima zonnige dag en kurkdroog wegdek. Voelde ik plotseling mijn achterwiel een paar keer wegglijden in een paar flauwe bochten, echt alsof ik op ijs reed. Ik ben toen teruggereden, er zaten daar teerstrepen op de weg die het zomerse equivalent waren van ijzel. Levensgevaarlijk dat soort spul want bij sommige reparatie-teer soorten is er blijkbaar 0,0% grip, ook als de weg droog en schoon is.
 
Laatst bewerkt:
als ze heet worden door de zon worden ze zacht. Stap maar es af op zo'n mooie zomerdag, je kunt er je voetafdruk in zetten
 
Via de MAG is het ook handig door te geven, de kans dat particuliere meldingen in de vergaarbak raken, is net even wat groter.
 
op de n36 ter hoogte van vrieseveen ook zo een leuk stuk hebben ze de invoegstrook verlengt en hem met teerstroken aangesloten op de huidige weg. paar keer zeuren bij Rijkswaterstaat en zie daar een mooi nieuw stuk asfalt zonder teerstroken
 
Ik ben nog nooit teerstrepen van meer dan 5 cm breed tegen gekomen. En wat er dan gebeurd dat je wiel maximaal een 2,5cm op zij gaat; das toch niet zo spannend? Of mis ik iets?

In de bochten is dit ook niet zo spannend (vind ik).
 
Die bitumen willen idd ook wel eens spekglad zijn bij droog weer. Meestal geef ik het dan wel door en dan fixen ze het. Nu ook net weer een melding gedaan van gefreesd wegdek wat volgens mij al klaar is en wat ze zo dan maar laten, maar wat behoorlijk k*t is als je banden gaan zoeken op het moment dat je ook moet remmen voor het verkeerslicht. Voor ons niet spannend, voor motorrijders met een vers roze pasje denk ik wel.
 
Ik ben nog nooit teerstrepen van meer dan 5 cm breed tegen gekomen. En wat er dan gebeurd dat je wiel maximaal een 2,5cm op zij gaat; das toch niet zo spannend? Of mis ik iets?

In de bochten is dit ook niet zo spannend (vind ik).

Ik kan niet rijden dus ik vind het heul spannend
 
Ik ben nog nooit teerstrepen van meer dan 5 cm breed tegen gekomen. En wat er dan gebeurd dat je wiel maximaal een 2,5cm op zij gaat; das toch niet zo spannend? Of mis ik iets?

In de bochten is dit ook niet zo spannend (vind ik).

Precies kan me ook niet voorstellen dat je er door op je plaat gaat.
 
Het is gewoon een standaard methode om asfaltstroken met elkaar te verbinden zodat er geen water in de naad kan komen en zo het asfalt niet kapot kan vriezen.
Als jij een betere oplossing hebt dan hoort rijkswaterstaat het graag.
En zeg nou niet van nieuw asfalt, want dat gaan ze niet doen.
 
Ik ben nog nooit teerstrepen van meer dan 5 cm breed tegen gekomen. En wat er dan gebeurd dat je wiel maximaal een 2,5cm op zij gaat; das toch niet zo spannend? Of mis ik iets?

In de bochten is dit ook niet zo spannend (vind ik).


Och, teerstreepje schrik ook ook niet van.
Onze zuiderburen kunnen het beter :P
Wegbrede plakkaten gooien ze daar neer. :+
:P
full
 
Mijn vaste route door de polder bij zeewolde e.d. heeft de heeeele weg gewoon op precies waar je als motorrijder "hoort" te rijden een kilometerslange "reparatie"/ teer streep. Waarom die daar zit weet ik niet, want zo lang zal een barst niet zijn toch? Wel weet ik dat deze heel irritant en gevaarlijk is. Hoe verzinnen ze het
 
.........precies waar je als motorrijder "hoort" te rijden...........


Volgens mij heb je een hele rijbaan ter beschikking als motorrijder.
Je mag dus ook best 10 cm naar links of rechts vanuit het midden van de rijbaan gezien hoor.
 
Teerstrepen…..

Denk dat het nogal veel met je banden te maken heeft. Met de Angel ST vond ik ze irritant maar met de T30's geen vuiltje aan de lucht. Gewoon knallen eroverheen. Bakken met regen? Nogsteeds geen probleem….
Ook gewoon niet bang zijn om een paar centimeter opzij te stappen. Daar ga je echt niet dood van.
 
Goed om te horen, binnekort t30 onder me brommert,

Ben redelijk beginnend bestuurder, (dec 2013 rijbewijs en motor gehaald, 3,5k gereden) maar vind het met nat weer wel eng om overheen te rijden,vooral nadat ik ook met regen een keer de A9 afging en de A4 opging, precies in die bocht heb je onder (matrix)borden ook strepen, en voelde toen ook niet echt lekker, licht slidend gevoel.
Sindsdien met regen extra scherp op strepen en van alles, had ervoor ook wel gemogen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan