Gevaarlijke wegen voor motorrijders

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Het valt me op dat er steeds meer zaken in het verkeer komen die de veiligheid voor motorrijders niet bevorderen.
Zoals:

1. witte wegbelijning
2. de verhoogde witte wegbelijning op ZOAB.
3. putdeksels die precies in de lijn van de bocht liggen.
4. tramrails en putdeksels die precies op het zwarte asfalt liggen bij zebrapaden
5. vluchtheuvels die uit de grond springen als je sneller dan 50 rijd.
6. verhoogde rijbaanranden op een rotonde.
7. de vangrails
8. speciale "hobbelwegen" tegen te hard rijden.
9. asfalt schrapen in de langsrichting en dit gewoon jaren zo laten.

Welke idioten verzinnen dit ?
Hebben deze mensen werkelijk hun verstand op nul staan ?
Snappen die werkelijk niet dat er naast auto's ook nog andere weggebruikers zijn ?
Motorbelangenverenigingen die eigelijk maar weinig van zich laten horen.

Eigenlijk zijn we knettergek en levensmoe dat we op zo'n :] stappen.

Zeker ook de verhalen van de nodige gevaarlijke capriolen van pendaalemmers erbij genomen.

Het wordt tijd dat er eens een minister van verkeer en waterstaat komt die een ECHTE MOTORFREAK is.

Er is een politieke partij voor koekblikken.
Het is nu maar wachten op een politieke partij voor :]
 
Motorbelangenverenigingen die eigelijk maar weinig van zich laten horen.
...maar ondertussen wel keihard bezig zijn...

Zie www.mag-nl.org, dan "MAG in de pers" zoeken. Zie je enkele voorbeelden van acties etc. Maar de belangenverenigingen moeten nog steeds tegen de ambtenarij opboksen en dat duurt nou eenmaal erg lang.


En lid worden en actief vrijwilliger mag natuurlijk altijd :)
 
ik bewonder je positiviteit...

maareh, "Het is nu maar wachten op een regering..." :P
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 15 april 2003 10:20 schreef Ralfie het volgende:...maar ondertussen wel keihard bezig zijn...

...en die wel willen, maar Den-Haag niet :( ...

Who's next om aan te vullen :P
 
Das waar, maar als niemand iets doet..............

Dan gebeurt er ook niets, en daar doet de MAG juist wat aan }) , dus .....

Edit:
We hebben niemand in Den-Haag ;)
Die zijn terug naar de kleuterschool.
 
Het valt me op dat er steeds meer zaken in het verkeer komen die de veiligheid voor motorrijders niet bevorderen.
Zoals:

1. witte wegbelijning
2. de verhoogde witte wegbelijning op ZOAB.
3. putdeksels die precies in de lijn van de bocht liggen.
4. tramrails en putdeksels die precies op het zwarte asfalt liggen bij zebrapaden
5. vluchtheuvels die uit de grond springen als je sneller dan 50 rijd.
6. verhoogde rijbaanranden op een rotonde.
7. de vangrails
8. speciale "hobbelwegen" tegen te hard rijden.
9. asfalt schrapen in de langsrichting en dit gewoon jaren zo laten.

Welke idioten verzinnen dit ?
Hebben deze mensen werkelijk hun verstand op nul staan ?
Snappen die werkelijk niet dat er naast auto's ook nog andere weggebruikers zijn ?
Motorbelangenverenigingen die eigelijk maar weinig van zich laten horen.

Eigenlijk zijn we knettergek en levensmoe dat we op zo'n :] stappen.

Zeker ook de verhalen van de nodige gevaarlijke capriolen van pendaalemmers erbij genomen.

Het wordt tijd dat er eens een minister van verkeer en waterstaat komt die een ECHTE MOTORFREAK is.

Er is een politieke partij voor koekblikken.
Het is nu maar wachten op een politieke partij voor :]

Hoe bedoel je "steeds meer zaken in het verkeer komen die de veiligheid voor motorrijders niet bevorderen" :? Al die dingen die jij noemt waren er toch altijd al? De wegen worden juist steeds beter, schoner en strakker, waar zijn de onverharde wegen, de bolle klinkerwegen, en de kinderkopppen? Tramrails vind je alleen nog maar binnen de steden en (bijna?)nergens meer in provinciale wegen.

Volgens mij is het probleem veel meer dat steeds meer motorfietsen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor normale verkeerswegen, maar op gesloten circuits thuis horen. Komt daar nog bij dat ze vaak bereden worden door mensen met te weinig ervaring, die bovendien ook nog eens tijdens de wintermaanden in een autootje stappen, zodat ze de weinige ervaring die ze hebben niet onderhouden |(

Zo, ik heb gezegd, schiet me nou maar lek......
 
of nog beter, vrijwilliger en echt iets doen.........
Yep, want er zijn al te weinig vrijwilligers. En alleen met genog vrijwilligers kunnen we bijvoorbeeld wat aan dei gevaarlijke verkeerssituaties doen. Met alleen maar aan de kant roepen dat die belangenverenigingen niets doen kom je er niet, wij zijn ook maar mensen met een beperkte heveelheid vrije tijd.
 
Je hoeft niets maar kijk eens op de site en bij jouw regio en laat je informeren door de regiocomm.


Dat werkt het snelst.
 
Die verhoogde rijbaanafsluitingen op rotondes is vrij nieuw.

ZOAB is ook nog niet zo oud en wordt het nieuwe asfalt op oude plaatsen en toch die verf blijven gebruiken.

Vluchtheuvels die uit zichzelf omhoog komen zijn ze druk mee bezig met testen en op sommige plaatsen als proef opgesteld.

Met reconstructies van weggedeelten blijft alles bij het oude, tramrails die toch weer over het zwarte asfalt gaan en ook putdeksels die weer als vanouds weer terug tussen de witte vlakken.

Inderdaad oude problemen die lekker zo gehandhaafd blijven en dus toch weer nieuw opgeknapte wegen de kop op steken.

Inderdaad misschien niet allemaal nieuw maar wel weer in een nieuw jasje gestoken.
 
1 van de leukste aanpassing op de kruising bij ons om de hoek.

Nieuwe belijning voor zebrapaden aangebracht.
De afstanden van start witte vlakken waren in de oude situatie zo dat je de bocht netjes kon nemen tussen de witte vlakken door.

Nieuwe situatie zijn de witte vlakken anders begonnen vanaf de stoep.
Gevolg is dat de ideale lijn met de bocht nemen nu niet meer uitkomt op asfalt.
Dat houd in of op wit vlak beginnen en eindigen op asfalt of omgekeerd.
Of de bocht nemen kaarsrecht en corrigeren in de bocht.

'(
 
3. putdeksels die precies in de lijn van de bocht liggen.
is iet altijd wat aan te doen, het riool igt nou eenmaal vaak midden in de straat
5. vluchtheuvels die uit de grond springen als je sneller dan 50 rijd.
die in Drenthe is mede dankzij de MGA buiten gebruik gesteld.
7. de vangrails
speerpunt van dit moment voor de MAG
8. speciale "hobbelwegen" tegen te hard rijden.
die zijn ook al weg
9. asfalt schrapen in de langsrichting en dit gewoon jaren zo laten.
kun je ook allemaal melden en wordt zo snel mogelijk doorgegeven aan de wegbeheerder
Welke idioten verzinnen dit ?
Hebben deze mensen werkelijk hun verstand op nul staan ?
Snappen die werkelijk niet dat er naast auto's ook nog andere weggebruikers zijn ?
dat vraag ik me ook wel eens af :P
 
1 van de leukste aanpassing op de kruising bij ons om de hoek.

Nieuwe belijning voor zebrapaden aangebracht.
De afstanden van start witte vlakken waren in de oude situatie zo dat je de bocht netjes kon nemen tussen de witte vlakken door.

Nieuwe situatie zijn de witte vlakken anders begonnen vanaf de stoep.
Gevolg is dat de ideale lijn met de bocht nemen nu niet meer uitkomt op asfalt.
Dat houd in of op wit vlak beginnen en eindigen op asfalt of omgekeerd.
Of de bocht nemen kaarsrecht en corrigeren in de bocht.

'(

"Zebrapad" en "ideale lijn (= om hard door een bocht te kunnen)", wat klopt hier niet. :?
 
Leuk om wat tegengas te zien. Inderdaad de ideale lijn moet je maar op het circuit gaan volgen maar ik denk niet dat hij dat bedoelt. En het is ook wel deels waar dat sommige mensen gewoon te veel uit hun motor willen halen op de openbare weg. Dan verhoog je zelf ook de gevaarlijkheid van bepaalde zaken op de weg want die is daar niet voor gemaakt (helaas :9 )
Verder vind ik ook dat de wegen op sommige plaatsen nog te gevaarlijk zijn. Ik hoop dat ze snel wat aan die vangrails doen, daar heb ik eigenlijk nog wel het meeste op tegen. Drempels zijn ook niet fijn maar in de bebouwde kom vind ik dat niet zo'n ramp eigenlijk (ik rijd sowieso niet harder dan 60 op dat soort wegen)

Ik ben ook meteen lid geworden van de MAG toen ik erover las. Ik ben dan wel passief lid maar ik steun ze graag met wat geld en ik denk dat elke motorrijder lid zou moeten worden zolang we een minderheid zijn :)
 
Met de ideale lijn bedoel ik inderdaad NIET met knietje aan de grond.
Maar op een normale manier de bocht door zoals je wordt aangeleerd met lessen.
En niet kaarsrecht of met kniepats over de grond de bocht door. :?

Hoop is op te lossen door gewoon eens een beetje op te letten hoe de weg aan te passen.
Terwijl dat niet eens meer geld kost.
 
gisteren had ik op het laatavond nieuws gezien dat ze een testje hebben gedaan met verschillende motorrijders ivm de wegmarkering hier in bels (mag was er ook bij)
ze zen tot de conclusie gekomen dat de wegmarkering toch iet gevaarlijk is en glad kan zijn na dat er ne motorrijder tegen de vlakte ging bij de test en zen sleutelbeen brak
ik heb alles maar zo met een scheel oog gevolgd
maar ze gingen er iet aan doen als ik me niet vergis
 
.......
Het is nu maar wachten op een politieke partij voor :]

Nee, de MAG wordt geen politieke partij. We hebben al genoeg om ons druk over te maken.
Bovendien moet je je dan ook gaan bemoeien met kabinetsformaties, vogelpest en bouwfraude en zo. Laat maar.
We zijn motorrijders en daar zijn we goed en onafhankelijk in. Dat willen we graag zo houden. :]
 
...
Ik ben ook meteen lid geworden van de MAG toen ik erover las. Ik ben dan wel passief lid maar ik steun ze graag met wat geld en ik denk dat elke motorrijder lid zou moeten worden zolang we een minderheid zijn :)

Dat denken wij nou ook. Hoe meer leden hoe groter de vuist die we kunnen maken.
Als onderdeel van de FEMA is de MAG op de hoogte van de ontwikkelingen in een groot deel van europa. Je wil niet weten wat er bijvoorbeeld in Zwitserland aan motorplannen bedacht worden. Max 80km/u voor motorrijders en meer van die ongein.
Straks waait dat zwitserse virus de grens over naar Brussel of Den Haag.
Misschien moeten we vast preventief gaan ruimen. (Oh nee, daar is al iemand mee begonnen en die kreeg 18 jaar) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan