Vmax-Idioot
MF veteraan
Hoi allemaal,
naar aanleiding van mijn melding van de rotonde Nijswillerberg bij de M.A.G., kreeg ik van hen het volgende mailtje:
Ben verwijst in zijn mailtje naar dit onderwerp: Motorrijdster (duCATJE) overleden
Hierbij roep ik alle MF'ers op, om in dit topic melding te maken van alle gevaarlijke wegsituaties in Limburg.
Zodoende kan de MAG heel gemakkelijk een lijstje maken van de knelpunten en dit bij de wegbeheerders aankaarten.
Verzoek aan de Mods: kan dit topic sticky gemaakt worden?
Ik reken op ieders medewerking!
Groetjes,
De Vmax-Idioot
Update 18-5-2009: De eerste serieuze meldingen zijn binnen:
Dit geldt eigenlijk voor alle knooppunten (klaverbladen) in Limburg. Geen enkele vangrail met geleideplank....
Ik heb er zelf nog wel 1: De Putterweg tussen Ten Esschen en Voerendaal, in de linkerbocht vaak veel modder van tractoren én eiersnijders in de buitenbocht.
Het is de bocht naar links op de kruising van de Putterweg met de Retersbekerweg:
Situatieschets op googlemaps
Nog een update:
Update 19-5-09:
Yep, bekend gegeven....alleen: er zijn zoveel wegen door landbouwgebieden, dat er met borden bijna niet tegenop te vechten is. De boeren verplichten hun rotzooi op te ruimen, dat zou wél helpen....
Dank voor deze zinvolle melding!
naar aanleiding van mijn melding van de rotonde Nijswillerberg bij de M.A.G., kreeg ik van hen het volgende mailtje:
Beste Patrick,
Ik heb een verzoek.
Eerst een uitleg: vorig jaar april is op de Slingerberg in Geulle een motorrijdster onder een vangrail doorgeschoven en aan haar verwondingen overleden.
Misschien heb je er van gehoord.
Nu wil het geval, dat de echtgenoot, nu weduwnaar, van de vrouw vorige maand opnieuw over de Slingerberg reed en merkte dat er nog niets aan de situatie was veranderd.
Hij deed een melding op ons meldpunt. Ik heb uitgebreid gebeld met de gemeente Meerssen en de provincie Limburg en weet nu: De provincie heeft de gemeente geadviseerd motorvriendelijke onderplanken aan te brengen - de gemeente heeft een offerte voor €10.500 maar heeft geen geld of vindt het te duur - de provincie kan de gemeente niet dwingen. De MAG vindt het te gek voor woorden en heeft gezworen dat die planken er komen en dat we alle middelen zullen gebruiken om ze er te krijgen.
De MAG heeft het college van B&W van Meerssen een ongezouten, aangetekende, brief gestuurd. Een ambtenaar die het advies erbij moet schrijven, heeft mij beloofd dat uiterlijk 2 juni a.s. het college een antwoord op de brief van de MAG zal formuleren. Ik heb enige hoop dat het antwoord zal zijn, dat ze de onderplanken alsnog gaan aanbrengen.
Gebeurt dat niet, dan is het traject voor de MAG: de politieke partijen van Meerssen inschakelen en als dat geen resultaat heeft, de publiciteit zoeken (TV Limburg - SBS6 Hart van Nederland - regionale pers)
Nu het verzoek: ik ken Zuid-Limburg nauwelijks, maar volgens mij moeten er meer bergweggetjes zijn die door motorrijders als toertocht worden bereden en waar bochten in zitten die vergelijkbaar (gevaarlijk) zijn als de bochten in de Slingerberg. Ik meende uit jouw eerdere mails te mogen opmaken dat je lid bent van een club. Zou jij (met hulp) een lijst kunnen maken van bergwegen zoals ik bedoel. Zo'n lijst kan gebruikt worden om via gemeenten en provincie alle wegen in Zuid-Limburg voor motorrijders veilig te maken. Wim Koblens en zijn mensen hebben met Pasen de provinciale wegen op vangrails gecheckt, maar zijn de Slingerberg niet langsgekomen omdat het een gemeentelijke weg is.
Een lang verhaal. Mocht je nog vragen hebben of betere ideeën, mail me
Groeten,
Ben Geutjes,
LC Verkeer MAG
Ben verwijst in zijn mailtje naar dit onderwerp: Motorrijdster (duCATJE) overleden
Hierbij roep ik alle MF'ers op, om in dit topic melding te maken van alle gevaarlijke wegsituaties in Limburg.
Zodoende kan de MAG heel gemakkelijk een lijstje maken van de knelpunten en dit bij de wegbeheerders aankaarten.
Verzoek aan de Mods: kan dit topic sticky gemaakt worden?
Ik reken op ieders medewerking!
Groetjes,
De Vmax-Idioot
Update 18-5-2009: De eerste serieuze meldingen zijn binnen:
Tip voor MAG: Knooppunt Kerensheide, als je het knooppunt verlaat in de richting van chemelot/Geleen en Beek. Hier zit een lange doordraaier heuvel op in. Maar als je hier op je plaat gaat dan wordt je gefileerd door de vangrail zonder onderplanken rechts.
Dit geldt eigenlijk voor alle knooppunten (klaverbladen) in Limburg. Geen enkele vangrail met geleideplank....
Ook dat is belangrijk, zeker in een drukke stad als Mestreeech...wil je puur slingerwegen, of mag het waar dan ook in limburg zijn?
in het laatste geval, heb ik een goeie in Maastricht, naast de minerva bioscoop...
zitten bij de bushaltes enorme, toch zeer slecht zichtbare sporen in de weg, levensgevaarlijk
Yep, bekende situatie.Mheerelindje in Noorbeek.
Vanaf het restaurant gezien de weg links naar beneden. Geen vangrail alleen een heg.
Ik heb er zelf nog wel 1: De Putterweg tussen Ten Esschen en Voerendaal, in de linkerbocht vaak veel modder van tractoren én eiersnijders in de buitenbocht.
Het is de bocht naar links op de kruising van de Putterweg met de Retersbekerweg:
Situatieschets op googlemaps
Nog een update:
N273 napoleonsweg De rotonde naast het die dichtbij het tankstation op het industrieterrein van Ittervoort ligt is in zon slechte staat dat zelfs allroads er moeite mee hebben.
In de regen is het echt verschrikkelijk, als oplossing hebben ze er bordjes neergezet slecht wegdek maar dat maakt het niet minder gevaarlijk.
Update 19-5-09:
Wat me in de regio vooral opvalt is dat de binnenwegen vaak vervuild zijn door zand/stenen, van tractoren.
Op zich niet erg als je de wegen kent, maar waarschuwingsborden zouden al goed kunnen helpen om je er bewust van te maken dat de weg geen biljartlaken is.
En zoals al eerder genoemd, "motorvriendelijke" vangrails!
Yep, bekend gegeven....alleen: er zijn zoveel wegen door landbouwgebieden, dat er met borden bijna niet tegenop te vechten is. De boeren verplichten hun rotzooi op te ruimen, dat zou wél helpen....
Ik heb er wel 1: bij het verlaten van de A73 (in noordelijke richting) net na deRoerfileRoertunnel krijg je een lange doordraaier naar rechts. Ook hier geen geleiderails.
Het rare is dat verderop als je richting Industrieterrein Roerstreek rijdt, ze wel zitten in een linkerbocht.
TNT
Dank voor deze zinvolle melding!
Nog een gevaarlijk punt: De Boshoverbrug in Weert. Daar hebben ze een tijdje geleden een laag asfalt overheen gelegd, maar de stalen strips die het wegdek laten 'werken' zijn niet opgehoogd. Resultaat: om de 5 meter een flinke kuil over de hele breedte van het wegdek. Als je van Boshoven afkomt en je rijdt na de rotonde de brug op zie je dat eerst niet, als je dan je gas opentrekt moet je je toch ff goed vasthouden.
En nog eentje:
De afrit naar winkelcentrum 't Loon in Heerlen (volgens mij afrit Heerlen centrum) op de Antwerpse weg. De afrit gaat omlaag en hierdoor zie je niet dat bij de voorsorteerstrook om rechtsaf te gaan (richting Hogeschool Zuyd) bij de eerste tien meter de bovenste laag van het asfalt ontbreekt.
Ook een:
Als je van Margraten naar Slenaken rijd en je draait dus links af om naar Slenaken te gaan staat het eerste bordje helling omhoog, terwijl het behoorlijk omlaag duikt
Als je oplet niks aan de hand, maar kan voor de niet te oplettende toerist niet handig zijn.
Laatst bewerkt: